Polki.pl
kom. (118)

Ślubne przesądy

Ślub jest niezwykle ważną uroczystością, jest to niepowtarzalne przeżycie zarówno dla Pary Młodej, jak ich najbliższej rodziny. Wszyscy narzeczeni marzą i wierzą, że ich przyszła wspólna droga we dwoje będzie pełna szczęścia i miłości.

Ślubne przesądy

Fot. Depositphotos

W polskiej tradycji można spotykać wiele przesądów i obyczajów związanych z zawarciem związku małżeńskiego. Niektóre z nich stanowią nawet nieodzowny element ceremonii ślubnej. W tym wyjątkowym dniu, nawet ci, którzy nie wierzą w przesądy, wola nie spłoszyć szczęścia…

USTALENIE DATY ŚLUBU Mówi się, że miesiąc, w którym ma odbyć się ślub, powinien mieć w nazwie literkę „r”, co wróży trwałość i harmonię w małżeństwie. Najszczęśliwszy okres na ślub to święta Bożego Narodzenia, Wielkanocne oraz karnawał. Czas adwentu i wielkiego postu to nie najlepszy moment, ale wróży się, że najgorszy jest miesiąc maj oraz listopad. Co do dni tygodnia tradycja mówi: Poniedziałek – zdrowie Wtorek – bogactwo Środa – najlepszy dzień Czwartek – straty Piątek – cierpienia Sobota – na dwoje babka wróżyła Godzina złożenia przysięgi małżeńskiej powinna być okrągła, np. 15:00 Dobrze wróży na przyszłość odbycie ślubu w kościele, w którym byłą chrzczona Panna Młoda.

SZCZĘŚLIWY STRÓJ Każda Panna Młoda wie, że w dniu ślubu powinna mieć na sobie:

  • coś białego – to znak czystości uczuć,
  • coś niebieskiego – ma zapewnić wierność małżonka,
  • coś nowego – gwarantuje dostatek,
  • coś starego – zapewnia wsparcie krewnych i przyjaciół,
  • coś pożyczonego – gwarantuje życzliwość nowej rodziny,

Przesąd mówi również, że na ślub nie należy wkładać nic różowego, ponieważ ten kolor nie przynosi szczęścia Młodej Parze. Nie należy zakładać przed ślubem sukni ślubnej, aby się pochwalić, a na pewno nie może jej zobaczyć Pan Młody!!! Panna Młoda nie powinna dawać swojej sukni do przymierzenia siostrom, gdyż groziło bym im to staropanieństwem. Panna Młoda nie powinna własnoręcznie szyć swojej sukni. Aby zapewnić dostatek w małżeństwie, Panna Młoda powinna zaszyć sobie w bieliźnie kryształek cukru oraz okruszek chleba, a do pantofelka włożyć grosik. Welon powinna zakładać druhna – najlepiej panna. Buty Panny Młodej powinny stać na parapecie co najmniej dzień przed ślubem, aby mogło wejść w nie szczęście. Zszywanie podartego ubrania ślubnego wróży łzy i nieszczęście, dlatego gdy zdarzy się wypadek tego typu, lepiej spiąć agrafką. W pełnym ubiorze ślubnym Panna Młoda nie powinna przyglądać się w lustrze. Należy unikać przymierzania obrączek przed ślubem. Bukiet ślubny może składać się z dowolnych kwiatów, oprócz róż. Kwiaty te mają bowiem kolce… Natomiast Pan Młody, aby zapewnić dostatek swojej przyszłej żonie, powinien trzymać w kieszeni garnituru jakieś pieniądze.

W KOŚCIELE należy przekroczyć próg prawą nogą, a do ołtarza przemierzać z uśmiechem na ustach. Jeżeli w trakcie uroczystości Panna Młoda uroni łzę, to oznacza, że nie będzie w małżeństwie płakać z powodu męża. Gdy obrączki upadną na podłogę, nie wolno ich samemu podnosić. Powinien to zrobić jedynie ksiądz lub ministrant. Przy wkładaniu obrączki na palec Pana Młodego należy uważać, żeby nie wkładać na serdeczny palec – wróży to zdradę. Panna Młoda powinna również uważać, aby jej partner nie wsunął jej obrączki do samego końca palca, oznaczałoby to, że to właśnie on będzie rządził w małżeństwie. Na koniec ceremonii zaślubin Pan Młody powinien złożyć swej żonie na ustach pocałunek – co zagwarantuje jego wierność. Jeżeli Para Młoda przekręci lub pomyli słowa przysięgi to …. Bardzo dobrze !!! To wróży szczęście. Po wyjściu z kościoła Młodzi obsypywani są przez gości ryżem i monetami, by we wspólnym życiu niczego im nie zabrakło. Tradycja mówi, że kto z nich uzbiera więcej monet, będzie w przyszłości zarządzał domowym budżetem. Pierwsze życzenia Parze Młodej powinien składać mężczyzna.

SALA WESELNA Na progu domu weselnego nowożeńcy witani są najczęściej przez rodziców chlebem i solą. Pan Młody powinien przenieść Pannę Młodą przez próg domu weselnego, co zapewni jej lekkie życie. Po toaście za zdrowie i pomyślność, nowożeńcy rzucają za siebie puste kieliszki. Jeśli się rozbiją, czekają ich lata szczęśliwego i dostatniego życia. Im więcej szkła stłucze się w trakcie ślubu, tym szczęśliwsze będzie życie Pary Młodej. Pierwszy taniec na parkiecie należy do Młodej Pary. W jego trakcie nie mogą pomylić kroków, gdyż oznaczałoby to, że we wspólnym życiu też nie będą iść zgodnym krokiem.

