Kobieta gotuje danie warzywne i sprawdza kalorie na tablecie. fot. Adobe Stock

Co ma najmniej kalorii? Jak odchudzać się racjonalnie?

Jak jeść, by nie przytyć? Co ma najmniej kalorii? Jakie błędy sprawiają, że nie chudniesz?
Wioletta Górecka / 06.04.2018 05:30
Kobieta gotuje danie warzywne i sprawdza kalorie na tablecie. fot. Adobe Stock

Pragniesz mieć szczupłą sylwetkę i każdego dnia zastanawiasz się, co ma najmniej kalorii? To bez wątpienia owoce i warzywa. Mają dużo wody, błonnika i witamin, dzięki czemu dają uczucie sytości na długo, pomagają oczyścić organizm, a dodatkowo mają wysoką gęstość odżywczą. Co jeszcze ma niewiele kalorii i sprzyja diecie?

Nie taka kaloria zła, jak ją malują!

Kalorie to najbardziej znienawidzone przez osoby odchudzające się słowo. Żartobliwie mówi się nawet, że kaloria to taki mały stworek żyjący w szafie, który co noc ciaśniej zszywa ubrania. Prawda jest jednak taka, że kalorie same w sobie nie są złe – to tylko jednostka obrazująca ilość energii spożywaną z pokarmem. Ta sama ilość kalorii pochodząca z hamburgera z frytkami, nie może równać się do wartości odżywczych pochodzących z kotleta drobiowego, podanego z sałatką.

Najlepsza dieta to zbilansowana dieta!

Samo liczenie kalorii zda się na niewiele. Jeśli każdego dnia zjadać będziesz wyłącznie produkty o niewielkiej zawartości kalorii i małej wartości odżywczej, nie przyniesiesz sobie tym żadnego pożytku. Będziesz głodna, rozdrażniona i osłabiona. Zgubione w ten sposób kilogramy powrócą szybciej, niż się spodziewasz, ponieważ w ten sposób spalisz przede wszystkim mięśnie i wodę, a nie tłuszcz. Dlatego komponując posiłki, warto zwracać uwagę na wartość kaloryczną ich składników, jednak trzeba także brać pod uwagę stosunek białka, tłuszczu i węglodowanów. Rozsądnie jest zamieniać produkty o dużej zawartości cukrów prostych i tłuszczu na ich „odchudzone” wersje, jednak nie można przy tym zapominać o potrzebach organizmu. Jeśli chcesz zrzucić kilka kilogramów, odchudzaj się racjonalną dietą 1200 kalorii. 

Co ma najmniej kalorii?

Najszybszą drogą do tych są wysokokaloryczne przekąski – słodkie, słone i tłuste. Podkradanie po jednym kabanosie co kilka minut, częstowanie się kilkoma chipsami kilka razy w ciągu dnia czy pochłanianie orzeszków „na smak” po posiłku to prosta droga do przytycia. Dlatego warto unikać podjadania. Jeśli jednak czujesz ciągły głód zamień przekąski na te niskokaloryczne owoce i warzywa.

Owoce o najmniejszej zawartości kalorii to:

  • arbuz,
  • melon,
  • grejpfrut,
  • maliny,
  • pomarańcze,
  • ananas,
  • mandarynki,
  • porzeczki,
  • jabłka.

Warzywa o najmniejszej zawartości kalorii to:

 

  • ogórek,
  • sałata,
  • pomidor,
  • kapusta kiszona,
  • cukinia.

To również może ci się przydać!

Sprawdź, co jesz! Tabela kalorii i wartości odżywczych
Ile kalorii wypijasz z ulubionym drinkiem? Sprawdź tabelę kalorii alkoholi!
Jak rozsądnie liczyć kalorie?