Zachowanie w hotelu

Wiele osób w trakcie urlopu będzie nocować w Polsce lub za granicą w hotelu. Warto przypomnieć sobie podstawowe wskazania savoir - vivre dotyczące pobytu w tym miejscu.

Wszystkie poniższe uwagi warto wziąć pod uwagę wybierając się do innego kraju – spróbuj nie wyróżniać się spośród „tubylców”.

Bagaż

W placówkach wyższej klasy zostawiamy bagaże przy wejściu albo w samochodzie; wnosimy sami bagaże jeżeli hotel ma mniej niż 4 gwiazdki.
Jeżeli hotel ma mniej niż 4 gwiazdki, a obsługa proponuje nam wniesienie bagażu możemy powiedzieć „nie”; jeżeli powiemy „tak” dajemy napiwek.

Komu przysługuje urlop macierzyński?

Strój

Powinniśmy pokazywać się na korytarzach, w recepcji i restauracji tylko w odpowiednim stroju. Wszystko zależy od klasy hotelu i obyczajów tam panujących. Zawsze jest jednak pewne minimum: nie chodzimy w kapciach i „na bosaka”, strojach kąpielowych (nawet gdy wychodzimy na plażę czy basen lub z nich wracamy) i treningowych (możemy się w nich pokazać tylko przechodząc od wejścia do hotelu do drzwi pokoju i odwrotnie), z papilotami na głowie i maseczkami ziołowymi na twarzy, w dresach, strojach tzw. roboczych. W dobrych hotelach posiadających basen są specjalne ciągi komunikacyjne służące do przemieszczania się od pokoju hotelowego do basenu. W hotelu może być specjalna wewnętrzna winda lub schody do basenu.

Wizyta na basenie

W ramach basenu może być tylko jedno jaccuzi przeznaczone dla 2-4 osób. Nie należy w nim przesiadywać godzinami, by nie blokować miejsca innym. Ewentualnie można się zapytać, czy ktoś nie chce korzystać z jaccuzi. Na wielu hotelowych basenach ich zmorą są osoby pływające na plecach i wpadające na ludzi. Tylko w niektórych hotelach problem ten został rozwiązany poprzez umieszczenie na suficie luster. Płynąc na plecach czy kraulem trzeba kontrolować drogę tak, by nie wpadać na innych użytkowników basenu.

Jeżeli chcemy sobie zrobić zdjęcie na basenie zapytajmy o zgodę ratownika.

Nie zachowujmy się na basenie hałaśliwie.

Rozmowy i inne odgłosy

Na korytarzach i we wszystkich „publicznych” miejscach pensjonatu i hotelu rozmawiamy półgłosem. Nie nastawiamy radia i telewizora na cały regulator. Dbajmy o to, by nasze dzieci nie wrzeszczały, nie grały w piłkę na korytarzach hotelu czy pensjonatu itp., a nasz pies nie szczekał i nie wałęsał się samopas.

Obsługę traktuj z wyszukana grzecznością. Pamiętaj o napiwkach.
Rozliczaj się skrzętnie z ubytków w pokojowym mini barku.
Uzasadnione prośby i pretensje zgłaszaj do recepcji. 

Polecamy: Turcja - jak się zachować

Jedzenie

Nie wynoś niczego ukradkiem z jadalni. Jeśli ktoś „z naszych” został w trakcie posiłku, np. z bólem głowy w pokoju poproś kelnera o przygotowanie dla niego przekąski. Jeżeli w danym hotelu czy pensjonacie należy zgłaszać posiłki, a Wy tego nie zrobiliście wchodząc do restauracji hotelowej zgłoście (nie zajmując miejsca) swoją chęć spożycia posiłku kelnerowi. Nie spożywaj w restauracji czy kawiarni hotelowej niczego, co przyniosłeś z zewnątrz.
Podczas śniadania typu szwedzki stół nie blokuj dojścia do stołu z potrawami i nie nakładaj na talerz takich ilości potraw, że potem dużo zostanie (lepiej nakładajmy kilka razy). Gdy zmieniasz danie zmieniaj talerz. Wchodząc do jadalni witaj się z obsługą i gośćmi, którzy znajdują się blisko Ciebie.

Kilka cennych rad

Jeśli potrzebujesz gorącej wody (na lekarstwo lub herbatę) w czasie, gdy zamknięta jest restauracji i kawiarnia hotelowa zgłoś swoją potrzebę w recepcji. Jeśli nie mogą Ci pomóc zgłoś konieczność użycia własnej grzałki czy elektrycznego czajnika.
Zostawiaj zawsze po sobie względny porządek, także przy wyjeździe. Szanuj własność hotelową bardziej niż własną. Jeżeli w Twojej łazience cieknie kran lub zepsuło się coś innego zgłaszaj to natychmiast w recepcji. Nie zostawiaj w pokoju szeroko otwartych okien, gdy opuszczasz go na dłużej.

Czytaj także: Pierwsze kroki we Włoszech

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
~rferf/rok temu
ja konczylam studia na kierunku hotelarskim tu www.wshig.pl - i mialam wlasnie duzo takich zajec jak zachowac sie w hotelu :) oraz jak traktować gości itd...