Kick-boxing – co to takiego?

Jaką sztuką walki jest kick-boxing? Co jest najistotniejsze w tym sporcie? Jakie powinno być prawidłowe ułożenie ciała podczas walki? W jaki sposób wyprowadza się ciosy w kick-boxingu? Jak kick-boxing wpływa na stan zdrowia? Jaki sport dodatkowo warto uprawiać, gdy trenujemy kick-boxing?
/ 07.01.2013 13:07
Boks/fot. Fotolia

Co to jest kick-boxing?

Kick-boxing to sztuka walki, która łączy w sobie kopnięcia i bokserskie ciosy pięścią. Kick-boxing dzielimy na japoński i amerykański.

Japoński kick-boxing to połączenie karate i boksu tajskiego, amerykański natomiast różni się od japońskiego tym, że odbywa się w formule full-contact, co oznacza, że ciosy mogą być zadawane z pełną siłą.

Kick-boxing to sztuka walki niezwykle dynamiczna. Wymaga od zawodnika przede wszystkim szybkości i rozluźnienia. Trenowanie kick-boxingu pomaga pozbyć się zbędnych kilogramów, kształtuje sylwetkę i pozytywnie wpływa na nasze zdrowie, a także zwiększa pewność siebie.

Ułożenie ciała

Podstawowym elementem kick-boxingu jest odpowiednia postawa. Nogi należy ugiąć w kolanach. U osób praworęcznych, lewa stopa i lewe ramię powinny być wysunięte do przodu.

Dłonie złożone w pięści pełnią funkcję ochronną dla podbródka. Prawa dłoń powinna znajdować się na wysokości twarzy, lekko z boku, lewa natomiast tuż przed twarzą.

Łokcie trzyma się przy tułowiu, a podbródek przybliżony jest do klatki piersiowej, przez co ochrania go lewe ramię.

Zobacz też: Szóstka Weidera (A6W) - ćwiczenia na mięśnie brzucha

Ciosy w kick-boxingu

Szybkość zadawanych ciosów jest bardziej istotna od ich siły. W kick-boxingu źródłem siły jest skręt ciała, który poprzedza zadawany cios. Dla zwiększenia jego mocy cios powinien być także przedłużany przez skręt bioder.

Jeśli chodzi o kopnięcia, to przy ich wykonywaniu również najbardziej istotna jest szybkość, ponieważ to ona nadaje im moc.

Zawodnik powinien się rozluźnić i oddychać. Każdy cios należy zakończyć wydechem.

Intensywne treningi dwa razy w tygodniu zapewnią zadowalające rezultaty już po pół roku trenowania.

Kick-boxing a zdrowie

Kick-boxing jak każdy sport korzystnie wpływa na zdrowie. Dzięki trenowaniu tej sztuki walki, wyrabiamy kondycję, kształtujemy sylwetkę i wzmacniamy mięśnie całego ciała.

Minusem jest tutaj konieczność utrzymywania postawy „lekko przygarbionej”, dlatego treningi kick-boxingu warto połączyć z pływaniem, które zadba o naszą wyprostowaną postawę na co dzień.

Ponadto ćwiczenie kick-boxingu to dobry sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów, tym bardziej, że przy tej sztuce walki zalecane jest skakanie na skakance. To także świetny sposób na rozładowanie wszelkich napięć i pozbycie się stresu.

Kick-boxing kształtuje w nas pewność siebie. Nie musimy od razu toczyć walk na ringu, aczkolwiek świadomi swojej siły i techniki ciosów, czujemy się zdecydowanie bezpieczniej w wielu różnych sytuacjach.

Zobacz również: Jak ćwiczyć ze skakanką?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
/05.03.2018 15:44
A jak wygląda sam trening kick-boxingu? Fajnie opisuje to trenerka w tym artykule https://lepszytrener.pl/blog-trenera/czesc-ii-trening-kick-boxingu-w-praktyce Serdecznie polecam, prawdziwa specjalistka :)
/23.02.2018 07:44
A ja znalazłam artykuł z możliwie najbardziej zaufanego źródła - czyli napisany przez trenerkę. Polecam zajrzeć https://lepszytrener.pl/blog-trenera/czesc-i-na-czym-polega-kick-boxing :)