POLECAMY

Jak szukać pracy w Warszawie przez Urząd Pracy?

Szukając pracy w Warszawie, warto skorzystać z oferty Urzędu Pracy. Jak to zrobić?
Marta Kosakowska / miesiąc temu
Jak szukać pracy w Warszawie przez Urząd Pracy? fot. Adobe Stock

Poszukiwanie pracy w Warszawie warto rozpocząć od wizyty w Urzędzie Pracy, czyli tzw. pośredniaku. Celem instytucji jest wspieranie aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych. Urząd pośredniczy między osobami poszukującymi pracy a pracodawcami. Dowiedz się, jak skorzystać z tego, co oferuje Urząd.

  • Podpowiadamy, jak skontaktować się z Urzędem Pracy.
  • Pokazujemy, jak wygląda rejestracja w Urzędzie Pracy.
  • Doradzamy, gdzie szukać ofert pracy w Warszawie.

Co można załatwić w urzędzie pracy?

Urząd Pracy w Warszawie - kontakt

Urząd Pracy prowadzi stronę internetową, na której można znaleźć wszystkie informacje. W Warszawie istnieją dwie siedziby urzędu, do których można się udać osobiście. Należy wybrać tę, która jest przypisana do dzielnicy meldunku osoby bezrobotnej.

Adresy oraz dane kontaktowe:

  • Urząd Pracy m. st. Warszawy

ul.Grochowska 171B, 04-111 Warszawa
NIP 113-21-91-233
REGON 016210417
telefon-centrala: 22 391 13 00
fax: 22 813-20-32
e-mail: sekretariat.grochowska@up.warszawa.pl
Obsługuje osoby z dzielnic zameldowanych w następujących dzielnicach: Białołęka, Praga Płd., Praga Płn., Rembertów, Targówek, Wawer oraz Wesoła.

  • Urząd Pracy m. st. Warszawy

placówka, ul.Ciołka 10A, 01-402 Warszawa
NIP 113-21-91-233
REGON 016210417
fax: 22 837-33-40
e-mail: sekretariat.ciolka@up.warszawa.pl
Obsługuje osoby z dzielnic: Bemowo, Bielany, Mokotów, Ochota, Śródmieście, Ursus, Ursynów, Wilanów, Włochy, Wola, Żoliborz
oraz osoby niepełnosprawne z wszystkich dzielnic.

Obsługa interesantów odbywa się w godzinach 8:00-15:00. Numerki wydawane są do godziny 14:30.

W Urzędzie Pracy, oprócz ofert zatrudnienia, można również uzyskać pomoc w postaci zasiłku dla bezrobotnych, stażu, szkoleń oraz dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej.

Praca w Warszawie - jak i gdzie szukać zatrudnienia w stolicy?

Rejestracja

Rejestracja w Urzędzie Pracy w Warszawie jest bardzo prosta. Dzięki niej, osoba bezrobotna uzyskuje ubezpieczenie zdrowotne, pomoc w znalezieniu zatrudnienia oraz zasiłek dla bezrobotnych (jeśli przysługuje). Aby zarejestrować się w Urzędzie Pracy, należy przygotować szereg potrzebnych dokumentów.

Jak zarejestrować się w Urzędzie Pracy w Warszawie? Można to zrobić na dwa sposoby:

  1. Chęć rejestracji można zgłosić elektronicznie na stronie internetowej. Internetowy system zapisów, pozwala uniknąć kolejek w urzędzie. Po zalogowaniu na stronę, bezrobotny otrzyma wyznaczoną datę i godzinę spotkania w Urzędzie Pracy. Rejestracja przez internet polega na wypełnieniu formularza z wykorzystaniem podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego. Warto pamiętać, że przez portal internetowy dokonywane są jedynie zapisy na rejestrację. Właściwa rejestracja odbywa się dopiero na miejscu w Urzędzie.
  2. Rejestracji u Urzędzie Pracy w Warszawie można dokonać osobiście. W tym celu trzeba się udać do instytucji właściwej ze względu na miejsce zameldowania. Jeśli bezrobotny nie posiada meldunku, wówczas powinien się zgłosić do Urzędu przypisanego do miejsca, w którym akurat przebywa.

Rejestracja w powiatowym urzędzie pracy - poradnik krok po kroku

Oferty pracy

Urząd Pracy na bieżąco publikuje na stronie internetowej oferty pracy w Warszawie.  Niektóre z ogłoszeń są dostępne jedynie dla osób zarejestrowanych w Urzędzie. Na pozostałe mogą aplikować również pozostali bezrobotni lub poszukujący pracy. Serwis umożliwia wyszukiwanie na podstawie stanowiska.

Z ofertami pracy można zapoznać się również osobiście u pośredników.

  • w Urzędzie Pracy przy ul. Grochowskiej 171b przy stanowiskach: 2 -16,
  • w Urzędzie Pracy przy ul. Ciołka 10 a w pokojach: 202, 203, 204, 205, 212, 213, 215, 216, 217.

Każde ogłoszenie o pracę zawiera następujące informacje o:

  • zawodzie,
  • wymaganym wykształceniu i doświadczeniu,
  • formie zatrudnienia (umowa o dzieło, zlecenie, o pracę),
  • stawce,
  • zmianowości pracy.

Jak szukać pracy w Warszawie przez OLX?

W przypadku ofert przeznaczonych dla zarejestrowanych bezrobotnych, dane pracodawcy są dostępne są dopiero na miejscu w Urzędzie Pracy. Każde ogłoszenie posiada numer identyfikacyjny, który należy podać w Urzędzie, starając się otrzymać szczegółowe informacje o ofercie. Ponadto na stronie internetowej dostępne są również oferty staży w Warszawie:

  • z Funduszu Pracy,
  • dla osób do 30. roku życia,
  • dla osób po 30. roku życia,
  • dla osób niepełnosprawnych.

Przeczytaj:
Portal LinkedIn - czy warto mieć tam profil?
Jak szukać pracy przez LinkedIn? TOP 5 skutecznych wskazówek
Jak stworzyć atrakcyjny profil na portalu LinkedIn? 5 praktycznych porad

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)