ŚWIADKOWIE Przesądy ślubne dotyczą również świadków. Świadkiem może być osoba stanu wolnego. Druhna panny młodej nie może być w dniu ceremonii w ciąży. Świadkami na ślubie nie powinna być para, np. swoich przyjaciół, bo to przyniesie im pecha i pewnie nie będą razem. Para, bowiem tylko raz powinna stawać razem przed ołtarzem - na własnym ślubie.

Skomentuj (118)
Oceń4.07 / 29

Podobne w temacie Przesądy ślubne

Skomentuj Ślubne przesądy

Gość
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 23 Maj 14, 07:02
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyczy siostry moga brac 2 braci
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 22 Lip 13, 22:38
+1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyPrzesądy z koziej wólki
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 11 Cze 13, 11:23
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądy- mode małżeństwo.mile Panie nie wierzyłam w przesądy, bo w sumie co ma być to będzie.
Ale mile panie mój ( prawie eks) mąż włożył mi obrączkę na środkowy palec i ja jemu.
Obrączkę musieliśmy przecinać( na weselu bo palec spuchł)

Teraz jesteśmy w separacji, mąż odszedł do innej kobiety - zostawił mnie.Same wyciągnijcie wnioski. Życzę wszystkim szczęścia,...
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 3 Wrz 13, 19:06
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyo ile dobrze rozumiem, najwiekszą winą twoją i jego to bylo bledne zalozenie obraczek
a to dobre
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 24 Lip 14, 11:28
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądytez nie wierzyłam..az do teraz... kwiaty róze, prawie sie rozleciały, podczas mszy zagrzmiało ( to podobno tez pech), na weselu suknia sie troche podarła i opadła- zszywałam razem z mamą...podobno nikt z bliskich nie powinien miec w tym dniu fioletowego stroju...u mnie był..u mamy... zapewne jeszcze by sie coś znalazło...a teraz? już po rozwodzie..
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 24 Lip 14, 11:29
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyzapomniałam dodać, ze slub był w piątek w maju...
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 1 Maj 13, 15:12
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyczy małżeństwo może być świadkami na slubie
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 4 Mar 13, 20:44
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyzbite wino
Gość We-Dwoje.plxxxss
Piątek | 9 Lis 12, 12:28
-1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.plxxxss
Re: Ślubne przesądyz tymi swiadkami to jest prawda bo moi swiadkowie byli juz swiadkami tez na innych 4 weselach a swoj slub przekladaja juz 2 raz ... czyli nie pisane im jest a i sukienka starszej ciagle taka sama, pech jak nic.
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 28 Cze 12, 20:24
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądypająk na sukni ślubnej
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 2 Lut 12, 10:29
+1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyJa ie zgadzam z tymi, co twierdza, ze te wszystkie przesady to bzdura. Dwa dowody w mojej rodzinie przychodza mi teraz na mysl: moi rodzice pobrali sie w lipcu i sa juz 28 lat wspaniala para, zadnych klotni, zadnych zdrad, we wszystkim sie dogaduja. Za to na weselu wujka i ciotki stluklo sie szklo, ale do zgodnych i szczesliwych par nie naleza....więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 1 Lut 12, 21:41
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyczesc... zrobiłam cos strasznego. przymierzyłam suknie slubna mojej siostry ktora we wrzesniu wychodzi za maz.. moja siostra chciał zobaczyc jak wyglada a ja nie wiedzac ze to przynosi pecha włozyłam bez zastanowienia.. nie wiem czy wiezyc w te zabobony.. do tej pory nie ma u mojego boku mezczyzny i boje sie ze teraz to juz wogole go nie...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Sobota | 1 Wrz 12, 10:40
0    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyjak wyluzujesz z tymi przesadami to i faceci od Ciebie uciekac nie beda.
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 30 Sty 12, 14:51
+2    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyA ja we wrześniu wychodzę za mąż i naszymi świadkami będą nasi znajomi, którzy będą już po ślubie na którym my będziemy ich świadkami nie wierzę w takie głupie zabobony i sprowadzanie wszystkiego do głupiego przesądu jak ktoś jest komuś pisany to będą razem bez względu na to kto będzie świadkiem na ich ślubie, jaką młoda będzie miała wiązankę....
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 13 Sty 12, 16:21
+6    oceniono 6 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądy"Przy wkładaniu obrączki na palec Pana Młodego należy uważać, żeby nie wkładać na serdeczny palec – wróży to zdradę." To na jaki palec wkłada się obrączkę? Na kciuk????
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 30 Sty 12, 22:18
+1    oceniono 3 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyMoze nie na kciuk, ale na mały czy inny obok serdecznego, nie wkladasz do konca a wsuwasz do 1 kostki, pan mlody przeklada i zaklada sam na palec serdeczny, zwroc uwage ,ze na wielu filmach to widać, nawet czasami kłada sobie na dłon, by pozniej kazde nałozyło sobie obrączkę na palec i do końca.
Gość We-Dwoje.pl
Sobota | 2 Lip 11, 17:50
+2    oceniono 4 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyte przesądy to jakieś kompletne pierdoły
Gość We-Dwoje.pl angela
Środa | 27 Kwi 11, 16:05
+9    oceniono 9 razy
Gość We-Dwoje.pl angela
Re: Ślubne przesądyLudzie ktorzy wierza w Boga i staja na slubnym kobiercu nigdy w zyciu nie powinny wierzyc w takie bzdury!!!!
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 29 Paź 10, 00:26
-2    oceniono 4 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyLILITH BLACK MOON to oszustka!

