Dieta na celluit fot. Adobe Stock

Dieta na cellulit - schudnij i pozbądź się cellulitu

Dieta na cellulit poprawi jędrność skóry i sprawi, że pozbędziesz się skórki pomarańczowej. Zasady diety na cellulit są proste: zacznij od wyeliminowania soli i alkoholu, pamiętaj o piciu wody niegazowanej.
Agata Bernaciak / 18.01.2021 06:36
Dieta na celluit fot. Adobe Stock

Przede wszystkim trzeba sobie jasno powiedzieć, że to nie jest dieta odchudzająca. Utrata wagi jest tu jedynie sympatycznym efektem ubocznym. Podstawowym celem jest pozbycie się cellulitu.

Problemy ze skórką pomarańczową ma około 80% kobiet, które w walce z nią, stosują różne metody. Najlepsze efekty można osiągnąć, łącząc działanie odpowiednich kosmetyków na cellulit, aktywność fizyczną i dietę na cellulit.

Podstawowe zasady diety na cellulit

Zasady diety nie są restrykcyjne. Można jeść tak wiele zróżnicowanych produktów, że większość osób w ogóle nie odczuje tego ograniczenia. 

Sól czy alkohol, które są na początku listy artykułów zakazanych, dla wielu z nas nie stanowią problemu. Możemy się ich bez żalu wyrzec.

Z łatwością można też zastąpić czerwone mięso białym czy ograniczyć ilość słodyczy.

Dieta na cellulit - co jeść, a czego unikać

Sposób odżywiania jest równie ważny, jak zestaw zalecanych artykułów spożywczych. Przede wszystkim najlepiej jest jeść mało, lecz często. Bardzo ważne jest także regularne spożywanie posiłków i niepomijanie żadnego z nich.

Szczególne znaczenie ma śniadanie, które dostarczy ci niezbędnej energii na resztę dnia. Kolejne posiłki powinny być zjadane we w miarę równych odstępach. To uchroni cię przed napadami głodu

Doskonałym wsparciem diety jest aktywność fizyczna. Jeśli nie masz czasu, ćwicz w domu. Wystarczą odrobina dyscypliny, mata do ćwiczeń i 20–40 minut ćwiczeń dziennie.

Najlepsze efekty osiąga się przy wykonywaniu ćwiczeń na uda, pośladki, biodra i brzuch.

Co jeść na diecie:

  • świeże zioła, czosnek, cebulę, bazylię, estragon, oregano,
  • chude mięso, drób, ryby,
  • nabiał,
  • cytrusy,
  • sałata, pomidory i ziemniaki,
  • jaja,
  • drożdże,
  • kiełki zbóż,
  • oleje roślinne, ryby, orzechy, oliwa,
  • owoce działające moczopędnie: arbuz, pietruszka, czereśnie, truskawki.

Czego unikać na diecie antycellulitowej?

Pierwszym i najważniejszym krokiem na drodze do sukcesu jest maksymalne ograniczenie soli, która zatrzymuje w organizmie wodę i toksyny. Z codziennej diety należy też wyeliminować smażone potrawy oraz tłuste śmietanowe lub zaprawiane mąką sosy.

W żadnym wypadku nie powinno się jadać zawierających dużo soli i konserwantów, kalorycznych dań typu fast food.

Bardzo dobrym posunięciem będzie ograniczenie alkoholu i jadanie jak najmniej słodyczy. Dobrze jest czerwone mięso zastąpić delikatniejszym (np. drobiowym).

Podczas stosowania diety, bezwzględnie trzeba wykreślić z jadłospisu wszelkie słodkie napoje gazowane.

Wspomagaj dietę ćwiczeniami, aby uzyskać najlepsze rezultaty. Mając kod rabatowy Martes Sport kupisz wszystko, czego potrzebujesz do treningów.

Dieta na cellulit - napoje

Co pić podczas stosowania diety na cellulit? Przede wszystkim dużo niegazowanej wody. Zalecane jest wypicie przynajmniej 2 litrów dziennie mineralnej o niskiej zawartości sodu.

Poza wodą dobrze jest pić także czerwoną i zieloną herbatę (usprawniają metabolizm) oraz napary z ziół. Od czasu do czasu można wypić lampkę czerwonego wina lub drinka na bazie świeżo wyciśniętego soku.

Artykuł został pierwotnie opublikowany 15.04.2013 na podstawie tekstu opublikowanego w Pani Domu”.

Czytaj więcej na temat cellulitu:
Najskuteczniejsze sposoby walki z cellulitem
9 tajnych produktów do walki z cellulitem
Domowe sposoby na cellulit