Trening po 30. roku życia - co wybierać i jak ćwiczyć fot. Fotolia

Trening po 30. roku życia - co wybierać i jak ćwiczyć

Skończyłaś 30 lat? Super! Zobacz, jakie treningi właśnie teraz przyniosą najlepszy efekt!
Agata Bernaciak / 06.07.2018 16:49
Trening po 30. roku życia - co wybierać i jak ćwiczyć fot. Fotolia

Naukowcy stwierdzili, że zdrowe kobiety, które nie zmieniają swojego stylu życia, w miarę upływu lat, zwykle między 25. a 50. rokiem życia, mogą utyć nawet 15 kg! Niestety, tempo metabolizmu z wiekiem nieubłaganie spada. Jeśli chcesz być zdrowa, silna i zostać przy swojej aktualnej wadze, powinnaś być aktywna fizycznie.

Co zyskasz, trenując po 30. roku życia?

  1. Wzmocnisz mięśnie Przede wszystkim te na brzuchu i po bokach tułowia
  2. Podkręcisz metabolizm Spalasz nawet o 500 kcal dziennie więcej niż dotąd. Co więcej, pozbywasz się przede wszystkim najniebezpieczniejszego tłuszczu z jamy brzusznej
  3. Wzmacnia układ krążenia i zwiększa wydolność organizmu

Zacznij uprawiać trening kardio

To ćwiczenia, które wzmacniają serce i pomagają spalić tłuszcz. Powinny trwać 20 minut (5 minut rozgrzewki, 12 minut ćwiczeń w stałym tempie i 3 minuty wyciszenia). Może to być na przykład:

  • jazda na rowerze
  • energiczny marsz
  • jogging
  • nordic walking
  • pływanie
  • gry zespołowe (np. siatkówka, tenis)
  • skakanie na skakance

Zacznij uprawiać trening interwałowy

Są to dokładnie takie same ćwiczenia jak w przypadku treningu kardio, ale wykonywane w zmiennym tempie. Jeden trening trwa 30 minut. Po 3-minutowej rozgrzewce powtórz 6 razy schemat: 2 min ćwiczeń w średnim tempie i 2 min w bardzo szybkim tempie. Zakończ 3-minutowym wyciszeniem.

Uwaga! Nawet podczas ćwiczeń na maksymalnych obrotach, twoje tętno nie powinno przekraczać maksymalnej wartości. Obliczysz ją, odejmując swój wiek od liczby 220 (np. 220–35=185 – takie jest tętno maksymalne dla osoby w wieku 35. lat.

Jak często trenować po 30. roku życia?

Staraj się ćwiczyć 4 razy w tygodniu po 20 lub 30 minut (w zależności od tego, czy wybierasz trening kardio, czy trening interwałowy). Po miesiącu wydłuż czas ćwiczeń do 40-50 minut, ale trenuj 3 razy w tygodniu.

Szukasz diety dla siebie – to cię może zainteresować:W czym jest błonnik? TOP 30 produktów bogatych w błonnik pokarmowyMasz już dość nieskutecznych diet odchudzających? Zobacz, jak stracić 4 kg w 7 dni! (jadłospis)