Ta cała lilith to zwykła oszustka która naciągnęła na swoje bajki i kłamstwa już sporo ludzi Trzymajcie się od niej z daleka jeżeli nie chcecie stracić swoich pieniędzy Na różnych stronach blogach forach itp. non stop zmienia imiona nazwiska daty swojego urodzenia miejsce zamieszkania maile telefony itp. celem...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 3 Sie 10, 18:47
-1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyPrzed ślubem wzięłam urok milosny u Lilith black Moon i wróżbę dla zwiazku . Nie żałuje do dziś a już to 3 lata .Oby tak dalej to nigdy nie wysłucham nic prywatnego o wypalonej milości
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 30 Cze 10, 23:03
+1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyco myslicie o tym ze po 2 latch malzenstwa (byli po slubie cywilnym) przykechali do polski i wzieli slub koscielny tylko bez przysiegi bo pastor sie nie zgodzil a ona byla w sukni białej i welonie.Jak dlamnie to kabaret!!a co wy o tym sadzicie????
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 30 Sty 12, 22:28
+3    oceniono 3 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyMyślę ,ze owszem kabaret ale nie to ,ze chcieli wziazc slub i miała w kosciele biała suknie tylko dlatego ze pastor zrobił kabaret ze dał slub bez przysiegi bo sie nie zgodził, tak to cyrk i kabaret im sie w tyłkach poprzewracało i za Bogów sie maja a gdzie pokora jaka przyzekali? Jyz nie wspomnę o ubustwie, sami grzeszą na kazdym kroku a tu on...więcej »
onananananananana
Wtorek | 25 Maj 10, 19:45
+1    oceniono 1 raz
onananananananana
Re: Ślubne przesądya ja z moim narzeczonym juz dwa razy bylismy razem świadkami na innych slubach. A ponoc para ma raz stac razem przed ołtarzem. A my bedziemy stac juz po raz 3. Wiec mysle ze to trzeba traktowac tak troche przez palce. Pozdrawiam
Guska
Niedziela | 17 Sty 10, 20:07
0    nie oceniono 0
Guska
Re: Ślubne przesądya co mysllicie o tym przesadzie, że Pan Młody nie może oglądać Panny Młodej w sukni przed ślubem?!!!
trzymałyscie sie tej zasady?
nie kupowałyscie sukni z przyszlym mezem??
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 30 Sty 12, 22:34
+1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyOczywiscie ze nie, a co to za niespodzianka i przyjemnosc, nawet na sylwestra z mezem nie kupuje sukni, bo pozniej nie masz juz w sobie nic tajemniczego, sa rzeczy ktore robi sie samemu, jak ukladan ie włosow, makijarz i kupowanie ciuchow, faceta trzeba zaskakiwac a nie pokazywac mu zaslimaczała swoja strone i pytac go o wszystko jak mamusie ....więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 13 Gru 09, 08:50
+2    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyto są zwykłe bujdy
Gość We-Dwoje.pl
Sobota | 10 Paź 09, 22:17
+1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądy"Świadkiem może być osoba stanu wolnego" ... Ja tam nie wiem.. Moja mama miała za świadkową siostrę-mężatkę a tata za świadka szwagra-żonatego ... Minęło 21 lat i żadne małżeństwo się nie rozpadło..
Mój wujek miał świadkową siostrę-mężatkę i do tego w ciąży.. I owszem rozeszli się z ciotką.. Ale tylko dlatego, że wujek zmarł..

Jedyny...więcej »
Gość po raz 2
Sobota | 10 Paź 09, 22:20
+1    oceniono 1 raz
Gość po raz 2
Re: Re: Ślubne przesądya i żeby tego było mało moi przyszli teściowie brali ślub w maju i są ponad 26 lat po ślubie i nie zapowiada się na rozstanie ;)
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 3 Cze 10, 00:15
-1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyNie wiedziałam o tym przesądzie ze zdjęciami... U mnie chyba sie sprawdzil bo mam kilka fotek na ktorych jestem sama a mój mąż zmarł 2 i pół roku po ślubie... :(((
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 16 Cze 10, 12:35
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyo co chodzi z przesądem o zdjęciach ??????
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 2 Cze 13, 02:50
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyPanna mloda nie powinna byc sama na zdjeciu , moze byc z siostra , bratem , mama , tate, kolezanka .Tylko nie sama . Moj dziadek byl fotografem i to zawsze powtarzal Parze Mlodej .
Łuukaaszz
Wtorek | 8 Wrz 09, 11:46
-1    oceniono 1 raz
Łuukaaszz
Re: Ślubne przesądyA ja mam być z moja dziewczyną swiadkami na slubie jej mamy. Mozemy byc razem świadkami czy nie??
Marti ^^
Czwartek | 24 Wrz 09, 13:43
+1    oceniono 1 raz
Marti ^^
Re: Re: Ślubne przesądyo matko... o co kaman??? ile tego jest... może ktoś wie jak to wszystko zapamiętać???
a wogóle to zastanawia mnie to jak kupić obrączki ślubne skoro nie powinno się ich zakładać przed ślubem??? moim zdaniem sam rozmiar nie wystarczy!
pozdrawiam wszystkich
Fotorynka
Środa | 7 Paź 09, 16:11
-1    oceniono 1 raz
Fotorynka
Re: Re: Re: Ślubne przesądyChodzi o to, zeby ich nie nosic przed slubem. Przymiarka u jubilera sie nie liczy jako przynoszaca pecha.
Podobnie rzecz ma sie z suknia slubna - mozna ja przymierzac do przymiarek i poprawek, ale nie paradowac po domu, lub pokazywac rodzinie i znajomym przed slubem.

