POLECAMY

5 rad, jak nie przytyć w święta

Twój świąteczny stół ugina się pod ciężarem kalorii? Podpowiadamy jak sprawić, by twoja waga tego nie odczuła.
Agata Bernaciak / 4 miesiące temu
5 rad, jak nie przytyć w święta fot. Fotolia

Boisz się, że jak co roku - nie będziesz mogła dojść do siebie jeszcze kilka dni po świętach? Nic podobnego! Dietetyczka Aneta Łańcuchowska radzi jak stworzyć smaczne, lekkie i niezbyt kaloryczne menu na Święta.

Jak uniknąć świątecznego przejedzenia?

1. Wybieraj naturalną słodycz

Gorzka czekolada, sezamki, suszone owoce czy chałwa zwierają stosunkowo mało szkodliwych kwasów tłuszczowych, mają niski indeks glikemiczny i dostarczają cennych składników mineralnych i witamin - dlatego warto wykorzystać je do pieczenia świątecznego piernika. Twoi goście będą zachwyceni!

2. Kupuj świadomie

Kupując jajka do sałatki, wybieraj te ekologiczne, oznaczone cyfrą 0 – mają znacznie wyższą zawartość kwasów omega-3 wzmacniających serce i obniżających poziom złego cholesterolu.

Święta, święta i po świętach... a w pasie kilka dodatkowych centymetrów. Zobaczcie jak tego uniknąć

3. Wybieraj najlepsze przystawki

Wybierając wędlinę na świąteczny stół, wybieraj tę o szarawej barwie – paradoksalnie wędliny różowe i błyszczące zawierają więcej chemicznych substancji konserwujących.

4. Przygotuj się do biesiadowania

Przed kolacją wigilijną wypij odpowiednią ilość wody mineralnej lub soków ze świeżo wyciśniętych owoców i warzyw. Z jednej strony zapewnią uczucie sytości, przez co zjesz znacznie mniej przy świątecznym stole, a z drugiej oczyszczą organizm po wieczornej uczcie.

5. Przygotuj organizm na batalię

Dobrym sposobem na przyspieszenie tempa przemiany materii jest picie czerwonej herbaty. Garbniki w niej zawarte przyspieszają metabolizm tłuszczów i regulują pracę żołądka, dzięki czemu organizm wchłania więcej substancji pokarmowych, a mniej tłuszczów.

Jak przetrwać święta na diecie? Zobacz także:

Modne diety roku 2017, o których powinnaś zapomniećŚwięta trwają tylko 3 dni. W tym czasie możemy przytyć nawet... No właśnie, ile?5 pomysłów na zmniejszenie kaloryczności świątecznych potraw

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (4)
/4 miesiące temu
Najlepszym sposobem jest nie objadanie się. Ja mam jeszcze pomocnika w postaci jagód acai, które poprawiają metabolizm i hamują apetyt. Iqacai biorę od roku i nie mam problemów z wagą, dlatego w święta mogę sobie pozwolić na zjedzenie 12 potraw. Oczywiście z umiarem!
/rok temu
Ja też w święta sobie pozwalam na nieco więcej, w końcu to tylko dwa dni. Po świętach będzie oczyszczanie. Zamówiłam sobie już napój Detox Zero, kurację na dwanaście dni, więc na pewno pozbędę się tych dodatkowych kalorii :)
/rok temu
Błonnik też jest potrzebny tylko jak wszystko w odpowiedniej ilości. Mnie błonnik pomógł na problemy jelitowe i wagę staciłam. Polecam lekturę książki odchudzanie z elementami fizjologii i biochemii. Mozna jeść zdrowo niedrogo i wyglądać jak trzeba
POKAŻ KOMENTARZE (1)