Praca na poczcie - czy to dobry zawód?

Praca w Poczcie Polskiej to doskonały wybór dla osób, które cenią sobie stabilne zatrudnienie. Jakie wymagania trzeba spełnić, żeby dostać pracę na poczcie? Ile zarabiają pracownicy poczty?
Marta Kosakowska / miesiąc temu
Praca na poczcie - czy to dobry zawód? fot. Adobe Stock

Praca w Poczcie Polskiej to gwarancja pewnego i stabilnego zatrudnienia. Spółka zatrudnia około 80 tysięcy osób na stanowiskach: listonoszy, doradców klienta i wielu innych. Pracownicy Poczty Polskiej mogą liczyć na możliwość rozwoju zawodowego, udział w szkoleniach, dodatki stażowe, premie, „trzynastą pensję” oraz pakiet świadczeń socjalnych. Dowiedz się wszystkiego, co warto wiedzieć o pracy na poczcie.

Praca na poczcie - oferty

Poczta Polska oferuje różne możliwości zawodowe. Osoby, które cenią sobie kontakt z ludźmi, doskonale sprawdzą się na stanowiskach doradców klienta w placówkach stacjonarnych. Ci, którzy lubią być w ruchu, odnajdą się w pracy listonosza. Jednak to nie wszystko. Poczta Polska zatrudnia również szerokie grono pracowników sortowni, kierowców, pracowników infolinii, pracowników ochrony oraz logistyków.

Aktualne oferty pracy na poczcie publikowane są na stronie spółki w zakładce „Oferty pracy”. Dzięki specjalnej wyszukiwarce ofert, można sprawdzić w danym regionie poszukiwani są akurat nowi pracownicy. Przy każdym stanowisku podane są wymagania oraz zakres obowiązków. Aby aplikować, należy wysłać CV.

Oferty pracy na poczcie publikowane są również na ogólnodostępnych portalach z ogłoszeniami. Proces rekrutacyjny składa się z rozmowy kwalifikacyjnej, w czasie której może pojawić specjalnie przygotowane zadanie do wykonania. Przed spotkaniem warto zapoznać się z informacjami na temat firmy oraz świadczonych przez nią usług.

Praca na poczcie - wymagania

Poczta Polska zajmuje się świadczeniem usług pocztowych, logistycznych, bankowych i ubezpieczeniowych. W związku z tym poszukuje pracowników o różnych kwalifikacjach. Wymagania potrzebne do pracy w Poczcie Polskiej zależne są od stanowiska. Na każdym ogłoszeniu o pracę są one szczegółowo podane.

Osoba, która ubiega się o pracę listonosza pieszego powinna np. być sprawna fizycznie, samodzielna i odpowiedzialna. Z kolei listonosz, który będzie dostarczał listy i paczki samochodem, musi mieć czynne prawo jazdy kategorii B.

Doradca klienta z kolei musi mieć wykształcenie minimum średnie, sprawnie obsługiwać komputer oraz być gotowy do pracy zmianowej.

Pracownik sortowni powinien być sprawny fizycznie (musi móc dźwigać do 30 kg), a także być osobą rzetelną i odpowiedzialną.

Praca na poczcie - jakie zarobki?

Zarobki w Poczcie Polskiej uzależnione są od stanowiska oraz stażu pracy. W 2017 roku minimalne wynagrodzenie pracownika poczty wynosiło 2150-2300 zł brutto. Listonosze miejscy zarabiają średnio 2825,77 zł brutto, a wiejscy - 2807,97 zł brutto.

Przeczytaj:
Praca w ZUS - oferty, wymagania, zarobki
Jak szukać pracy w Warszawie przez Urząd Pracy?
Jak szukać pracy w Warszawie przez OLX?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)