POLECAMY

Jak walczyć z nadwagą?

Aby schudnąć, nie musisz stosować rygorystycznej diety i bez przerwy chodzić głodnym. Przeczytaj ten artykuł, aby poznać kilka prostych sposobów, dzięki którym wygrasz z nadwagą i przejmiesz kontrolę nad swoim odżywianiem.
Jak walczyć z nadwagą?

BMI

BMI (Body Mass Index), czyli wskaźnik masy ciała, pozwoli Ci monitorować przyrost lub spadek zawartości tłuszczu w Twoim organizmie, pokazując, czy mieścisz się w normie, czy masz nadwagę albo czy jesteś otyła.

Internet

Strony internetowe albo oprogramowanie do analizy wartości odżywczej spożywanych pokarmów mogą pomóc regulować naszą wagę. Masz do wyboru przeróżne strony oraz programy skonstruowane specjalnie z myślą o kontrolowaniu wagi, które zapewnią ci potrzebne wsparcie i pozwolą monitorować liczbę spożywanych kalorii - możesz sprawdzać tam wartość odżywczą zjadanych potraw. Te metody pomogą ci w codziennym bilansowaniu kalorii, tak byś czuła się syta, miała więcej energii, a jednocześnie nie spożywała ich zbyt wiele. Będziesz też mogła sprawdzić, czy twoja dieta zapewnia ci taką ilość witamin, składników mineralnych itd., jaką powinnaś przyjmować każdego dnia.

Aby spalanie tłuszczu zakończyło się sukcesem, należy monitorować liczbę konsumowanych kalorii oraz wartość odżywczą jedzenia, dzięki czemu można zachować kontrolę nad całym procesem, śledzić postępy oraz wprowadzać ulepszenia. Bezwarunkowo powinnaś też założyć dziennik, w którym będziesz odnotowywała jedzenie konsumowane każdego dnia: rodzaj albo pochodzenie spożywanych potraw oraz ich ilość. Dane te należy albo wpisać w odpowiednią rubrykę na stronie internetowej, albo zgłosić na cotygodniowym zebraniu osób stosujących dany program. Niektóre serwisy nie tylko zapewniają ci dostęp do stale aktualizowanych zestawień wartości kalorycznych, ale też pozwalają dostrzec wszelkie braki obecne w twojej diecie, w rodzaju niedostatecznej ilości wapnia, żelaza, witaminy B, protein itp.

Zobacz też: Wysokie BMI - co mi grozi?

Licznik kroków

Więcej kroków oznacza więcej spalonych kalorii. Najlepszą okazją do spalania tłuszczu jest wykonywanie przez cały dzień wielu kroków - chodzenie zamiast siedzenia. Sprawdzanie aktualnego wyniku kilka razy dziennie może cię motywować, by dodać jeszcze kilka kroków to tu, to tam. Pojedyncze kroki szybko składają się na ładny wynik. Nie wszystkie liczniki kroków są takie same. Wiele z nich odznacza się takim brakiem dokładności, że mogłabyś założyć cztery sztuki tej samej marki, a pod koniec dnia wskazywałyby one liczby różniące się o tysiąc kroków. Przed zakupem dobrze zasięgnąć rady w sklepie dla biegaczy, który handluje sprzętem elektronicznym. Ceny porządnych urządzeń wahają się od 40 do 50 złotych. Przyczep licznik do paska, a pod koniec dnia spisz zarejestrowaną liczbę kroków. Za każdym razem, kiedy robisz krok, spalasz tłuszcz. Ten przyrząd powie ci, ile spaliłaś kalorii.

Waga w łazience

Większość wag jest godna zaufania. Radzimy ci poszukać w internecie, byś mogła się przekonać, które wagi są najdokładniejsze. Z punktu widzenia naszych ćwiczeń powinno ci zależeć jedynie na rejestrowaniu wagi. Od razu po przebudzeniu rano wejdź na wagę i zapisz wynik.

Dobre buty

Buty są zaprojektowane w ten sposób, by wspierać stopę podczas marszu albo biegu. Wyszkolony personel w dobrym sklepie dla biegaczy może Ci doradzić w kwestii wyboru. Wybierz takie, które będą wygodne i odpowiednie dla Twojego typu stopy.

Dziennik kalorii

Nie musi to być żadne urządzenie elektroniczne. Powinien być wystarczająco mały, byś mogła go ze sobą nosić, mając dzięki temu pod ręką miejsce do zapisywania tego, co zjadłaś, liczby kroków oraz innych ćwiczeń. Badania wskazują, że osobom zapisującym, co zjadły, z reguły udaje się ograniczyć liczbę spożywanych kalorii. Zawsze kiedy coś zjesz, zapisuj rodzaj jedzenia, jego ilość albo wagę, a jeśli to możliwe lub potrzebne, to również skład. Możesz też zapisywać liczbę kroków, jakie stawiasz każdego dnia, rodzaj i długość trwania wykonywanych ćwiczeń oraz wszelkie inne dane, które mogą ci pomóc w zliczaniu, ile kalorii skonsumowałaś, a ile spaliłaś.

Kawałek sznurka

Znajdź kawałek jasnej wstążki. Przy początku programu spalania tłuszczu obwiąż wstążkę wokół najwęższego miejsca talii, które zwykle znajduje się tuż nad pępkiem. Zaznacz zmierzony obwód i zanotuj datę. Raz na miesiąc ponownie dokonuj pomiarów i zapisuj datę.

Polecamy: Jak eliminować produkty wysokotłuszczowe?

Fragment pochodzi z książki „Bieganie i odchudzanie dla kobiet. Zdrowa i piękna każdego dnia”, autorzy: Jeff Galloway, Barbara Galloway (Wydawnictwo Septem, 2012). Tytuł, lid i śródtytuły pochodzą od redakcji.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (3)
/10 miesięcy temu
Z własnego doświadczenia mogę polecić poradnie dietetyczną Vitanutrica Lublin. Tam właśnie zwalczyłam nadwagę i teraz świetnie czuję się w swoim nowym ciele!
/rok temu
U mnie tez jest duża nadwaga.Byłam raz i tylko widziałam jak kazdy się na mnie patrzy ;/ Plan mam taki, że zamówiłam na electro.pl rowerek do ćwiczeń w domu. Jak uda mi się zrzucić trochę wtedy może pójdę na siłownie.
/2 lata temu
środki na odchudzanie to zawsze był dla mnie temat do którego podchodziłam z niedowierzaniem, bardzo sceptycznie. W momencie jak z koleżanką rozmawiałam na temat jej diety oraz jej sposobów na zrzucenie wagi wspomniała mi o tabletkach Slimcea. Dopytałam ją dokładnie na jakiej zasadzie działają i czy faktycznie to one dają jej takie efekty. Potwierdziła więc zamówiłam i sama sprawdziłam. Faktycznie tabletki Slimcea powodują spory spadek wagi. Schudłam ponad 10kg w niespełna 3 miesieczną kurację.