Joga seksualna fot. Fotolia

Miłosna joga - jak rozbudzić energię seksualną?

Uśpioną energię seksualną można rozbudzić za pomocą jogi Kundalini. To forma jogi nie wymagająca przybierania określonych pozycji (asana). Należy ćwiczyć ją razem z partnerem regularnie przed stosunkiem.
/ 27.02.2012 12:51
Joga seksualna fot. Fotolia

Joga na udany seks

Kundalini to potencjał energii seksualnej w ciele, umiejscowiona w dolnej części pleców w trójkątnym obszarze między pasem a kością ogonową. W innych źródłach można spotkać się z twierdzeniem, że skupiskiem energii Kundalini jest czakra znajdująca się poniżej pępka, tuż ponad genitaliami. Aby wzmocnić waszą energii seksualnej powinniście wypróbować poniższe ćwiczenia:

1) Stańcie naprzeciwko siebie w lekkim rozkroku, z lekko ugiętymi w kolanach nogami.

2) Zróbcie głęboki wydech. Wyobrażajcie sobie, że z każdym wydechem zapadacie się coraz głębiej w ośrodek erotycznej energii.

3) Zamknijcie oczy. Powoli wdychając powietrze, unoście głowy. Niech ręce spoczywają swobodnie po bokach. Wraz z wydechem opuśćcie znowu głowę.

Zobacz także: Joga na stres

4) Ćwiczcie uwalnianie energii, siedząc obok siebie lub zwróceni ku sobie, patrząc sobie w oczy i oddychając w zgodnym tempie. Rozchyl ramiona i opleć je wokół partnera/partnerki, początkowo bez dotykania. Następnie lekko chwyćcie się za barki i oddychajcie razem przez kilka minut, czując erotyczną energię przepływającą wzajemnie z ciała do ciała.

5) Stańcie naprzeciw siebie w odległości wyciągniętego ramienia i chwyćcie się za dłonie. Powoli kucnijcie. Siedząc na piętach, kołyszcie się lekko podtrzymując się wzajemnie dzięki złączonym dłoniom. Poczujecie energię Kundalini rozwijającą się w waszych ciałach.

6) Teraz wolno powstańcie razem. Wraz z tym podniesie się w was energia Kundalini. Wykonujcie rytmicznie cykl przykucania i wstawania. Po kilku powtórzeniach skoncentrujcie się na koordynacji oddechów. Powtórzcie całe ćwiczenie kilka razy.

Ćwiczenia dla niej

Ten zestaw ćwiczeń pomoże ci wzmocnić seksualną energię i zintensyfikować orgazm. Trzy pierwsze etapy mają na celu rozwinąć giętkość mięśni miednicy kobiety i wzmocnić popęd płciowy. Wykonuj ćwiczenia regularnie, a pierwsze efekty zobaczysz już po 2 tygodniach. Usprawnianie mięśni miednicy i pobudzenie erotycznej pewności siebie: na rozgrzewkę wykonaj swoje ulubione ćwiczenia, np. jogging na bieżni, jazda na rowerku, rytmiczny taniec lub inne ćwiczenie. Ćwicz przez 10 min. W czasie ćwiczeń myśl o czymś podniecającym z Twoim udziałem. Ruchy powinny być zmysłowe i uwodzicielskie.

Wzmocnienie i rozwijanie mięśni miednicy: do „erotycznego aerobiku” dodaj zmysłowe krążenie biodrami. Stań w miejscu, rozstaw stopy na odległość pół metra, lekko uginając kolana. Podbrzusze wypnij do przodu. Oprzyj dłonie na biodrach i energicznie kołysz biodrami wprawo i w lewo, w przód i w tył.

Zobacz także: Jak wzmocnić organizm za pomocą jogi?

1) Postaraj się żeby podczas wdechu mięśnie Kegla były zaciśnięte a biodra wypchnięte do przodu; przy wydechu – rozluźnienie i wypchnięcie ku tyłowi. Wykonaj 10 płynnych obrotów w jedną stronę i 10 w drugą.

2) Uklęknij na czworaka. Wysuń tułów do przodu, opierając się głównie na ramionach i wypinając pośladki. Kołysz biodrami przez 3 minuty z boku na bok lub w tył i w przód. Wykonuj kocie ruchy, zbliżając tułów i głowę do podłogi - rozluźnij to mięśnie karku i barków oraz poruszy przepływ seksualnej energii wzdłuż kręgosłupa.

3) Zaciśnij mięśnie Kegla i zrób wdech pochylając głowę, następnie w trakcie wydechu rozluźnij te mięśnie. Ćwicz w ten sposób przez 5 min.

4) Uklęknij na czworaka z pochyloną klatką piersiową. Wypnij pośladki. Rozluźniając mięśnie klatki piersiowej i pleców, kołysz energicznie w przód i w tył samą miednicą przez 3 minuty.

5) Następnie rozluźnij mięśnie miednicy i wypręż ciało, wspierając się na ramionach niczym drapieżna kotka. W trakcie tego ruchu zrób wdech i lekko zaciśnij pośladki. Odwiedź tułów do tyłu ponownie przenosząc ciężar ciała na kolana. Wdychając powietrze, rozluźnij miednicę i pośladki. Ćwicz w ten sposób 3 minuty.

Zobacz także: Jak ćwiczyć mięśnie Kegla?

6) Teraz przejdź do zmysłowego tańca. Regularne tańczenie przez 15 minut 3 razy w tygodniu poprawia krążenie w miednicy. Tańcz w rytm ulubionej muzyki, urozmaicaj to wymachem nóg tak wysoko jak tylko możesz. Zacznij od lekkich wymachów, stopniowo zwiększając ich intensywność. Tańcz w ten sposób co najmniej 5 minut, dochodząc do 15 gdy masz więcej czasu.

7) Kiedy poczujesz się lekko podniecona, delikatnymi ruchami masuj okolice wnętrza ud i krocza. Myśl, że rozprowadzasz stan pobudzenia na genitalia i cały obszar miednicy. Nie przerywaj masażu w trakcie orgazmu, wyobrażając sobie, że jego fale rozchodzą się o całym ciele.

8) Ostatni etap – wyciszenie: usiądź ze skrzyżowanymi nogami, zamknij oczy, oddychaj powoli i głęboko. Oddychając, skoncentruj myśli na przeżytych właśnie doznaniach erotycznych.

Zobacz także: 15 trików z Kamasutry, które wzmocnią wasz orgazm