Przeplatanie treningu aerobowego z siłowymi urozmaica czas na siłowni. fot. Fotolia

Aerobic – podstawowe kroki

Nie nadążasz za grupą podczas zajęć z aerobiku? Masz problemy z zapamiętaniem choreografii? Poznaj z nami podstawowe kroki aerobiku (także te na stepie) i zobacz, jakie to proste!
/ 10.05.2012 10:16
Przeplatanie treningu aerobowego z siłowymi urozmaica czas na siłowni. fot. Fotolia

Podstawowe kroki

Choreografia przygotowana przez instruktora opiera się na krokach obowiązujących na całym świecie oraz jego własnej koncepcji zajęć. Podstawowe kroki w aerobicu to:

  • Step touch – odstaw w bok prawą nogę, dostaw do niej lewą (nie przenosząc ciężaru z prawej nogi).
  • Step out – odstaw w bok prawą nogę, następnie lewą zrób akcent w miejscu, w którym wcześniej stała.
  • Heel back – odstaw w bok prawą nogę, następnie ugnij lewą w tył tak, jakbyś chciała kopnąć się w pośladek. Ważne: nie dotykaj piętą pośladka, zachowaj kąt 90° pomiędzy łydka a tylną stroną uda.
  • V-step – stojąc ze złączonymi nogami, postaw prawą stopę w przód, po skosie w prawo, następnie lewą w przód po skosie w lewo, wróć prawą nogą do pozycji wyjściowej i dostaw do niej lewą. Ten krok ma przypominać rysowanie litery V.
  • Knee up – odstaw w bok prawą nogę, następnie unieś lewe kolano w bok.

Istnieje wiele kroków aerobicu, które ciężko opisać w zrozumiały sposób. Po pierwszych zajęciach będziesz doskonale znała podstawowe kroki. Nie zrażaj się tym, że niektórych z nich nie znasz i gubisz się w choreografii, wraz z upływem czasu i regularnym uczęszczaniem na zajęcia zapamiętasz je wszystkie.

Zobacz też: Aerobic – poradnik dla początkujących

Podstawowe kroki na stepie

Podczas wielu rodzajów treningu aerobowego korzysta się z przyrządu nazywanego stepem. Jest to platforma, której używa się zarówno w zajęciach opartych na choreografii, jak i w zajęciach typowo wzmacniających.

Podstawowe kroki na stepie to:

  • Basic step – wejdź prawą nogą na step, dostaw do niej lewą, zejdź prawą nogą ze stepu, dostaw lewą.
  • Knee up – wejdź prawą nogą na lewą stronę stepu, podciągnij kolano lewej nogi, odstaw lewą nogę na podłogę, dostaw do niej prawą.
  • Trzy kolana – wejdź prawą nogą na lewą stronę stepu, podciągnij trzykrotnie kolano lewej nogi, odstaw lewą nogę na podłogę i dostaw do niej prawą.
  • Kick – wejdź prawą nogą na lewą stronę stepu, zrób lewą nogą wykop przed siebie, postaw lewą nogę na podłogę i dostaw do niej prawą.
  • Tap – stojąc na podłodze, zrób prawą nogą akcent na step i odstaw nogę do pozycji wyjściowej.

Zobacz też: Jak powinny się odżywiać kobiety ćwiczące aerobic?