Pozdrawiam
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 1 Wrz 09, 15:03
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyja sama nie wiem czy wierzyć w przesądy...
Gość We-Dwoje.pl
Sobota | 8 Sie 09, 10:12
-1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyponad rok temu świadkowalam ze swoim chlopakiem na ślubie mojego brata, dziś planujemy nasz ślub. nie wiem czy te przesady sie sprawdzają czy nie ale zamierzam postąpić według części tych przestrog ponieważ taka jest tradycja i to nie byłaby ta sama uroczystość gdybym je całkowicie zignorowała. te wszystkie drobiazgi sprawiają że ten dzień staje...więcej »
jako
Poniedziałek | 10 Sie 09, 13:13
0    nie oceniono 0
jako
Re: Re: Ślubne przesądymoja siostra z mężem byli świadkami u mojego brata na weselu, są razem małżeństwem od 12 lat, a wesele brata bylo 4 lata temu i nadal są w szczęśliwym związku małżeńskim. Moi rodzice brali ślub w lutym nie byl "r" i są 36 lat poi ślubie, ja miałam bukiet z samych różowych kwiatów i jestem dwa latapoi ślubie i jest ok także niewiem z drugiej...więcej »
Patt
Piątek | 7 Sie 09, 14:34
+2    oceniono 2 razy
Patt
Re: Ślubne przesądyja swiadkowalam na slubie przyjaciolki z moim chlopakiem i nie wierze w to ze sie rozstaniemy bo sala na nasz slub juz zamowiona :) nie warto wierzyc w zabobony... najlepsza jest wiara w Boga bo tylko On wie jak wszystko sie potoczy a nie to czy bedziemy mialy na sobie odpowiednie ubranie i czy odpowiednia noga rzekroczymy próg Kosciola ;p...
Gość We-Dwoje.pl
Sobota | 11 Lip 09, 19:56
+2    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyzwykle wszyscy wierzący w Boga, a zarazem w przesądy - czy to trochę się nie kłóci ze sobą?
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 8 Lip 09, 20:29
+1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyxD ale pierdoły
j.w.
Czwartek | 18 Cze 09, 11:41
-1    oceniono 1 raz
j.w.
Re: Ślubne przesądyDodam jeszcze że dobrze gdy Panna Młoda podczas ceremonii zaślubin w kościele w czasie gdy oboje klęczą zarzuciła suknię tak aby przykruła buty Młodego - gwarantuje to posluszeństwo ze strony męża tak popularnie zwane pantoflarstwem
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 15 Cze 09, 12:55
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyJak powinni rodzice witać Młodych; chlebem i solą - jakie życzenia winny być?
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 10 Cze 09, 22:33
-1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyomg ile tego jest i kto mi tego dopilnuje na moich 13 ślubach ????? XD ale niebyło nic o siadaniu na rogu !!! jak jakaś panna podczas wesela siondzie tak na rogu np stołu to sama niewyjdzie za mąż dlatego moja kumpela cały czas to robi ;) no i ruże niemoge mieć róż ??? to moje ulubione aaaaa i niebyło nic o dwóch dziewczynach prowadzocych pana...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 3 Cze 09, 08:34
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyto fajnie ze sa takie przesandy
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 29 Maj 09, 18:00
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyjestem po ślubie naprawde ubrana byłam strój szczęśliwej pann młodej
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 24 Kwi 09, 16:39
+1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyMój brat za świadków miał swoich przyjaciół (wtedy już małżeństwo) u których świadkował razem z narzeczoną. Obecnie są w separacji a małżeństwo przyjaciół trwa nadal. Chyba nie ma na to reguły!! Każdy wierzy w to co wierzy. Ja biore ślub cywilny za miesiąc a za rok kościelny. Jeśli nie zapomne o przesądach to bedzie dobrze a jak zapomne to tez...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 21 Kwi 09, 21:04
0    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyCoś w tych przesądach jest... z moim już... byłym chłopakiem świadkowaliśmy dwa razy naszym znajomym. Byliśmy parą i dwa razy stanęliśmy przed ślubnym kobiercem świadkując dla przyjaciół, tak było wygodnie, a w przesądy nie wierzyliśmy. No i masz Ci los 7 letni związek nie przetrwał, a w planach mieliśmy już swój własny ślub no i niestety...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 17 Cze 10, 13:46
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyAle ta historia jest romantyczna!! Podobnie mialam i ja. bylam z partnerem 3 lata, rozstalismy sie zaraz po wspolnym swiadkowaniu u znajomych. Byly plany o wlasnym slubie.. no ale (nie)stety :D Pozniej dopierio spotkalam swojego wybranka! Kto by pomyslal ze spotkam Milosc mojego zycia po tak dlugim zwiazku z innym..?? Ach Ta Milosc... jest...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 30 Sty 12, 22:50
