POLECAMY

Yoga i zumba dla dzieci, czyli odrobina zabawy na zajęciach fitness

Dzieci są aktywne cały czas, skaczą na skakance, grają w gry z rówieśnikami. Współcześni rodzice postanowili zorganizować dzieciom czas i zapisują je na zajęcia fitness lub do klas o profilu gimnastycznym, aby wykorzystywały odpowiednio swoją energię. O tym, dlaczego rodzice podejmują takie decyzje, czytamy w serwisie healthnews.com w artykule „Yoga, zumba for children aim to take make fitness fun”.
Yoga i zumba dla dzieci, czyli odrobina zabawy na zajęciach fitness fot. Fotolia

Badania przeprowadzone przez Centres for Disease Control and Prevention wykazały, że w latach 2009 i 2010 ok. 17% dzieci i młodzieży w USA zmagało się z otyłością. Dorośli starają się zachęcić dzieci do aktywności fizycznej, ale niestety upierają się one, że wolą się bawić niż poświęcać czas na ćwiczenia. Tak więc połączenie fitness i dobrej zabawy to idealne wyjście. Warto wpajać dziecku od najmłodszych lat jak ważny jest ruch, ponieważ z wiekiem będzie mu łatwiej przystosować się innych ćwiczeń z zakresu aktywności fizycznej.

Ruch ciała w tańcu czy sztukach walki jest idealnie dobrany do młodzieży i małych dzieci, oczywiście pod okiem instruktora. Jodi B. Komitor uczy 1,5 roczne dzieci jogi. Rodzice po zajęciach zachwalają, że ich dzieci same potrafią wykonać niektóre figury. Sesje osób dorosłych obfitują w ciszę natomiast sesje dla dzieci pozwalają im wyrażać swoje „ja”.

Zumba to taniec połączony z zajęciami fitness, czyli ukrycie sprawności fizycznej w zabawie. Ashley Walters wdraża nowy program dla dzieci w Nowym Jorku, a dokładnie w Brooklynie. Program ten łączy w sobie taniec, lekkoatletykę, boks, rodeo i umiejętności cyrkowe. Dzieci w wieku 5–7 lat uczą się umiejętności gimnastycznych.

Dr Faigenbaum uważa, że dzieci powinny być uczone różnych umiejętności ruchowych w okresie przedszkolnym. Dzieci w wieku 7–8 lat są gotowe do uprawiania różnych sportów. Badania wykazują, że dzieci, które rozwinęły swoje umiejętności motoryczne (rzucanie, bieganie, kopanie, skakanie), będą również bardzo aktywne, kiedy dorosną. Otyłe dziecko ma spore szanse na bycie otyłym nastolatkiem. Pomimo iż dzieci niechętnie idą do sali gimnastycznej lub siłowni, eksperci twierdzą, że młodzież potrzebuje ok. 60 minut ćwiczeń każdego dnia, aby zdobyć energię na cały dzień.

Dr Faigenbaum twierdzi również, że telewizja to maszyna otyłości. Najlepszym sposobem zapobiegania otyłości jest profilaktyka, dlatego jak dziecko zacznie chodzić, należy zachęcić go do aktywności fizycznej. Warto robić dziecku przerwy 10–15 minutowe w oglądaniu telewizji. Warto zapytać dziecko: „Jak aktywny byłeś dzisiaj?”.

Źródło: www.healthnews.com/jm

Zobacz też: Najnowsze trendy ze świata fitnessu!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)