Wspinaczka lepsza niż joga?

Chcesz mieć szczupłe, umięśnione kończyny i ciało modelki ale nudzi cię statyczna joga? Wypróbuj wspinaczki, która wspaniale wyszczupla i dodaje pewności siebie.

Chcesz mieć szczupłe, umięśnione kończyny i ciało modelki ale nudzi cię statyczna joga? Wypróbuj wspinaczki, która wspaniale wyszczupla i dodaje pewności siebie.

Wspinaczka kształci zgrabne ciało

depositphotos.com

Wystarczy spojrzeć na profesjonalnych wspinaczy mających smukłe, umięśnione ciała bez grama tłuszczu i koordynację lepszą niż pająk. To oczywiście zasługa wielu lat treningu ale podstawowe korzyści polegające na wzmocnieniu mięśni podłużnych, utracie tłuszczyku i wyrzeźbieniu pięknych kończyn, pleców oraz brzucha możesz uzyskać już po umiarkowanym treningu raz w tygodniu.

Nie tylko ciało
Co ważniejsze, wspinaczka to nie tylko alternatywa dal innych ćwiczeń odchudzających ale też wspaniały hart osobowości. Aby piąć się w górę musisz pokonać bowiem strach i fobie, musisz nauczyć się ufać swojemu ciału i rozumowi. To wspaniale wzmacnia samoocenę, pozwala patrzeć na życie trzeźwiej i z większym spokojem. Wspinaczka, podobnie jak joga, trenuje też koncentrację umysłu i pozwala pozbyć się stresów dnia codziennego dając w nagrodę wielkie dawki rozanielającej dopaminy. Trening nigdy nie jest nudny a przy ścianie zawsze można poznać nowych ludzi, bo wspinamy się zwykle parami, gdzie jedna osoba asekuruje drugą.

Nowe kształty
Przyjrzyjmy się więc dokładniej jakie korzyści może wspinaczka przynieść twojej figurze. W trakcie wchodzenia po ściance pracują intensywnie zarówno ramiona jak i całe nogi. Szukając punktu oparcia balansujesz zwykle na trzech kończynach dając mięśniom prawdziwą zaprawę, którą zapewnia mało która inna dyscyplina – wzmacniają się na przykład przedramiona, nadgarstki, tricepsy, bicepsy, mięśnie brzucha i pleców. Dalej dużo korzyści odniesie twoja pupa a także mięśnie ud i łydek, które wykonują tu gro pracy podnosząc cały twój ciężar wyżej i wyżej.
Przy tak kompleksowym wysiłku spalana jest ogromna liczba kalorii a przy tym wcale nie musisz biegać i pocić się godzinami. Jeśli masz szczęście, i w twojej okolicy dostępna jest ścianka outdoorowa zyskujesz dodatkowo wspaniały dopływ tlenu do wszystkich tkanek ciała.

Co potrzeba?
Zanim zaczniesz warto wyposażyć się w buty do wspinaczki, które ułatwiają stawianie stóp na wypustkach ścianki. Dobre buty powinny być dwa-trzy numery za małe i być bardzo niewygodne przy prostym staniu na ziemi – dopiero w powietrzu docenisz ich zwinność i zręczność.
Resztę sprzętu możesz zwykle pożyczyć w klubach organizujących wspinaczkę – potrzebować będziesz uprzęży i karabinek oraz kasku – bez tego ostatniego nawet nie myśl o żadnych próbach.

Trening najlepiej zaczynać gdzieś pod okiem instruktora, który wyjaśni podstawowe zasady wspinania się w górę ( wbrew pozorom nie jest to takie łatwe i oczywiste). I przede wszystkim się nie bój – wspinać się będziesz zawsze z pełną asekuracją i nawet gdy od ścianki w jakimkolwiek momencie odpadniesz, bezpiecznie zawiśniesz w powietrzu a twój partner pomoże ci dostać się na dół.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/6 lat temu
Dobry artykuł: http://jurajskiwspin.wordpress.com/2012/12/29/joga-a-wspinaczka/