Hit! Dieta 8h bije rekordy popularności!

Oto nowy hit, który pojawił się w Polsce! Odchudzaj się 8 godzin dziennie i ciesz się już zawsze szczupłą sylwetką!

Dieta 8h - zasady i efekty diety ośmiogodzinnej
fot. Fotolia

Dieta 8h - dlaczego warto ją wybrać?

Ta dieta absolutnie nie jest żadną głodówką i może ją stosować każdy, bez względu na wiek! Dieta ośmiogodzinna opiera się na jednej bardzo prostej zasadzie - jesz w ciągu 8 godzin dziennie, a pozostałe 16 godzin dajesz odpocząć swojemu układowi trawiennemu.

Metodę tę opracował David Zinczenko i Peter Moore. Według nich tyjemy, bowiem mamy w zwyczaju jeść o dowolnych porach - także tych wieczornych, a to sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Głównym winowajcom zaburzenia naturalnego rytmu trawienia jest sztuczne oświetlenie, bowiem to właśnie przy nim zjadamy ostatni posiłek (a w naturalnych warunkach to słońce było wyznacznikiem pór jedzenia).

Jakie efekty daje dieta ośmiogodzinna?

Zdaniem autorów diety - jedząc w ciągu 8 godzin dziennie - jesteśmy w stanie zrzucić 5 kg w tydzień, a w skali miesiąca spadek może sięgnąć 10 kg (docelowo nawet 30 kg!). Najważniejsze jest to, ze nie musisz trzymać się żadnego konkretnego jadłospisu. Jesz to, na co masz ochotę, ale musi się to odbyć w czasie wyznaczonych 8 godzin dziennie (np. w przedziale między 9-17 lub 11-19). Najważniejsze, by poza tym przedziałem nie podjadać - nawet warzyw i owoców.

Co podczas pozostałych 16 godzin?

W czasie postu trwającego 16 godzin, twój organizm ma czas na regenerację i wydalenie nagromadzonych toksyn. Taki styl jedzenia może na początku okazać się trudny, dlatego starannie planuj, o której godzinie rozpoczynasz owe 8 godzin.

Główne zasady diety 8h

  • jesz to, na co masz ochotę
  • jesz w czasie 8h na dobę - pozostałe 16 pościsz
  • staraj się nie przejadać - jedz niewielkie porcje pokarmu
  • nie jedz późnym wieczorem
  • nie wydłużaj 8 godzinnej pory na jedzenie
  • nie spożywaj kalorycznych napojów
  • opóźnij śniadanie - dzięki temu ostatni posiłek nie będzie zjadany o godzinie 15!
  • jesz tak często, jak chcesz
  • pij dużo wody - szczególnie w czasie 16 godzin postu

Przykładowy jadłospis

Po przebudzeniu: ciepły napój (kawa, herbata) lub woda
Śniadanie: jajko na miękko z dwoma kromkami ciemnego pieczywa lub omlet z warzywami
Przekąska: kanapka z wędliną drobiowa, pół papryki
Lunch: sałatka z sałaty lodowej i z ulubionych warzyw w sosie vinegrette
Przekąska: jakiś owoc
Obiad: makaron razowy z sosem bolońskim i mielonym mięsem drobiowym, grillowana ryba z 2 ziemniakami i surówką z kiszonej kapusty

Publikacja:
Wydawca serwisu, Redaktor
Oceń 3,35 / 54 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Redakcja poleca
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Kalkulator BMI
Waga Wzrost
Oblicz