Praca w ZUS - jak i gdzie szukać? Oferty pracy w ZUS. Wymagania i zarobki

Dwie kobiety pracują przy komputerze. fot. Adobe Stock
Praca w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych to doskonały wybór dla osób, które cenią sobie stabilne zatrudnienie.
Marta Kosakowska / 19.07.2018 15:56
Dwie kobiety pracują przy komputerze. fot. Adobe Stock

Zakład Ubezpieczeń Społecznych to finansowa instytucja państwowa, której celem jest gromadzenie środków na świadczenia (emerytury, renty i zasiłki). ZUS to również ogromny pracodawca. Szacuje się, że zatrudnia około 34 tys. osób*. Jak wygląda praca w ZUS? Ile można zarobić?

Zakład Ubezpieczeń Społecznych to godny zaufania pracodawca. To idealne miejsce pracy dla osób, które cenią sobie stabilizację. Praca w instytucjach państwowych niesie ze sobą wiele korzyści: umowa o pracę, płatny urlop oraz możliwość awansu. Jak dostać pracę w ZUS?

Czym zajmuje się ZUS?

Praca w ZUS - oferty

Szukając pracy w ZUS, warto przeglądać oferty na stronie internetowej instytucji. Ogłoszenia o pracę pojawiają się na niej na bieżąco. Dotyczą różnych lokalizacji. Na portalu jest wyszukiwarka, która służy do wyboru poszukiwanej lokalizacji oraz stanowiska. Warto regularnie odwiedzać stronę, by sprawdzać, czy pojawiał się wakat w ZUS w wybranym mieście. Aktualne oferty pracy w ZUS dotyczą w takich miejscowościach jak:

  • Wrocław,
  • Bydgoszcz,
  • Elbląg,
  • Tarnów,
  • Słupsk i wielu innych.

ZUS szuka osób do wykonywania takich prac, jak m.in.:

  • rozliczenia,
  • egzekucje,
  • orzecznictwo,
  • obsługa korespondencji,
  • przyznawanie i wypłata zasiłków.

Aby aplikować na ogłoszenie o pracy w ZUS należy przygotować:

  • CV,
  • list motywacyjny ze wskazaniem stanowiska, o które kandydat się ubiega,
  • odręcznie podpisane oświadczenie zawierające zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji,
  • kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i doświadczenie zawodowe.

Każde ogłoszenie zawiera termin, do którego należy składać aplikacje. Dokumenty należy dostarczyć osobiście do placówki ZUS, której dotyczy oferta.

Wymagania do pracy w ZUS

Wymagania uzależnione są od stanowiska pracy. Przy każdy ogłoszeniu o pracę szczegółowo określone są wymagania takie jak: wykształcenie, doświadczenie oraz wymagania dodatkowe.

Przykład:

Stanowisko: Stanowisko ds. obsługi korespondencji

Wymagania niezbędne:

  • wykształcenie średnie

Pożądane:

  • wykształcenie wyższe,
  • minimum 1 rok pracy związanej z obsługą kancelaryjną.

Wymagania dodatkowe:

  • znajomość zagadnień dotyczących ubezpieczeń społecznych,
  • znajomość wybranych zagadnień prawa pocztowego,
  • znajomość przepisów z zakresu udostępniania informacji,
  • umiejętność obsługi pakietu MS Office,
  • umiejętność planowania i organizowania pracy własnej,
  • umiejętność współpracy z innymi,
  • komunikatywność.

W każdej ofercie określony jest również zakres obowiązków na danym stanowisku. W przypadku przytoczonego wyżej przykładu jest to: sprawna obsługa wpływającej i wychodzącej korespondencji, w tym w ramach kanałów elektronicznych.

Zarobki w ZUS

Zakład Ubezpieczeń Społecznych oficjalnie nie ujawnia zarobków swoich pracowników. Zarobki w ZUS przedstawił Związek Zawodowy Pracowników. Z informacji Związku wynika, że w średnie wynagrodzenia w ZUS* kształtują się następująco:

  • referent - 2440 zł brutto,
  • starszy referent - 2699 zł brutto,
  • inspektor - 3003 zł brutto,
  • starszy inspektor - 3278 zł brutto,
  • specjalista - 3578 zł brutto,
  • starszy specjalista - 3946 zł brutto,
  • aprobant - 3748 zł brutto.

*Dane na 2018 rok za bankier.pl.

Przeczytaj:
Dobrowolne składki ZUS - jak je opłacać?
Preferencyjny ZUS - komu przysługuje i ile wynosi?
Masz pytanie do ZUS? Skorzystaj z jednego ze sposobów komunikacji

Redakcja poleca

REKLAMA