Jest jedna zasada, której jestem zwolenniczką. Swoje rzeczy szanuj i troszcz się o nie, a czyjeś szanuj jeszcze bardziej. Tyczy się to również miejsca hotelowego: pokoju, łazienki i przedmiotów, w które są one wyposażone. Po ich użytkowaniu trzeba pozostawić je w stanie w jakim się je zastało. Szanujmy również personel hotelowy. Tego wymaga od nas kultura.
Przybycie
Przed przyjazdem ustalamy od kiedy zaczyna się doba hotelowa. Jeżeli zdarzy nam się dotrzeć na miejsce wcześniej musimy być przygotowani na to, iż nasz pokój będzie jeszcze nie gotowy.
Pobyt w hotelu
Jeżeli zdarzy nam się spóźnić z przyjazdem powinniśmy o tym powiadomić serwis hotelowy. Kiedy chcemy zrezygnować z przyjazdu (bo wydarzył się wypadek losowy, nagły) obowiązuje taka sama zasada. Bądźmy uprzejmi dla obsługi hotelowej. Wzajemna życzliwość i przyjazne stosunki pozwolą na rozwiązanie wszystkich problemów, jeżeli takowe się pojawią. Pamiętajmy o uprzejmości względem innych gości. Powiedzmy „dzień dobry”, zamieńmy kilka słów, czekając np. na windę. Uprzyjemni to pobyt każdej ze stron, a może poskutkuje zawarciem miłej znajomości.
Bar hotelowy
Należności za posiłki czy napoje możemy zapłacić od razu lub też wraz z zapłatą za pokój. Napiwek zawsze zostawiamy przy barze. Jest w dobrym tonie go zostawić, nie zapominajmy o tym.
Wiele hoteli oferuje pokoje z minibarami. Pod koniec wyjazdu w rozliczeniu powinniśmy wymienić rzeczy, które uległy konsumpcji.
Reklamacje
Jeżeli coś nam się nie podoba, mamy prawo zgłosić to obsłudze hotelowej. Emocje jednak pozostawmy na bocznym torze. Mówmy spokojnie, opanowanym głosem, wyjaśnijmy prosto i rzeczowo o co nam chodzi. Poprośmy o pomoc.
Wyjazd
Jeżeli zależy nam na tym by nie stać w kolejce w recepcji, załatwmy wszystkie formalności kilka chwil przed ustaloną godziną wyjazdu. Bagaże po zapłaceniu rachunku, można przechować w hotelu do czasu wyjazdu. Nie zapomnijmy się pożegnać i pozostawić miłego słowa dla serwisu hotelowego. To zawsze jest mile widziane.
Myślę, że te wszystkie zasady pomogą nam spędzić w hotelu miłe chwile. Grunt to dobre nastawienie do innych gości i personelu, który w nim pracuje.