CV to jedyna możliwość pochwalenia się przed rekruterem, czy swoim przyszłym pracodawcą, swoimi umiejętnościami. Jeśli wysyłasz swoje CV i nikt się do ciebie nie odzywa, to najwidoczniej popełniasz jakieś błędy, o których nawet nie masz pojęcia. Podpowiadamy jak napisać profesjonale CV.
Jak napisać CV?
CV to dokument aplikacyjny. CV powinno zawierać wszystkie ważne informacje, dzięki którym twój potencjalny szef wybierze ciebie na dane stanowisko. CV powinno:
- mieć odpowiednią, spójną strukturę,
- być bezbłędne – ortografy są niewybaczalne
- być dopasowane do rodzaju firmy i stanowiska, na które aplikujesz
- mieć profesjonalne zdjęcie
- zawierać informacje o doświadczeni zawodowy, wykształceniu, zainteresowaniach i odbytych kursach
- zawierać obowiązkową klauzulę końcową “Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 roku o Ochronie Danych Osobowych; tekst jednolity: Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 ze zm.).\"
Jak dobrać zdjęcie do CV?
CV online
CV możesz napisać samodzielnie lub skorzystać z internetowych kreatorów, które znajdziesz na wielu portalach, specjalizujących się w rekrutacji pracowników.
Pobierz wzór gotowego CV
CV po niemiecku
CV po niemiecku ma zupełnie inna strukturę, niż to pisane po polsku. Jeśli piszesz CV w języku niemieckim to zachowaj następującą strukturę:
- Dane osobowe
- Edukacja
- Doświadczenie
- Umiejętności
- Inne aktywności
- Miejsce, data i podpis
Poznaj 5 najgorszych błędów w CV
CV po angielsku
CV po angielsku jest często wymagane, nawet jeśli rekrutujesz do polskiej firmy. Oto kilka zasad, których należy przestrzegać, pisząc CV po angielsku:
- Nie musisz dodawać nagłówka CV lub Curriculum Vitae
- Pod imieniem i nazwiskiem zamieść takie dane jak adres zamieszkania, adres mailowy, numer telefonu, datę urodzin.
- Stan cywilny czy informację o posiadanych dzieciach możesz usunąć.
- Ważnym elementem CV po angielsku jest: Job objective, czyli cele zawodowe
- Następnie umieść Work experience, czyli historię zatrudnienia.
- W kolejnym punkcie powinny pojawić się informacje o twoim wykształceniu, czyli Education and training.
- Ostatni element to References available upon request, a więc referencje