ocet jabłkowy fot. Adobe Stock

Ocet jabłkowy wspomaga odchudzanie. Poznaj prawidłowe stosowanie

Stał się nowym hitem na odchudzanie. Poznaj jego właściwości i dowiedz się, czy faktycznie wspomaga utratę wagi oraz czy jest bezpieczny dla zdrowia.
Agata Bernaciak / 12.07.2019 10:40
ocet jabłkowy fot. Adobe Stock

Spis treści:

  1. Dieta octowa - opinia dietetyka
  2. Czym jest ocet jabłkowy?
  3. Czy jest wskazany podczas odchudzania?
  4. Podstawowe zasady podczas stosowania

Jesteś ciekawa, jakie właściwości ma ocet jabłkowy i czy wspomaga odchudzanie? Specjalnie dla ciebie zapytaliśmy o to dietetyka. Przekonaj się, co powiedział nam na jego temat.

Opinia dietetyka: dieta octowa

 

Sylwia Leszczyńska  - mgr dietetyki klinicznej, psychodietetyk, certyfikowany europejski specjalista leczenia otyłości (cert. SCOPE), właścicielka „Sanvita” – Instytutu Zdrowego Żywienia i Dietetyki Klinicznej, redaktor prowadząca czasopisma Współczesna Dietetyka.

Czym jest ocet jabłkowy?

Jest wodnym roztworem o bursztynowej barwie tworzonym na bazie jabłek. Cały proces fermentacji zachodzi dzięki dodatkowi octu, który - poprzez zawarte w nim bakterie octowe - doprowadza do zmiany barwy i smaku wody.

Czy jest dobry na odchudzanie?

Zdaniem osób stosujących go jako wspomagacz do diet odchudzających ocet jabłkowy wykazuje działanie zmniejszające apetyt. Po jego spożyciu przestajemy być głodni, co w konsekwencji prowadzi do zjadania mniejszych ilości jedzenia.

Dodatkowo napój na bazie octu jabłkowego pobudza produkcję enzymów trawiennych, dzięki czemu szybciej zamieniamy w energię zjedzone pokarmy oraz usuwa toksyny z organizmu.

Składnikami octu jabłkowego, które wykazują dietetyczne działanie są pektyna poprawiająca procesy trawienia, obniżająca cholesterol, zapobiegająca chorobom związanym z układem krwionośnym oraz przeciwutleniacze, które wspomagają walkę z wolnymi rodnikami, opóźniając procesy starzenia.

Ocet jabłkowy
fot. Adobe Stock

Podstawowe zasady podczas stosowania

Jeśli decydujesz się na włączenie octu jabłkowego do diety, przede wszystkim musisz pamiętać, że absolutnie nie wolno przesadzać z jego ilością! Wystarczy 1 łyżka dziennie. Jeśli będziesz go spożywać zbyt dużo, możesz doprowadzić do wrzodów i chorób związanych ze śluzówką żołądka, a nawet do odwapnienia kości!

Dawkę octu rozpuść w szklance przegotowanej wody i pij przed głównym posiłkiem przez okres kilku tygodni. Jeśli nie odpowiada ci smak napoju, możesz dodatkowo dosłodzić go cukrem lub miodem - te dodatki złagodzą jego smak.

Zamiast kupować w sklepie, zrób samodzielnie ocet jabłkowy wg przepisu! Dzięki temu będziesz miała pewność, że spożywasz ten najlepszy, który jest w 100% naturalny.

Dowiedz się więcej o odchudzaniu: Schudnij z niskokaloryczną dietą 1500 kcal
Poznaj zasady diety strukturalnej
Dieta SHRED: 2 rozmiary mniej w 6 tygodni