+1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądySlub sie planuje a nie zaręczyny, zareczyny to powinna byc niespodzianka dla panny młodej, a nie ugaduja sie razem ,pozniej on przychodzi do mamusi i tatusia i przedstawiaja przed nimi cyrk ze oto pan m lody prosi o reke , beee co za szopka!
Gość We-Dwoje.pl
Sobota | 18 Kwi 09, 20:40
-1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądybardzo inteligentnie sformułowane pisadełko :) a prawda jest w nich najszczersza :)
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 25 Mar 09, 14:33
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyzgadzam się z ads
gocha P.
Czwartek | 19 Mar 09, 11:28
0    nie oceniono 0
gocha P.
Re: Ślubne przesądyJAK SE POŚĆIELESZ TAK SIE WYSPISZ,SĄ RÓŻNI LUDZIE, RÓŻNE CHARAKTERY,ŻEBY ZNALESC TĄ WŁASCIWO OSOBĘ TRZEBA SIE TROCHĘ NATRUDZIĆ.
POWODZENIA,PAMIĘTAJCIE WARTO KOCHAĆ!!!
AICUDOWNIE BYĆ KOCHANYM
gocha P.
Czwartek | 19 Mar 09, 11:11
0    nie oceniono 0
gocha P.
Re: Ślubne przesądyCZY JA BEDĄC MEŻATKĄ MOGĘ SWIADKOWAC Z MĘŻEM U NASZYCH PRZYJACIÓŁ?
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 30 Sty 12, 22:43
0    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyJak sobie chcesz, czytałas ze to przynosi pecha, a jak sie pozniej rozstaniecie z mezem?
Gość We-Dwoje.pl
Sobota | 28 Lut 09, 00:18
0    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyco za bzdety ;-)
ja
Czwartek | 5 Mar 09, 10:26
0    nie oceniono 0
ja
Re: Re: Ślubne przesądynależy w cos wierzyć i ufać, jak w piosence t.love;) skoro wierzymy w cuda to i wierzymy w przesądy. po to są byśmy mogli wybierać, dlatego mamy wolną wole.czasem lepieć dmuchać na zimne.wszyscy co nie wierzą udają przed sobą że są silni psychicznie itp.nie oszukujcie się nie jesteście.poprostu o swoje nie powodzenia obwiniacie siebie,i prawda...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 25 Lut 09, 21:57
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyJa wyszłam za mąż w maju i byłam bardzo szczęśliwa!!!!!!!!!!!!!!!!!
ja
Czwartek | 5 Mar 09, 10:16
0    nie oceniono 0
ja
Re: Re: Ślubne przesądybyłas.....a co juz nie jesteś?!!!!!!!!!!!!!! coo dobre sie skonczyło.
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 24 Lut 09, 13:54
+1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyhi hi w sierpniu biorę ślub a artykuł z zabobonami przeczytałam z uśmiechem na ustach:) to miłe my Polacy mamy swoje zwyczaje niektóre wezne napewno pod uwage :)) pozdrowienia dla wszystkich przyszłych żon i mężów.
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 17 Lut 09, 10:31
+1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyMałżeństwo powierzone Bogu będzie dobre!!!!!!!!!
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 16 Lut 09, 10:05
+3    oceniono 3 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyA co jeśli mimo przestrzegania wszystkich przesądów i tak się nie ulozyło, kogo albo co wtedy obwinimy???
Dla mnie przesądy są po to, żeby pożniej móc powiedzieć, ze to przez te róze w wiazance, albo kolor sukienki goscia!!!!
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 16 Lut 09, 10:01
+2    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyKochani, ja wierzę, że jak ma być dobrze to i tak będzie, bezwzględu na to przesądy. Gdybysmy w nie wierzyli, to nie wychodzilibysmy z domu!!!!
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 13 Lut 09, 11:19
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyPowiedzcie mi co sie robi z bukietem slubnym...wyrzuca sie go czy zostawia? Poadowno za rok po ślubie w dzien kiedy sie brało slub pali sie go? Prosze pomózcie?
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 30 Sty 12, 22:55
-2    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądywiązanke sie rzuca za siebie,po odczepinach albo jak wyjezdzasz zaraz po slubie w podroz poslubna, zegnasz sie ze wszystkimi i rzucasz wiązankę za siebie, ta panienka ktora zlapie wiazankę, ta niedługo wyjdzie za mąż, nie trzymaj jej w domu, to przynosi pecha
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 17 Lut 12, 22:31
+1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądywątpie... moja mama ma zasuszony swój bukiet ślubny i jakoś nie widze żeby miała pecha, już 20 lat jest z moim tatą
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 9 Lut 09, 17:06
-1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyja mam pytanko,czy ktos miał wieści czy nażeczony moze być świadkiem?i czy to nie odbije sie na jego związku?jeśli nażeczona nie bedzię świadkową?tylko tak serio proszę,wole dmuchać na zimnę.
Ania b
Piątek | 23 Sty 09, 16:14
0    nie oceniono 0
Ania b
Re: Ślubne przesądyDziewczyny proszę o poradę. W sierpniu wychodzę za mąż ale to bedzie narazie tylko ślub cywilny i czy na takim ślubie cywilnym świadkami może być para ale nie małżeństwo
