POLECAMY

7 zasad diety na wakacje, dzięki której schudniesz!

W upały nie chce się tak bardzo jeść, a stragany pełne są owoców i warzyw. Zacznij z tego korzystać! Oto kolorowa dieta na lato.
7 zasad diety na wakacje, dzięki której schudniesz! fot. Panthermedia

Mimo wysiłków nie zdążyłaś schudnąć przed wakacjami? Jeszcze masz szansę! W lipcu możesz zgubić 4 kg, a do końca sierpnia nawet 8! Zastosuj dietę z przewagą świeżych warzyw i owoców (dziennie dostarcza ok. 1400 kcal) i zastosuj się do poniższych zasad. Jeśli dołączysz do niej ćwiczenia (np. bieganie) zwiększysz efekt i wymodelujesz sylwetkę.

1. Korzystaj z wakacyjnej diety

Jedz dużo świeżych owoców i warzyw, które właśnie teraz mają najwięcej witamin i składników mineralnych. Nie tylko są niskokaloryczne, ale też dostarczają składników odżywczych, co przekłada się na zdrowy wygląd cery i włosów.

2. Pokochaj nabiał

Oprócz produktów roślinnych wybieraj nabiał, zwłaszcza fermentowane produkty mleczne: jogurt, kefir, maślankę. Świetnie gaszą pragnienie i są źródłem probiotyków, które wzmacniają odporność i poprawiają pracę przewodu pokarmowego.

Dowiedz się więcej o diecie na lato:


3. Jedz często w trakcie diety na wakacje

Jedzenie 4–5 małych posiłków zamiast 2–3 dużych to podstawa każdej skutecznej diety. Dzięki takiej strategii utrzymujesz przemianę materii cały czas na wysokim poziomie.

4. Postaw na regularność

Równie ważne jak ilość posiłków, są stałe pory ich spożywania. Gdy twój organizm wie, że o określonej godzinie dostanie porcję energii, nie oszczędza jej i na bieżąco wszystko spala.

5. Słodyczom powiedz "nie"

Unikaj zarówno ciastek, jak i słodzonych napojów gazowanych, soków, jogurtów owocowych. Latem z powodzeniem zastąpią je owoce. Od czasu do czasu możesz sobie pozwolić na gorzką czekoladę i lody sorbetowe.

Dowiedz się więcej o diecie na lato:

6. Doprawiaj na ostro

Zioła i przyprawy mogą częściowo zastąpić sól, która zatrzymuje wodę w organizmie. Ostre dodatki, np. chili, pieprz, imbir, chrzan mogą dodatkowo przyspieszać przemianę materii.

7. W trakcie diety na wakacje odstaw kawę i alkohol

Podobnie jak sól zatrzymują wodę i mogą powodować obrzęki. Pij za to herbatę, najlepiej zieloną i dużo wody mineralnej. Pamiętaj, że w czasie upałów powinnaś wypijać co najmniej 2 litry płynów na dobę.

Dowiedz się więcej o diecie na lato:


napisane na podstawie tekstu zamieszczonego w magazynie Vita
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (6)
/miesiąc temu
diet przerobiłam tysiące i zawsze z efektem jojo. tym razem postawiłam na 5 posiłków dziennie i saunę karbonową. kilogramy szły regularnie, bez najmniejszych zastojów wagowych. gdy zgrzeszyłam czekoladą, od razu wskakiwałam do sauny karbonowej, która to ze mnie ''wypalała''. poprzednie diety, kończyłam właśnie dlatego, że po tym, jak rzuciłam się na czekoladę, szło na marne to, co wypracowałam. a tu proszę, moje grzechy, wcale nie skutkowały podwyższeniem wagi. z sauny korzystam do dzisiaj, szczególnie po imprezach/nasiadówach, w których zjem za dużo. wagę trzymam już ponad rok. całe szczęście, że obejrzałam w tv program o saunie, uratowała mi życie. w końcu się nim cieszę i z chęcią patrzę w lustro.
/2 lata temu
Ja tam uważam, że najlepiej jest trafić w ręce odpowiedniego specjalisty. Ja chodzę do gabinetu Pani Ireny Dadury. Psychodietetyk z doświadczeniem, dzięki któremu udało mi się zrzucić zbędne kilogramy do wakacji
/2 lata temu
W wakacje uwielbiam sałatki owocowe ale słyszałam że trzeba ograniczać bo owoce zawierają fruktozę a to zło dla odchudzania przez co miałam niedobory witamin. Dzięki mojemu trenerowi z Saturn Fitness odzyskałam radość z lata bo wytłumaczył mi że nie trzeba się bać fruktozy a przy moich treningach to już na pewno bo mogę nawet codziennie jeść ciasto a i tak to zaraz spalę dzięki treningom jakie wykonałam i wykonam.
POKAŻ KOMENTARZE (3)