Chcesz schudnąć? Poznaj zasady diety strażników wagi!

Dieta ta jest bardzo łatwa i przyjemna w stosowaniu. Nie zawracasz sobie głowy kaloriami - jesz co chcesz, liczysz punkty i chudniesz!

fot. Fotolia

Wymyślili ją Amerykanie. Obecnie tamtejsi dietetycy uważają ją za jedną z najskuteczniejszych i najbezpieczniejszych diet. Osoby o dużej nadwadze mogą ją stosować nawet kilka miesięcy. Schudnąć można nawet 6 kg na miesiąc.

Zasady diety Strażników Wagi

  • Każdy produkt spożywczy ma przypisaną liczbę punktów. Listę produktów i przykładowe jadłospisy znajdziesz na następnych stronach.
  • Osoba o wadze 60–68 kg, jeśli chce schudnąć, powinna dbać, aby wszystkie posiłki w ciągu dnia nie przekraczały 17 punktów. Przy wyższej wadze (69–70 kg) można „zjeść” 18 punktów, a przy jeszcze wyższej od 20 do 22 punktów.
  • Codziennie wolno „zaoszczędzić” 4 punkty, aby potem zjeść np. pyszny deser. Wszystkie niewykorzystane punkty trzeba jednak zużyć w ciągu tygodnia.
  • Teoretycznie możesz jeść wszystko, musisz tylko pilnować limitu punktów. W praktyce jednak tłuste produkty zwierzęce i słodycze powinnaś ograniczać do minimum. W przeciwnym razie wykorzystasz dozwolone punkty na mało wartościowe produkty i nie będziesz mogła zjeść tego, co jest odżywcze. Zacznie ci brakować białka, witamin, minerałów.
  • Suma punktów wszystkich łakoci zjedzonych w ciągu tygodnia nie może przekroczyć 14.
  • Ćwicząc codziennie 30 minut, możesz dodać sobie 2–4 punkty.
Nasza rada! Komponując dietetyczny jadłospis, pamiętaj, że powinnaś jeść 4–5 posiłków. Najlepiej, aby w każdym z nich były warzywa lub owoce. Wiele warzyw ma 0 punktów, więc możesz jeść ich naprawdę dużo.

Ile punktów mają posiłki w diecie strażników wagi?

Produkty mączne i kasze
  • Łyżka mąki 3
  • Kromka chrupkiego chleba 0,5
  • Kromka zwykłego chleba 2
  • Kromka razowego chleba 2
  • Łyżka gotowanego ryżu 0,5
  • Kasza gotowana (100 g) 3
Nabiał
  • Szklanka kefiru 1,5% 2
  • Szklanka kefiru 3,5 % 3,5
  • Jogurt naturalny (150 g) 2,5
  • Łyżka śmietany 24% 1
  • Serek wiejski (150 g) 3
  • Twaróg półtłusty (100 g) 2
  • Ser żółty (100 g) 8
Mięso i wędliny
  • Kiełbasa krakowska (100 g) 4
  • Kabanosy (100 g) 12
  • Szynka konserwowa (100 g) 2,5
  • Szynka z indyka (100 g) 1,5
  • Szynka wiejska (100 g) 6,5
  • Pieczeń (100 g) 5
  • Schab surowy (150 g) 2
  • Sznycel panierowany (150 g) 7,5
Ryby
  • Filety w panierce (150 g) 7
  • Łosoś surowy (125 g) 3,5
  • Mintaj surowy (125 g) 1,5
  • Makrela wędzona (75 g) 3,5
  • Śledź w marynacie (1 szt.) 6
  • Tuńczyk w sosie wł (100 g) 3
Warzywa i owoce
  • Grejpfrut (1 szt.) 0
  • Jabłko (1 szt.) 0
  • Czereśnie (8 szt.) 0,5
  • Banan mały (100 g) 1
  • Kalafior (1 szt.) 0
  • Sałata (główka) 0
  • Pomidory 0
Słodycze
  • Pączek z lukrem 5
  • Ptasie mleczko (1 szt.) 1
  • Babeczka śmietankowa (100 g) 7
  • Baton 9,5

Przykładowy jadłospis na diecie strażników wagi

Śniadanie: 2 kromki razowca, twarożek, koperek, ogórek, kilka plasterków kalarepki (5 pkt).
II Śniadanie: owoc kiwi, sok z pomarańczy bez cukru (1,5 pkt).
Obiad: Zrazy cielęce (6 pkt). Składniki: (dla 2 osób) 2 kotlety cielęce, ogórek konserwowy, natka pietruszki, łyżeczka oliwy, sól, pieprz. Sposób wykonania: Kotlety rozbij. Posyp natką, połóż na każdym połówkę ogórka, zwiń. Obsmaż i duś 20–30 min. Zjedz z ziemniakami i surówką.
Podwieczorek: Mały kubeczek kefiru (1,5 pkt).
Kolacja: Zapiekanka z warzyw i 100 g mielonego mięsa (5 pkt).

Śniadanie: Dowolne owoce (100 g), kubeczek jogurtu, 4 łyżki płatków owsianych, łyżeczka orzechów (5 pkt).
II Śniadanie: 4 łyżki twarożku, ogórek, seler naciowy (2 pkt).
Obiad: Penne z rybą (5 pkt). Składniki: (dla 1 osoby) 6 dag makaronu rurki, pomidor, 1/2 puszki tuńczyka w sosie własnym, kilka oliwek, sól, czosnek, bazylia. Sposób wykonania: Ugotuj makaron. Wymieszaj z pozostałymi składnikami.
Podwieczorek: herbatnik, jabłko (1 pkt).
Kolacja: 100 g grillowanego kurczaka z miseczką fasolki szparagowej (4 pkt).

Śniadanie: Mały jogurt naturalny z 3 łyżkami musli bez cukru i bananem (3 pkt).
II Śniadanie: średnia marchew i jabłko (0 pkt).
Obiad: Pizza (8 pkt). Składniki: (dla 2 osób) 1/2 szklanki mąki, 3 łyżki mleka, 1 dag drożdży, 4 plastry szynki, pomidory, oliwki, ser żółty 5 dag, oregano, sól. Sposób wykonania: Zagnieć ciasto. Rozwałkuj je i rozłóż składniki. Posyp oregano i solą. Piecz ok. 15 min.
Podwieczorek: Kulka lodów z owocami (2 pkt).
Kolacja: Ryba gotowana (100 g) z warzywami (4 pkt).

napisane na podstawie artykułu zamieszczonego w dwutygodniku Pani Domu
Już jest! Trening Tomka Choińskiego na DVD
SKOMENTUJ (4)
KOMENTARZE (4)
monia/rok temu
ta dieta jest strasznie trudna, miałam dwa podejścia i poległam - bez gotowych jadłospisów trzeba strasznie dużo czasu poświęcić na komponowanie posiłków tzn. tak mi się wydawało ale ostatnio na chudziance znalazłam info że wg. weight watchers większość warzyw i owoców ma 0 pkt i postanowiłam znowu się do tej diety przekonać, podobno chudnie się wolno ale zdrowo :-)
jupijaup/3 lata temu
A jeśli ktoś waży 52 to ile powinnam jeść punktów dziennie bo na górze pisze tylko że od 60 do 68 a o poniżej nic nie ma :(
Gość/4 lata temu
Podpisana oświecona czytelniczka :)
POKAŻ KOMENTARZE (4)