joga seksualna fot. Adobe Stock, adrenalinapura

Joga seksualna – czy może otworzyć bramy przyjemności?

Joga seksualna, inaczej joga tantryczna, to szczególny sposób doświadczania seksu, tak aby odczuwać zadowolenie płynące z cielesnej przyjemności. Wpisuje się to w nurt tantry, czyli uznania wszystkiego co ziemskie i przyziemne za idealne. Joga tantryczna zwykle polecana jest osobom dojrzałym, po 35 roku życia.
Ewa Cwil / 15.12.2022 11:51
joga seksualna fot. Adobe Stock, adrenalinapura

Joga seksualna wypływa z filozofii kontrolowania energii, także seksualnej, a sam akt seksualny jest w niej przeżywany bardzo świadomie. Filozofia tantry przypomina dobrze znane nam powiedzenie – „nic co ludzkie nie jest nam obce”, ale przenosi je na wyższy poziom: wszystko, co jest, jest doskonałe, powinniśmy się tym cieszyć i tego doświadczać. Seks też.

Spis treści:

  1. Joga seksualna – co to jest?
  2. Joga seksualna: ćwiczenia

Joga seksualna – co to jest?

Tantra była ruchem, który pozwolił cieszyć się życiem i pokazał, że asceza nie musi być jedyną drogą do osiągnięcia doskonałości. Celem jogi seksualnej nie jest wcale orgazm osiągany podczas zbliżenia, ale wymiana energii seksualnej. Dlatego podczas zbliżenia ważne są pieszczoty, pocałunki, obserwowanie partnera, słuchanie, stworzenie spokojnej, bezpiecznej atmosfery. Należy zapomnieć o tym, co wypada a co nie i dać się ponieść temu, co się czuje, co sprawia przyjemność obojgu partnerom.

Joga seksualna – klucz do sukcesu

Seks tantryczny się nie uda, jeśli nie zostaną spełnione określone warunki. Należą do nich:

  • akceptacja samego siebie oraz partnera (dotyczy to i ciała, i ducha);
  • odbieranie otoczenia i własnych doświadczeń wszystkimi zmysłami;
  • komunikacja tego, co się myśli i czuje;
  • harmonia ruchu, rytmu i energii między dwojgiem ludzi.

Jak widać, joga seksualna jest bardzo bliska wszystkiemu temu, co obecnie seksuolodzy uważają za warunki udanego pożycia seksualnego.

Joga seksualna: ćwiczenia

Joga seksualna, tantryczna, jeśli ma być traktowana poważnie, wymaga od osób ją praktykujących:

  • przestrzegania zdrowej diety,
  • wykonywania pozycji jogi (asan),
  • ćwiczeń oddechowych,
  • praktykowania mantr.

To te same elementy, które składają się na szeroko pojętą praktykę jogi i znaleźć można w każdym rodzaju jogi. Poniżej propozycje ćwiczeń, które para może wykonywać wspólnie oraz kilka ćwiczeń dla kobiet. Ich celem jest pobudzenie energii seksualnej.  

Joga na seks (udany!)

Aby wzmocnić waszą energię seksualną, powinniście wypróbować poniższe ćwiczenia:

1. Stańcie naprzeciwko siebie w lekkim rozkroku, z lekko ugiętymi w kolanach nogami. Zróbcie głęboki wydech. Wyobrażajcie sobie, że z każdym wydechem zapadacie się coraz głębiej w ośrodek erotycznej energii. Zamknijcie oczy. Powoli wdychając powietrze, unoście głowy. Niech ręce spoczywają swobodnie po bokach. Wraz z wydechem opuśćcie znowu głowę.

2. Ćwiczcie uwalnianie energii, siedząc obok siebie lub zwróceni ku sobie, patrząc sobie w oczy i oddychając w zgodnym tempie. Rozchyl ramiona i opleć je wokół partnera/partnerki, początkowo bez dotykania. Następnie lekko chwyćcie się za barki i oddychajcie razem przez kilka minut, czując erotyczną energię przepływającą wzajemnie z ciała do ciała.

3. Stańcie naprzeciw siebie w odległości wyciągniętego ramienia i chwyćcie się za dłonie. Powoli kucnijcie. Siedząc na piętach, kołyszcie się lekko, podtrzymując się wzajemnie dzięki złączonym dłoniom. Poczujecie energię rozwijającą się w waszych ciałach.