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 22 Sty 09, 13:28
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądymoże mi ktoś podpowiedzieć co może być przedmiotem czegos nowego, starego,
bialego, pozyczonego, niebieskiego?
aniuś
Wtorek | 3 Lut 09, 14:22
0    nie oceniono 0
aniuś
Re: Re: Ślubne przesądyNowego-buty,Białego-suknia,Niebieskiego-podwiązka,Starego-bielizna,Pożyczonego-biżuteria.
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 12 Lis 08, 23:37
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyKażdy jest kowalem swojego losu. Najłatwiej zwalić na jakieś zabobony. Jednym w życiu się ułozy innym nie. Nie ma na to reguły. Ja biorę ślub 22-iego a dwie dwójki to podobno pech...i co z tego!!!! Ludzie, wyluzujcie.
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 30 Wrz 08, 15:13
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyJa również wierzę w przesądy, świadkować nie może para, ponieważ albo nowe małżeństwo albo para rozstaną się. A przedewszystkim druhną musi być panna a świadkiem kawaler!!!
ANGGELA
Sobota | 4 Paź 08, 02:12
0    nie oceniono 0
ANGGELA
Re: Re: Ślubne przesądyEEEEEEEEEE tam u nas będzie para ponieważ ja byłam kiedyś druchną z jakims palantem co go nie znałam nie chciał tańczyc ani nic nie gadał gbur A przedstawił sie ok 3 jak juz był nawalony dlatego u mnie jest para wierze w niektóre przesądy ale myślcie tez logicznie
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 19 Wrz 08, 18:10
+1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyale kretyństwo1masakra!tylko na który niby palec włozyc panu młodemu obrączkę?jak nie na serdeczny to na który debile?
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 17 Wrz 08, 19:26
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyczy druchny też maja przesądy
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 17 Wrz 08, 19:26
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyczy druchny też maja przesądy
tina
Czwartek | 14 Maj 09, 01:17
0    nie oceniono 0
tina
Re: Re: Ślubne przesądyo tak maja. niemoga piekniej wygladac od pani mlodej, bo im sie odbije na urodzie.hihihi
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 11 Wrz 08, 02:09
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądya ja uważam , że jak ludziom się coś nie udaje to zaczynają szukać przyczyn tam gdzie nie powinni i tak się te przesądy rodzą Najlepiej to by było zrobić jakieś badania statystyczne na ten temat hahaha
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 11 Wrz 08, 02:01
+1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądya ja uważam , że jak ludziom się coś nie udaje to zaczynają szukać przyczyn tam gdzie nie powinni i tak się te przesądy rodzą Najlepiej to by było zrobić jakieś badania statystyczne na ten temat hahaha
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 29 Sie 08, 01:11
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądymoi rodzice razem byli swiadkami u rodziny taty, brali ślub w styczniu oraz nie miała nic niebieskiego, moze to zbieg okoliczności ale rozstali sie po 6 latach małżeństwa... albo tak chciało życie albo te przesądy maja w sobie troche prawdy!!!
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 28 Sie 08, 20:48
-1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądya ja w te niektóre przesądy wierze,moja siostra gdy wychodzila za mąż,świadkami u niej byla siostra szwagra i jej mąż, minęły 3 lata i jedno małżenstwo nie przetrwało.
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 8 Sie 08, 23:48
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądya mam pytanie.......siostra panny mlodej nie moze przymierzyc SUKNI....a kuzynka????moze???
Andzia_N
Czwartek | 28 Sie 08, 20:03
+1    oceniono 1 raz
Andzia_N
Re: Re: Ślubne przesądyA ja powiem jedno: Kto wierzy w gusła temu dup* uschła!!! ;P
Puknijcie się w główkę!!
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 3 Sie 08, 15:11
-1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyTak dodajac-moja serdeczna kolezanka miala na slubie sporo różu na slubie-ozdoby na aucie,jej swiadkowa w pełnym rożu...I stwierdzam,ze jest tak dziwnie miedzy nimi....są juz chyba jakies 10 lat po slubie i ani dziecka,raz juz poronila.Jest tak jakos "inaczej"...albo ja tak odbieram.....:(Inna moja znajoma miala miala czerwone roze i jechala...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 3 Sie 08, 15:04
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyA ja Wam powiem-może często one się nie sprawdzają,ale skoro istnieją to choć trochę prawdy w nich jest.........A ja mam głupie pytanie-skoro już o przesądach mówimy-nie powinna być swiadkiem dziewczyna w ciazy,albo para.A co jesli swiadkiem jest ojciec???.......bo ja jestem temu przeciwna!!Co Wy na to??Poradzcie.Ja mam slub we wrzesniu a moj...więcej »
