Podjadanie - jak z nim walczyć

Otrzymałeś dietę, czeka Cię walka ze zbędnymi kilogramami, boisz się jednak podjadania niezdrowych produktów, których wolałbyś uniknąć, bo wiesz, że wiąże się to z nadmiarem spożycia ilości kalorii, a często i tłuszczu w twoim dziennym menu. Podpowiemy Ci jak walczyć z podjadaniem.

Jabłko jako przekąska.

Jak odzwyczaić się od podjadania?

Nie pomijaj żadnego z posiłków
Do niekorzystnego wydłużenia przerwy między posiłkami przyczynia się świadome pominięcie jednego z nich, a to z kolei może prowadzić do ataku głodu i sięgnięcia po jedzenie (np. słodycze), które szybko, lecz na krótko zwalcza uczucie ssania w żołądku..

Dużo pij
Stosowanie diety o obniżonej kaloryczności wiąże się z utratą wody w początkowym etapie jej stosowania, aby tego unikać należy wypijać 1,5- 2 litry wody (najlepiej niegazowanej) dziennie. Woda nie tylko pozwoli na skuteczne uzupełnianie płynów w twoim organizmie, lecz również przyczyni się do niwelowanie uczucia głodu, wypełniając żołądek.

Zobacz także: Co pić podczas diety?

Ćwicz
Aktywność fizyczna nie tylko pomoże przyspieszyć efekty diety, ale także zmniejszy apetyt. Dzięki regularnym ćwiczeniom fizycznym uda się wyregulować przemianę materii, a jednocześnie zahamować uczucie głodu.

Jedz świadomie
Często wyrabiamy sobie złe nawyki żywieniowe, oglądając telewizję, podjadając w stresie lub z nudów. Znajdź czas, by zjeść posiłek przy stole, skupiając się na ilości i jakości jedzenia. Spożywanie żywności „w biegu” powoduje, że organizm nie rejestruje ilości spożytego jedzenia. Nie jedz również dla pocieszenia, by nie przyzwyczajać organizmu do małego co nieco, zjedzonego w ramach niepowodzenia. Wykorzystuj każdą wolną chwilę na aktywne spędzanie czasu, spacery, ćwiczenia, wycieczki rowerowe, zabawę z dziećmi. Pozwoli to zapomnieć o głodzie i uniknąć podjadania niezdrowych i wysokokalorycznych przekąsek.

Nie gromadź niepotrzebnego jedzenia
Jeśli w domu nie będzie słodyczy, to łatwiej będzie z nich zrezygnować.

Zastępuj niezdrowe jedzenie zdrowym
Zamiast podjadania słodyczy, chipsów i innych kalorycznych przekąsek, sięgaj po warzywa. Przygotuj z nich smaczne sałatki, które pozwolą skutecznie walczyć z głodem. Poza tym są bogate w składniki mineralne i witaminy, których każdego dnia Twój organizm potrzebuje.

Zobacz także: Zdrowa kolacja - jak powinna wyglądać?