4. Teraz wolno wstańcie. Wykonujcie rytmicznie cykl przykucania i wstawania. Po kilku powtórzeniach skoncentrujcie się na koordynacji oddechów. Powtórzcie całe ćwiczenie kilka razy.

Ćwiczenia jogi seksualnej dla niej

Ten zestaw ćwiczeń pomoże ci wzmocnić seksualną energię i zintensyfikować orgazm. Trzy pierwsze etapy mają na celu rozwinąć giętkość mięśni miednicy kobiety i wzmocnić popęd płciowy. Wykonuj ćwiczenia regularnie, a pierwsze efekty zobaczysz już po 2 tygodniach.

1. Na rozgrzewkę wykonaj swoje ulubione ćwiczenia, np. jogging na bieżni, jazda na rowerku, rytmiczny taniec lub inne ćwiczenie. Ćwicz przez 10 min. W czasie ćwiczeń myśl o czymś podniecającym. Ruchy powinny być zmysłowe i uwodzicielskie.

2. Do „erotycznego aerobiku” dodaj zmysłowe krążenie biodrami. Stań w miejscu, rozstaw stopy na odległość pół metra, lekko uginając kolana. Podbrzusze wysuń do przodu. Oprzyj dłonie na biodrach i energicznie kołysz biodrami wprawo i w lewo, w przód i w tył. Postaraj się, żeby podczas wdechu mięśnie Kegla były zaciśnięte a biodra wypchnięte do przodu; przy wydechu – rozluźnienie i wypchnięcie ku tyłowi. Wykonaj 10 płynnych obrotów w jedną stronę i 10 w drugą.

3. Uklęknij na czworaka. Wysuń tułów do przodu, opierając się głównie na ramionach i wypinając pośladki. Kołysz biodrami przez 3 minuty z boku na bok lub w tył i w przód. Wykonuj kocie ruchy, zbliżając tułów i głowę do podłogi — rozluźni to mięśnie karku i barków oraz poruszy przepływ seksualnej energii wzdłuż kręgosłupa. Zaciśnij mięśnie Kegla i zrób wdech pochylając głowę, następnie w trakcie wydechu rozluźnij te mięśnie. Ćwicz w ten sposób przez 5 min.

4. Uklęknij na czworaka z pochyloną klatką piersiową. Wypnij pośladki. Rozluźniając mięśnie klatki piersiowej i pleców, kołysz energicznie w przód i w tył samą miednicą przez 3 minuty.

5. Następnie rozluźnij mięśnie miednicy i wypręż ciało, wspierając się na ramionach niczym drapieżna kotka. W trakcie tego ruchu zrób wdech i lekko zaciśnij pośladki. Cofnij tułów, ponownie przenosząc ciężar ciała na kolana. Wdychając powietrze, rozluźnij miednicę i pośladki. Ćwicz w ten sposób 3 minuty.

Zobacz także: Jak ćwiczyć mięśnie Kegla?

6. Teraz przejdź do zmysłowego tańca. Regularne tańczenie przez 15 minut 3 razy w tygodniu poprawia krążenie w miednicy. Tańcz w rytm ulubionej muzyki, urozmaicaj to wymachem nóg tak wysoko, jak tylko możesz. Zacznij od lekkich wymachów, stopniowo zwiększając ich intensywność. Tańcz w ten sposób co najmniej 5 minut, dochodząc do 15., gdy masz więcej czasu.

7. Kiedy poczujesz się lekko podniecona, delikatnymi ruchami masuj okolice wnętrza ud i krocza. Myśl, że rozprowadzasz stan pobudzenia na genitalia i cały obszar miednicy. Nie przerywaj masażu w trakcie orgazmu, wyobrażając sobie, że jego fale rozchodzą się o całym ciele.

8. Ostatni etap – wyciszenie: usiądź ze skrzyżowanymi nogami, zamknij oczy, oddychaj powoli i głęboko. Oddychając, skoncentruj myśli na przeżytych właśnie doznaniach erotycznych.

Treść artykułu pierwotnie opublikowana 27. 02. 2017 r. przez Beatę Jasinę-Wojtalak.

Czytaj także:
Joga nidra – na czym polega i czy pomaga na bezsenność?
Aerial joga – odmiana jogi dająca najwięcej odprężenia?
Joga dla początkujących – wszystko, co trzeba wiedzieć