Jest trenerem szybkiego czytania i technik pamięciowych. Interesuję się hipnozą, NLP oraz rozwojem osobistym. Na blogu www.bartekpopiel.pl dzieli się wiedzą z zakresu szybkiego czytania, szybkiej nauki, NLP i rozwoju osobistego.
Czy gdy zaczynasz się uczyć zdarza Ci się odczuwać zmęczenie i zniechęcenie już po kilkunastu minutach? Wpływ na taki stan może mieć nie tylko, jak się uczysz, ale także gdzie.
Czytaj więcej
Analizuj to, czego jeszcze musisz się nauczyć. Takie przetwarzanie informacji jest jednocześnie powtórką - co doskonale pomaga w zapamiętywaniu. Powtarzanie materiału jest bardzo ważnym elementem skutecznej i efektywnej nauki.
Czytaj więcej
Najgorsze co możesz zrobić, to odkładać przygotowywanie się do egzaminu na później tak, że w końcu na kilka dni przed godziną zero łapiesz się, że właściwie nie jesteś zbyt dobrze przygotowany i oto czeka Cię kilka dni kucia non - stop.
Czytaj więcej
W każdej chwili do Twoich oczu dociera ogromna ilość informacji. Są one doskonałym narzędziem, o które trzeba bardzo dbać. Niestety w obecnych czasach coraz więcej pojawia się wad tego narządu. Nie wynika to tylko z wad wrodzonych, ale często z zaniedbania.
Czytaj więcej
Wszystkie sprawdziany, egzaminy i inne zaliczenia są nierozerwalnie związane ze stresem. Denerwujemy się zarówno podczas egzaminu, jak i kilka dni przed nim. Przez nerwy mamy problemy z koncentracją, a co za tym idzie – z opanowaniem materiału. Co zrobić, aby nauka przynosiła efekty?
Czytaj więcej
Technika rzymskiego pokoju podobnie jak metoda łańcuchowa jest prosta i efektywna. Moim zdaniem nauka mnemotechnik powinna mieć miejsce w nauczaniu początkowym. To samo z szybkim czytaniem. Zwykle nauka czytania zatrzymuje się gdy ktoś potrafi płynnie przeczytać zdanie. Wystarczy 6 do 8 tygodni ćwiczeń aby czytać z prędkością przekraczającą 1000 słów na minutę!
Czytaj więcej
Taki sposób notowania możesz czasem zauważyć w niektórych nowoczesnych książkach, w których obok zasadniczego tekstu, małymi literkami z boku zapisany jest sens, punkt, którego ten kawałek tekstu dotyczy, o czym mówi.
Czytaj więcej
Pewnego pięknego dnia gdy wracałem z uczelni autobusem wyjąłem z teczki jakieś materiały i zacząłem czytać. Śledzenie tekstu wskaźnikiem to mój nawyk i zawsze mam przy sobie swój szaszłykowy patyk. Naprzeciwko mnie siedziała starsza pani i czytała gazetę…
Czytaj więcej
Wielokrotnie powtarzałem to zdanie gdy musiałem zabrać się do nauki. To czy chcesz się czegoś uczyć czy nie, zależne jest od powodu, dla którego to robisz. Czasami wystarczy znaleźć wystarczająco dobry powód do nauki i problemy z motywacją z głowy.
Czytaj więcej