N
Piątek | 23 Sty 09, 20:15
0    nie oceniono 0
N
Re: Re: Ślubne przesądyJeśli chodzi o przesądy heh .........może się nie spełniają ale pamiętajcie że w podświadomości sami możecie dążyć do spełnienia przesądu, jeśli, któreś z tych przesądów "dopadną" Was w dniu Ślubu i będziecie o tym myśleć sami możecie wywołać wtedy lawinę nieszczęść.
Mam nadzieję, ze 1 sierpnia będę szczęśliwą mężatką...buziaki dla Was
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 8 Lip 08, 11:07
-1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyBrałam ślub w grudniu... nie pomogła literka R
W domu przywitano nas o dziwo chlebem w kostkach.. jedne były posypane solą inne cukrem pudrem!!! mąż zjadł i stwierdził że słodka, ja zjadłam- była słona jak całe moje życie w małżeństwie.
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 3 Cze 08, 12:42
+1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyMoi rodzice brali ślub w listopadzie i są razem już 27 lat! A siostra w maju i w tym roku ma 12 rocznicę ślubu!
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 2 Cze 08, 07:50
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Ślubne przesądyjeśli komuś pisane jest szczęście to będzie je miał nie zwracając uwagi na zabobony, które istnieją w świadomości zastraszonych nowożeńcach przez stare ciotki i babki!!!!!!!!!!!!!
magnevilla
Wtorek | 8 Kwi 08, 21:16
0    nie oceniono 0
magnevilla
Re: Ślubne przesądydziewczyny przesady to sa głupoty . kuzynka kiedys mówi do mnie ..przymiez ta suknie ja nie chciałam a ona była pare lat po slubie .jednak mnie zmusiła.przymiezyłam .. moje zareczyny sie rozpadły..ale na dzien dzisiejszy jak bym chciała to bym wróciła do niego bo przyszedł na kolanach..ale juz jest za pozno.potem załozyłąm internet poznałam go i...więcej »
nana
Wtorek | 19 Lut 08, 12:10
0    nie oceniono 0
nana
Re: Ślubne przesądynie wiem co o tym myślec coś w tym prawdy jest ale nie w moim przypadku świadkowałam ze swoim narzyczonym na ślubie jego siostry a we wrześniu ma się odbyc nasz ślub natomiast w mojej rodzinie był przypadek że świadkowała para i się rozeszła możliwe że też zależy to od miłości dwojga i ich charakterów
megi
Środa | 23 Sty 08, 13:40
+1    oceniono 1 raz
megi
Re: Ślubne przesądyZgadzam się z ads. ZABOBONY i tyle!!! Bogu należy ufać a nie kolorom, przedmiotom i innym bzdurom. Kiedy się człowiek na tym kretyństwie skupia, zamiast Bogu zawierzyć swoje małżeństwo, to właśnie wtedy zazwyczaj wszystko szybko się psuje. Świadczą o tym krótkie staże wielu małżeństwa zawieranych zwłaszcza w dzisiejszych czasach, i ilość...więcej »
eve
Czwartek | 13 Wrz 07, 16:41
0    nie oceniono 0
eve
Re: Ślubne przesądyyy:/ dlaczego swiadkowie nie moga byc para??za niecaly miesiac bede swiadkowa z moim chlopakiem zktorym jestem prawie 6 lat...nie chce mi sie cos w to wierzycostatnio bylam na weselu i na nim para byla swiadkami w grudniu bede na slubie wlasnie tych swiadkow..:P
andzia
Niedziela | 24 Cze 07, 23:21
0    nie oceniono 0
andzia
Re: Ślubne przesądyUważam, że najważniejsze jest to co sie szczerze zrodziło się w naszych sercach a nie to czy mamy coś niebieskiego czy świadek jest stanu wolnego i czy stłukła się wystarczająca ilość talerzy by zapewniło to nam wiele lat szczęścia. Podczas tej uroczystości otaczamy sie osobami które więżą w nasze szczęście oraz szczerze sie za nie modlą. Nie...więcej »
Mała
Poniedziałek | 25 Cze 07, 21:13
+1    oceniono 1 raz
Mała
Re: Re: Ślubne przesądyandzia masz racje ja też nie wierze w ani jeden z przesądów i nikt mnie do nich nie przekona. Ale ludzim jaksie w życiu nieukłada to najłatwiej jest na nie zgonic. Ja tam nic nie miałam oprusz sukienki welonu i jeszcze sie dałam namówić na jakiś pieniądz w bucie który mnie uwierał przez całą ceremonie, a i tak nigdy kasy nie mam :P. E tam...więcej »
deska
Poniedziałek | 11 Cze 07, 14:31
0    nie oceniono 0
deska
Re: Ślubne przesądyCZy jak się zgubi zaręczynowy pierścionek to żle wróży?
sixflags
Poniedziałek | 7 Lip 08, 15:18
0    nie oceniono 0
sixflags
Re: Re: Ślubne przesądyno jasne ze zle .... jak sie zgubi pierscionek to bedzie rozstanie
brzoskwinka
Poniedziałek | 5 Mar 07, 19:25
0    nie oceniono 0
brzoskwinka
Re: Ślubne przesądydziwi mnie tylko jedna rzecz-nie zakladac Panu Mlodemu obraczki na serdeczny palec!-to na ktory?przeciez obraczke nosi sie na serdecznym palcu.
xxxx
Środa | 16 Maj 07, 13:25
0    nie oceniono 0
xxxx
Re: Re: Ślubne przesądyja tez nie wiem o co chodzi z ta obraczka na serdeczny palec bezsensu to morze na ucho ma sie zakladac ta obraczke???????
pati
Środa | 6 Cze 07, 18:24
