Jak ćwiczyć ze skakanką? Mamy dla ciebie przykładowy trening i rady, jak skakać, żeby były efekty

Skakanie na skakance to nie tylko dobra zabawa, ale też świetny sposób na spalanie kalorii i wymodelowanie sylwetki. Jak można efektywnie ćwiczyć ze skakanką, kto powinien unikać takich ćwiczeń i jak kupić dobrą skakankę? Zobacz!
Jak ćwiczyć ze skakanką? Mamy dla ciebie przykładowy trening i rady, jak skakać, żeby były efekty fot. Adobe Stock

Dlaczego warto skakać na skakance?

Ćwiczenie ze skakanką ma wiele zalet. Przede wszystkim jest to świetna zabawa, a same ćwiczenia nie wymagają specjalnego przygotowania ani zakupu drogiego sprzętu. Ćwiczyć możemy wszędzie – zarówno w domu, jak i na świeżym powietrzu, a jedyne czego potrzebujemy, to wygodne buty i oczywiście skakanka.

Przekonać powinno nas również to, że podczas półgodzinnych ćwiczeń możemy spalić aż 250 kalorii, a przy tym wzmocnić mięśnie nóg, stawy oraz wymodelować uda i pośladki. Pozbywamy się również tak znienawidzonego przez wszystkie kobiety cellulitu.

Jaką skakankę wybrać?

Na rynku dostępnych jest wiele skakanek. Możemy zdecydować się na zwykłą skakankę z marketu, która kosztuje kilka złotych, jednak warto wydać trochę więcej i wybrać lepszy model skakanki ze sklepu sportowego.
Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na to, żeby skakanka miała wygodne uchwyty, które nie będą wyślizgiwać się z rąk ani obcierać dłoni. Nie powinna być też zbyt ciężka.

Zobacz instrukcję, jak dobrać długość skakanki.

Na rynku znajdują się też skakanki z licznikiem, które powiedzą nam nawet, ile kalorii spaliliśmy. Mamy też do dyspozycji ogromny wybór, jeśli chodzi o kolor skakanki oraz różne elementy ozdobne.

Jak ćwiczyć ze skakanką?

Zastanawiasz się, jak skakanie na skakance przekłada się na efekty? Przekłada :-) Najlepszą porą na ćwiczenia jest popołudnie. Aby trening był efektywny, powinniśmy ćwiczyć minimum pół godziny dziennie trzy razy w tygodniu, a najlepiej codziennie. Nie powinniśmy zapominać o rozgrzewce przez treningiem. Pierwsze 10 minut poświęćmy więc na wykonywanie lekkich podskoków bez skakanki, wymachów ramion, skłonów i przysiadów. Rozgrzej też stopy i stawy skokowe.
Pamiętaj, że podczas ćwiczeń ze skakanką najważniejsza jest systematyczność treningu.

Właściwy trening

Możesz go rozpocząć od serii 10 skoków wolnych przeplatanych 10 skokami szybkimi. Najlepiej wykonać trzy takie serie, po czym zmienić sposób skakania. Później możesz wykonać trzy takie same serie, ale ze skrzyżowanymi rękoma, a następnie trzy serie raz na jednej, raz na drugiej nodze. Skakanie na jednej nodze doskonale wpływa na naszą koordynację oraz najlepiej kształtuje uda i pośladki.
Ważne, aby urozmaicać trening, żeby szybko nam się nie znudził.

Stopniowo wydłużamy czas treningu do 15-20 minut. 130 skoków na minutę to właściwy rytm podskoków. Po zakończeniu treningu zrób krótką serię ćwiczeń rozciągających.

Zobacz też:5 rad, jak efektywnie skakać na skakance

Odpowiednia postawa ciała

Jeśli zamierzasz regularnie skakać na skakance, musisz pilnować właściwej postawy ciała. Plecy powinny być wyprostowane, brzuch napięty i wciągnięty, łokcie naturalnie blisko tułowia, a barki ściągnięte. Staraj się nie napinać ramion.
Ważne jest, aby podczas skoków nie poruszać barkami. Pracować powinno się jedynie nadgarstkami i dłońmi.

Kto nie powinien ćwiczyć ze skakanką?

Ćwiczenia na skakance nie wymagają specjalnego przygotowania fizycznego i mogą je wykonywać prawie wszyscy. Przeciwwskazaniem może być jednak znaczna otyłość, bóle nóg i stawów, urazy kolan czy zwyrodnienia stawów.
Z tego typu aktywności fizycznej powinny zrezygnować również osoby z ostrą niewydolnością układu krążenia i kłopotami z sercem oraz nadciśnieniem tętniczym.

Jak wzmocnić poszczególne partie ciała:Zobacz najlepsze ćwiczenia na brzuch!10 najlepszych ćwiczeń na smukłe nogi3 najlepsze ćwiczenia na jędrną pupę! Dzięki nim podniesiesz pośladki i pozbędziesz się cellulituOto najlepsze ćwiczenia na klatkę piersiową!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)