Savoir-vivre w hotelu

Savoir-vivre w hotelu
Lato to pora roku kiedy chętnie bierzemy urlop i wyjeżdżamy na wakacje. Wiadomo, że będzie nas też czekał nocleg poza domem, w hotelu czy pensjonacie. Jak zachować się w takim miejscu, aby zostawić po sobie dobre wrażenie?
/ 04.08.2009 14:04
Savoir-vivre w hotelu

Jest jedna zasada, której jestem zwolenniczką. Swoje rzeczy szanuj i troszcz się o nie, a czyjeś szanuj jeszcze bardziej. Tyczy się to również miejsca hotelowego: pokoju, łazienki i przedmiotów, w które są one wyposażone. Po ich użytkowaniu trzeba pozostawić je w stanie w jakim się je zastało. Szanujmy również personel hotelowy. Tego wymaga od nas kultura.

Przybycie

Przed przyjazdem ustalamy od kiedy zaczyna się doba hotelowa. Jeżeli zdarzy nam się dotrzeć na miejsce wcześniej musimy być przygotowani na to, iż nasz pokój będzie jeszcze nie gotowy.

Pobyt w hotelu

Jeżeli zdarzy nam się spóźnić z przyjazdem powinniśmy o tym powiadomić serwis hotelowy. Kiedy chcemy zrezygnować z przyjazdu (bo wydarzył się wypadek losowy, nagły) obowiązuje taka sama zasada. Bądźmy uprzejmi dla obsługi hotelowej. Wzajemna życzliwość i przyjazne stosunki pozwolą na rozwiązanie wszystkich problemów, jeżeli takowe się pojawią. Pamiętajmy o uprzejmości względem innych gości. Powiedzmy „dzień dobry”, zamieńmy kilka słów, czekając np. na windę. Uprzyjemni to pobyt każdej ze stron, a może poskutkuje zawarciem miłej znajomości.

Bar hotelowy

Należności za posiłki czy napoje możemy zapłacić od razu lub też wraz z zapłatą za pokój. Napiwek zawsze zostawiamy przy barze. Jest w dobrym tonie go zostawić, nie zapominajmy o tym.

Wiele hoteli oferuje pokoje z minibarami. Pod koniec wyjazdu w rozliczeniu powinniśmy wymienić rzeczy, które uległy konsumpcji.

Reklamacje

Jeżeli coś nam się nie podoba, mamy prawo zgłosić to obsłudze hotelowej. Emocje jednak pozostawmy na bocznym torze. Mówmy spokojnie, opanowanym głosem, wyjaśnijmy prosto i rzeczowo o co nam chodzi. Poprośmy o pomoc.

Wyjazd

Jeżeli zależy nam na tym by nie stać w kolejce w recepcji, załatwmy wszystkie formalności kilka chwil przed ustaloną godziną wyjazdu. Bagaże po zapłaceniu rachunku, można przechować w hotelu do czasu wyjazdu. Nie zapomnijmy się pożegnać i pozostawić miłego słowa dla serwisu hotelowego. To zawsze jest mile widziane.

Myślę, że te wszystkie zasady pomogą nam spędzić w hotelu miłe chwile. Grunt to dobre nastawienie do innych gości i personelu, który w nim pracuje.

 

Redakcja poleca

REKLAMA