0    nie oceniono 0
pati
Re: Re: Re: Ślubne przesądytaaaa, a może na palec.....u nogi;)
daguska85
Wtorek | 19 Lut 08, 16:08
0    nie oceniono 0
daguska85
Re: Re: Ślubne przesądyz tego co sie orientuje to zeby sie nie pomylic i nie wlozyc na srodkowy palec (w nerwach).....
wiśniowa
Niedziela | 25 Sty 09, 15:49
-1    oceniono 1 raz
wiśniowa
Re: Re: Ślubne przesądyserdeczny palec to jest ŚRODKOWY! :/
fukoku
Środa | 15 Lip 09, 11:04
0    nie oceniono 0
fukoku
Na który paluszekMamy (prawa dłoń): paluch, wskazujący, środkowy, serdeczny, malutki. Więc w opisie jest błąd, obrączkę powinno się założyc na serdeczny, źle jest wtedy kiedy się załozy na środkowy.
zuza
Środa | 27 Wrz 06, 17:39
0    nie oceniono 0
zuza
Re: Ślubne przesądyPrzy wkładaniu obrączki na palec Pana Młodego należy uważać, żeby nie wkładać na serdeczny palec – wróży to zdradę. - oco chodzi
asiaasia
Niedziela | 19 Lis 06, 18:56
0    nie oceniono 0
asiaasia
Re: Re: Ślubne przesądyno ja też właśnie nie wiem o co chodzi z tym palcem. może to ktoś wytłumaczyć?? Bardzo proszę!
lola
Poniedziałek | 11 Wrz 06, 19:30
0    nie oceniono 0
lola
Re: Ślubne przesądybyłam z moim chłopakiem już prawie 5 lat- ślub był oczywisty,mnóstwo planów, wybrane imiona dla dzieci... Świadkowaliśmy na ślubie mojej przyjaciółki... Już nie jestesmy razem. Za 9 miesięcy wychodzę za mąż za innego.
Ewusia
Sobota | 16 Sie 08, 08:19
0    nie oceniono 0
Ewusia
Re: Re: Ślubne przesądystek bzdur, tak sie ułożyło, byłam na ślubie koleżanki- świadkował jej brat ze swoją dziewczyną- dziś są już rok po ślubie i są szczęśliwi. LUDZIE NIE DAJMY SIę ZWARIOWAć !!!
ads
Sobota | 8 Lip 06, 23:48
+1    oceniono 1 raz
ads
Re: Ślubne przesądyGłupoty!! Należy ufać Bogu a nie zabobonom!!
???
Środa | 26 Lip 06, 17:40
0    nie oceniono 0
???
Re: Re: Ślubne przesądyCzasem te "zabobony" okazują się prawdą. Mąż sąsiadki włożyl jej obrączkę do końca palca i co? Ona nie ma nawet prawa głosu w małżeństwie. a wszystko zapowiadało się tak SZCZĘŚLIWIE... Po wypiciu szampana kieliszki które polecialy do tylu nie stłukły się...Panna młoda nie miała na sobie nic pożyczonego i jest skłócona z rodziną męża. Nie...więcej »
Jola
Czwartek | 24 Maj 07, 18:44
0    nie oceniono 0
Jola
Re: Re: Re: Ślubne przesądyWierzę przesądy ,jeśli w dniu ślubu przed oltarzem spadnie obrączka to zły znak,ale mozna uratować ,tej obrączki nie może podnieśc Pan Młody,tylko świadek lub ministrant.Wiązanka ślubna nie powinna być z różami .lecz radosnymi kwiatami.Ponieważ róże przynoszą smutek i cierpienie ,bo maja kolce!
mamcia
Wtorek | 25 Wrz 07, 20:49
0    nie oceniono 0
mamcia
Re: Re: Re: Re: Ślubne przesądywierze w przesady poniewaz moja swiadkowa byla juz mezatka i w dodatku w ciazy a teraz sie rozwodza a zapowiadalo sie tak ladnie a co do obraczek to mam pytanie co sie stanie jezelil obraczka spadnie z palca tuz po wyjsciu z kosciola ?
madziula:)
Niedziela | 20 Sty 08, 13:41
0    nie oceniono 0
madziula:)
Re: Re: Re: Re: Re: Ślubne przesądya o co dokładnie chodzi? bo na moim weselu ma być świadkowa męzatka i dodatku w ciąży i niewiem jak to wrózy i komu?proszę o odpowiedz!
Zenon Słaby
Wtorek | 4 Mar 08, 23:16
-1    oceniono 1 raz
Zenon Słaby
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ślubne przesądyTo znaczy, że urodzisz cielę z dwoma głowami.
j
Poniedziałek | 22 Cze 09, 11:47
0    nie oceniono 0
j
Re: Re: Re: Re: Re: Ślubne przesądyproponuję oddać ją do zmniejszenia ;-)))))
wszystkiego dobrego na nowej drodze życia ;-)
Roxi
Piątek | 2 Maj 08, 16:06
0    nie oceniono 0
Roxi
Re: Re: Re: Re: Ślubne przesądywcale tak nie jest fakt róże maja kolce ale sa symbolem piekna i milosci, milosci nieskazitelnej i prawdziwej przypomnij sobie historie malego ksiecia :))
daguska85
Wtorek | 19 Lut 08, 16:05
0    nie oceniono 0
daguska85
Re: Re: Re: Ślubne przesądyja tez nie wierze ale tez slyszalam ze wiele razy sie te,,zabobony " sprawdzily i przyznam ci racje
jaaaaaaaa
Sobota | 7 Cze 08, 21:58
0    nie oceniono 0
jaaaaaaaa
Re: Re: Re: Re: Ślubne przesądyej daguska to nie przesady sie sprawdzily, tylko tak sie zycie ulozylo,
Magdalennnnaa
Sobota | 7 Cze 08, 21:55
0    nie oceniono 0
Magdalennnnaa
Re: Re: Re: Ślubne przesądyczy Ty naprawdę myslisz ze on nia rzadzi dlatego ze wlozyl jej do konca obrączke? masakra! ze tacy ludzie w ogole istieja. rzadzi nia bo ma taki charakter a ona sobie pozwala, a to ze jej wlozyl do konca obraczke to czysty przypadek!
yero
Wtorek | 26 Cze 07, 09:41
0    nie oceniono 0
yero
Re: Re: Ślubne przesądyzgadzam się!!!! zabobny, gusła i inne bzdury
Napisz komentarz i dołącz do dyskusji

Podobne do Ślubne przesądy

Zobacz
ostatnie wydanie tygodnika

Wysłanie formularza jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu We-Dwoje Polki.pl