5 pomysłów na zmniejszenie kaloryczności świątecznych potraw

Boisz się, że w czasie świąt przytyjesz? Poznaj skuteczne sposoby na zmniejszenie kaloryczności potraw.
Agata Bernaciak / 15.12.2016 04:54
Świąteczne potrawy fot. Fotolia.pl

1. Mądrze wybieraj składniki

Niech w tym roku myślą przewodnią gotowania stanie się "zamiana produktów na lepsze". O czym mowa? Zamiast używać mąki pszennej, postaw na tę pełnoziarnistą, suszone owoce dosładzane zastąp niedosładzanymi, zamiast majonezu użyj jogurtu naturalnego, a wszelkie sery wymień na te chude. Zobaczysz, potrawy na pewno nie stracą smaku!

Jak kupić dobrego karpia? Mamy dla was kilka praktycznych rad

2. Zmień sposób obróbki cieplnej

Pewnie do tej pory serwowaliście na stół wigilijny smażonego karpia w panierce i ociekającą tłuszczem rybę po grecku? By odchudzić dania, zamiast smażyć w głębokim tłuszczu, upiecz rybę w folii aluminiowej w piekarniku.

Jeśli nie lubisz potraw przygotowywanych w ten sposób, zadbaj o to by olej, którego używasz, nie był wlewany na patelnię prosto z butelki, a był z dozownikiem w sprayu. Oszczędzisz na tym nawet 300 kcal!

3. Unikaj soli

Niestety polska kuchnia charakteryzuje się nie tylko tłustymi daniami, ale i ogromną ilością soli, której używamy do doprawiania ulubionych smakołyków. Błąd! Zamiast dosalać wszystko, co ląduje na stole, użyj świeżych i suszonych ziół. One jeszcze bardziej podkręcają smak potraw!

Święta trwają tylko 3 dni. W tym czasie możemy przytyć nawet... No właśnie, ile?

4. Myśl o tym, co zjadasz!

Zamiast rzucać się na potrawy i jeść w biegu, zwolnij tempo. Próbuj wszystkiego, ale nakładaj małe porcje i zamiast połykać kęsy w całości, przeżuwaj je nawet 30 razy. Ciesz się smakiem świątecznych potraw, a dzięki temu... zjesz nawet o 400 kcal mniej!

5. Czego oczy nie widzą...

Święta to raptem 3 dni w roku. Jednak ogrom jedzenia, który zostaje po świętach sprawia, że świętujemy nawet tydzień! Zamiast zajadać się przez kilka kolejnych dni daniami, które do dietetycznych nie należą, podziel się nimi z rodziną lub po prostu wrzuć je do zamrażalnika. Tak będzie ZDECYDOWANIE bezpieczniej dla twojej sylwetki.

Chcesz mieć dobry wzrok, serce mocne jak dzwon i płaski brzuch? Włącz ten produkt o swojej codziennej diety

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (4)
/2 lata temu
ja tam nie mam zamiaru sobie odmawiać i liczyć kalorii bo chodzę na fitness intensywnie i myślę, że w święta mogę trochę zaszaleć, teraz sobie właśnie super nowe legginsy z JTB Poland w fitstore kupiłam i mają tak fajne energetyczne kolory że dwa razy tak chce mi się trenować
/4 lata temu
Ja znalazłam świąteczne przepisy na Detocell Academy na facebooku. Coś innego i dietetycznego. Już zrobiłam pierniki żytnio razowe. Pycha!
/4 lata temu
Zawsze w święta najwięcej jem ciast i słodkości. Później mam 5 kg ciałka więcej. W tym roku zamierzam się ograniczać. Ale myślę, że to nie będzie trudne, bo od jakiegoś czasu się odchudzam i łykam tabletki, które zawierają chrom. Słodycze odstawiłam praktycznie całkowicie z czego się bardzo cieszę, bo do ciastek zawsze miałam słabość.
POKAŻ KOMENTARZE (1)