Rozciąganie

Ćwiczenia rozciągające cz. 2

Ćwiczenia rozciągające to doskonały sposób na poprawę samopoczucia, kondycji i gibkości. To także dobry pomysł na rozgrzewkę przed treningiem lub odprężenie po nim.
/ 04.03.2010 11:41
Rozciąganie

Poniżej prezentujemy zestaw kilku ćwiczeń rozciągających, które można wykonywać codziennie, także w domu. Przy niektórych ćwiczeniach podajemy w nawiasach jakie mięśnie pomagają rozciągać.

Ćwiczenie 1 (mięsień czworoboczny)

Stań lub usiądź prosto. Następnie "sięgaj" lewym uchem do lewego ramienia, potem prawym uchem do prawego ramienia.

Ćwiczenie 2 (ścięgna udowe)

Stojąc, połóż jedną nogę na taborecie. Nie zginaj nóg w kolanach. Pochylaj tułów w kierunku nogi na taborecie. Wykonaj ćwiczenie także dla drugiej nogi.

Ćwiczenie 3 (mięsień czworogłowy uda)

Stań prawym bokiem do ściany i oprzyj o nią prawą rękę. Następnie ugnij lewą nogę w kolanie i łapiąc ją za kostkę, przyciągnij piętę do uda. Powtórz ćwiczenie również dla drugiej nogi.

Ćwiczenie 4 (łydka)

Stań przodem do ściany. Ugnij lewą nogę w kolanie, a prawą wyprostowaną wysuń do tyłu. Wyprostowane ręce oprzyj na ścianie, na wysokości klatki piersiowej. Dociskaj piętę prawej nogi tak, by poczuć jak rozciąga się mięsień łydki. Powtórz zmieniając nogę.

Czytaj też: Callanetics - domowy sposób na piękną sylwetkę

Ćwiczenie 5 

Połóż się i ugnij nogi w kolanach. Następnie załóż prawą nogę na lewą. Obejmij rękoma lewe udo i przyciągaj je do klatki piersiowej. Powtórz zakładając lewą nogę na prawą.

Ćwiczenie 6

Połóż się z ugiętymi w kolanach nogami. Następnie przenoś ugięte nogi raz na prawą, raz na lewą stronę, nie odrywając łopatek od podłogi.

Ćwiczenie 7

Połóż się ze zgiętymi w kolanach nogami. Obejmij rękoma uda i przyciągaj je oba do klatki piersiowej.

Czytaj też: Spinning - jazda na rowerze stacjonarnym.