Co daje chodzenie z kijkami?

Poznaj korzyści, jakie płyną z nordic walkingu i zacznij maszerować! Dzięki temu treningowi schudniesz w mgnieniu oka.

Co daje chodzenie z kijkami - 9 korzyści
fot. Fotolia

Czym właściwie jest nordic walking?

Nordic walking to marsz z kijkami, który trochę przypomina narciarstwo biegowe. Wymyśliła go grupa fińskich lekarzy i sportowców w latach 20. ubiegłego wieku. Nordic walking to świetny sposób na zwiększenie aktywności fizycznej, również dla osób z chorymi stawami i problemami z kręgosłupem. Można się go nauczyć dosłownie w kilka minut i uprawiać przez cały rok. Jedynym potrzebnym sprzętem są specjalne kijki.

Co daje chodzenie z kijkami?

  1. Wzmacnia mięśnie całego ciała. W trakcie zwykłego chodzenia pracują tylko nogi i pośladki. Podczas marszu z kijkami aktywnych jest 650 (czyli 90%) mięśni całego ciała (m.in. ramion, barków, pleców, brzucha).
  2. Oszczędza stawy kolanowe. Podczas biegania i intensywnego chodzenia bez kijków są one narażone na duże obciążenia. Ale gdy maszerujemy z kijkami, nacisk na stawy jest o 5–10 kg mniejszy, niż gdy idziemy bez nich.
  3. Rozluźnia mięśnie barków i szyi napięte z powodu stresu lub długotrwałego siedzenia za biurkiem.
  4. Poprawia postawę. Nordic walking często poleca się osobom z wadami kręgosłupa, bo sport ten wzmacnia mięśnie pleców i łagodzi bóle;.
  5. Dzięki niemu szybko zrzucisz zbędne kilogramy. Podczas marszu z kijkami spalamy o 25% kalorii więcej niż podczas zwykłego spaceru (nawet 400 kcal w ciągu godziny).
  6. Poprawia wydolność organizmu i kondycję. Badania wykazały, że podczas nordic walking dostarczamy organizmowi o 20–58 procent tlenu więcej niż w czasie tradycyjnego szybkiego marszu.
  7. Wzmacnia serce, redukuje zbyt wysokie ciśnienie, obniża poziom "złego" cholesterolu we krwi.
  8. Reguluje stężenie cukru we krwi. Dzięki temu zapobiega cukrzycy.
  9. Poprawia koordynację. Osoby starsze czują się pewniej, chodząc z kijkami, zwłaszcza po śliskim i nierównym podłożu.

Dowiedz się więcej o nordic walkingu:

na podstawie tekstu zamieszczonego w magazynie Vita

Publikacja:
Agata Bernaciak Redaktor, Wydawca serwisu Polki.pl
Oceń artykuł 134 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Redakcja poleca
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Opinie
Asia2015.02.10 10:26
Zgadzam się Olka! Ja do tego jeszcze biorę preparaty detocell na cellulit, efekty są boskie ;)
Nati2015.02.10 10:01
ja ćwiczę z Ewką i regularnie zażywam preparaty detocella - nogi jak marzenie! ;)
Gość2013.05.13 14:57
a ja lubie przysiady efekty jakie daja sa WOW
Gość2013.05.13 14:55
przysiady dają dobre efekty - ale po ilu dniach?
Gość2013.05.13 14:29
przysiady dają świetne efekty, ale trochę męczą..
Gość2013.05.13 13:52
Nie lubię przysiadów, męczę się za szybko. są jkaieś inne ćwiczenia na ładne pośladki?
Gość2013.05.13 13:48
A jakie efekty dają przysiady? Na co dokładnie działają?
Gość2013.05.13 13:25
efekty takich cwiczen jak przysiady beda tylko wtedy spektakulrane, jesli bedzie sie cwiczyc regularnie. a to juz nie jest takie proste...
Gość2013.05.13 13:08
przysiady dają dobre efekty
Gość2013.01.06 16:58
ile trwa zanim się zobaczy efekty-dla mało inteligentnych -sporo czasu ,od dzieciak trzeba w dzienny tryb włączyć ćwiczenia,ja mam 29lat i od 4 roku życia coś ćwiczę,aktualnie od 4 lat jogging i to czasem co dzień po 70min, a jak widzę tych ,,sezonowych sportowców''to śmiać mi się chce ,bo tylko zazdrość w oczach zwłaszcza kobiecych widzę jak widzą moje ciało na wpół odkryte latem ,no cóż jak już powiedziałąm od dzieciaka ruszać się trzeba,dla wszystkich leni, i sezonowców :P:P:P
Gość2012.09.20 17:25
ile trwa zanim się zobaczy efekty?
Gość2012.06.24 17:22
A ja uważam, iż należy z diety wykluczyć tzw. WYSOKIE WĘGLOWODANY, TJ. OD 26,01% WZROSTU. To dopiero realnie i skutecznie: DZIAŁA !! *****♥
Gość2012.05.28 21:06
ja często wykonuję własnie podobne ćwiczenia na zajęciach fitness rzeczywiście regularne ćwiczenie przynosi efekty a żeby później nie mieć problemów z bólem nóg stosuje veno spray piankę musującą z mentolem i diosmina która dodatkowo dba o kondycję naczyń krwionośnych, to fajne ochłodzenie po takich intensywnych ćwiczeniach
Raport specjalny