Ekspert w dziedzinie żywienia i stosowania naturalnych środków leczniczych w profilaktyce i terapii schorzeń cywilizacyjnych, twórca diety strukturalnej.

Jest autorem wielu publikacji i książek medycznych, m.in. bestsellerów "Kody młodości", "Odchudzanie weekendowe" i "Odchudzająca książka kucharska", których wydawcą jest renomowana oficyna wydawnicza D. W. Rebis. Jego autorskie rubryki porad medycznych w poczytnych czasopismach, takich jak "Naj", "Świat & Ludzie" i "Zwierciadło", od lat cieszą się ogromną popularnością. Realizuje programy telewizyjne o zdrowym stylu życia i odchudzaniu – aktualnie cykliczny program o prawidłowym żywieniu dzieci „Magazyn niejadka”. Doktor Bardadyn pracuje obecnie w specjalistycznym gabinecie medycznym w Warszawie oraz współpracuje jako konsultant z wieloma krajowymi i zagranicznymi klinikami. Z jego porad korzystają gwiazdy show biznesu, znani politycy i sportowcy, www.drbardadyn.com

Soja i produkty sojowe w diecie strukturalnej
Soja i produkty sojowe w diecie strukturalnej6 lat temu
Soja pochodzi ze wschodniej Azji, ale obecnie uprawia się ją przede wszystkim w USA, Brazylii oraz Argentynie. Napój sojowy ma swoje zastosowanie w koktajlach diety strukturalnej. Czytaj więcej
Równowaga kwasowo-zasadowa - jak o nią zadbać?
Równowaga kwasowo-zasadowa - jak o nią zadbać?6 lat temu
Czym jest równowaga kwasowo-zasadowa? W naszym organizmie, w środowisku wodnym, przebiega szereg reakcji chemicznych i biologicznych. W wodzie rozpuszczonych jest wiele składników odżywczych i elektrolity, a płyny wewnątrz- i zewnątrzkomórkowe zapewniają określoną równowagę między kwasami a zasadami. Dla zachowania zdrowia bardzo ważne jest utrzymanie prawidłowej równowagi kwasowo-zasadowej. Czytaj więcej
Ruch w diecie strukturalnej
Ruch w diecie strukturalnej6 lat temu
Regularna aktywność fizyczna korzystnie wpływa na organizm, funkcjonowanie umysłu i jednocześnie zmniejsza ryzyko zapadalności na choroby przewlekłe. Aktywność fizyczna odgrywa bardzo ważną rolę w zapobieganiu i leczeniu wielu chorób. Jakie ćwiczenia wykonywać stosując dietę strukturalną? Czytaj więcej
Dieta strukturalna - moc ukryta w cytrusach
Dieta strukturalna - moc ukryta w cytrusach7 lat temu
Cytrusy to najbardziej znana grupa owoców tropikalnych, do których zaliczają się pomarańcze, grejpfruty, cytryny, mandarynki czy limonki. Nie bez powodu soki z pomarańczy czy grejpfruta są bazą zdrowotnych koktajli diety strukturalnej. Cytrusy zawierają dużo witamin, szczególnie witaminy C. Witamina C podnosi odporność organizmu i pomaga uchronić się m.in. przed grypą. Dodatkowo są źródłem składników mineralnych (potasu i wapnia), białka i kwasów organicznych. Czytaj więcej
Poznaj produkty strukturalne: Figi
Poznaj produkty strukturalne: Figi7 lat temu
Suszone figi są najlepszym źródłem błonnika spośród wszystkich suszonych owoców. W diecie strukturalnych można przygotować z ich udziałem smaczny koktajl. Jako cenne źródło potasu, magnezu, witamin C i B oraz kwasu foliowego są godnym polecenia składnikiem diety. Czytaj więcej
Zupa cebulowo-fasolowa
Zupa cebulowo-fasolowa7 lat temu
Cebula i fasola to warzywa tanie, więc może dlatego niedoceniane? Warto je ze sobą łączyć, bo okazuje się, że na talerzu świetnie się uzupełniają.Oto przepis na odżywczą i prostą zupę cebulowo-fasolową. Czytaj więcej
Schudnij i cofnij swój zegar biologiczny
Schudnij i cofnij swój zegar biologiczny7 lat temu
Czy właściwa dieta uchroni nas przed starzeniem się? Jak odżywiać się, by cofnąć czas? Czytaj więcej
Kawa w Diecie Młodości
Kawa w Diecie Młodości8 lat temu
Podejście do diety czasami trudno racjonalnie wytłumaczyć. Staramy się, aby w pożywieniu były wszystkie zdrowe składniki - sałatki, kiełki, ziarna, najlepsze gatunki mięsa, dokładnie wiemy ile i czego potrzebujemy, a jednocześnie odruchowo, kilka razy dziennie, sięgamy po filiżankę kawy. Jaki może być jej związek z procesami starzenia organizmu? Czytaj więcej
Alkohol w Diecie Młodości – za i przeciw
Alkohol w Diecie Młodości – za i przeciw8 lat temu
Jednym ludziom alkohol szkodzi w najmniejszych nawet ilościach i w każdej postaci, innym stosowany w niedużych ilościach pomaga w regulowaniu niektórych funkcji organizmu. Jednak u wszystkich wypijany w zbyt dużej ilości, w stosunku do możliwości jego metabolizowania przez organizm, wyrządza szkody i przyspiesza zmiany degeneracyjne. Czytaj więcej
Jak ważny jest ruch?
Jak ważny jest ruch?9 lat temu
Osoby prowadzące wyłącznie siedzący tryb życia są dwukrotnie częściej zagrożone chorobami niż aktywne. Jeśli nie ćwiczysz systematycznie, to ryzyko problemów krążeniowych jest podobne jak przy wypalaniu 20 papierosów dziennie, wysokim poziomie cholesterolu i nadciśnieniu. Czytaj więcej