Jak bezpiecznie odchudzić się po porodzie?

Młode mamy często obawiają się dodatkowych kilogramów pozostających po ciąży, dlatego rozpoczynają stosowanie restrykcyjnych diet zaraz po porodzie. Tylko czy odchudzanie się zaraz po ciąży jest bezpieczne? Czy istnieją metody, które pozwolą bezpiecznie odchudzić się po porodzie?

Jak bezpiecznie odchudzić się po porodzie?

Proces utraty masy ciała za pomocą diety po ciąży powinien być dobrze zaplanowany oraz dostosowany indywidualnie. Mówiąc o bezpiecznym odchudzaniu się po ciąży warto rozróżnić dwa etapy: etap w którym mama jeszcze karmi piersią oraz etap przejścia dziecka na żywienie sztuczne.

Polecamy: Co i jak ćwiczyć po porodzie

Kiedy odchudzanie się jest niebezpieczne?

Do zakończenia karmienia piersią nie zalecane są wszelkie diety odchudzające. Organizm sam zużywa energię do produkcji mleka, stąd utrata już około 750 kcal w ciągu doby. Przy prawidłowo zbilansowanej diecie, rezygnacji z wysokokalorycznych przekąsek i stosowaniu regularnej aktywności fizycznej powrót do upragnionej masy ciała nie powinien być trudny.

Jak odnieśc sukces w życiu? Ewa Chodakowska motywuje do działania!

Należy jednak pamiętać, że cesarskie cięcie wyklucza stosowanie w pierwszych miesiącach po porodzie niektórych typów ćwiczeń (np. obciążających mięśnie brzucha). Ćwiczenia dla kobiet po ciąży nie powinny być także obciążające dla kręgosłupa. Dobór ćwiczeń najlepiej skonsultować z instruktorem w klubie fitness lub na siłowni. Aktywność fizyczną należy także zwiększać powoli, bez nadmiernego forsowania się w pierwszych miesiącach po porodzie.

Polecamy:  Jak nie przytyć w ciąży?

Dobierając termin rozpoczęcia odchudzania się, należy pamiętać, aby nie rozpoczynać go zaraz po porodzie. Rozpoczęcie intensywnych ćwiczeń i restrykcyjnej diety może okazać się szkodliwe zarówno dla zdrowia matki, jak i dziecka. Masa ciała, przy zachowaniu odpowiednich wskazówek dietetycznych, powinna sama ustabilizować się z terminie od trzech miesięcy do około roku po porodzie.

Zadbaj o odpowiednią dietę przed ciążą

Jeśli chcemy troszczyć się o swoje zdrowie i wygląd powinniśmy zadbać o odpowiednią dietę już przed ciążą. Przejadanie się podczas ciąży nie pozostanie bez wpływu na nasze zdrowie nasze i naszego maleństwa.

Należy pamiętać, że zaraz po porodzie chudnie się najszybciej, a spadek naturalnego tempa chudnięcia obserwuje się już w trzecim miesiącu po urodzeniu dziecka. Jednak nie należy już wtedy rozpoczynać restrykcyjnych diet, lecz dać organizmowi szansę do dalszego samodzielnego stabilizowania masy ciała. Należy unikać spożywania cukru, słodyczy, produktów tłustych i ciężkostrawnych. Posiłki powinny być bogate w warzywa, chudy nabiał i ryby.

Polecamy:  Jaka dieta jest najlepsza dla karmiącej mamy?

Najwcześniej po około pół roku od porodu i pod warunkiem nie karmienia piersią można pomyśleć o zastosowaniu diety odchudzającej.

Monika Hajduk
www.przepisy-dla-dzieci.pl

Zobacz także: Przyrost wagi w czasie ciąży. Ile powinnaś przytyć będąc w ciąży?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)