Co daje chodzenie z kijkami?

Poznaj korzyści, jakie płyną z nordic walkingu i zacznij maszerować! Dzięki temu treningowi schudniesz w mgnieniu oka.

Co daje chodzenie z kijkami - 9 korzyści
fot. Fotolia

Czym właściwie jest nordic walking?

Nordic walking to marsz z kijkami, który trochę przypomina narciarstwo biegowe. Wymyśliła go grupa fińskich lekarzy i sportowców w latach 20. ubiegłego wieku. Nordic walking to świetny sposób na zwiększenie aktywności fizycznej, również dla osób z chorymi stawami i problemami z kręgosłupem. Można się go nauczyć dosłownie w kilka minut i uprawiać przez cały rok. Jedynym potrzebnym sprzętem są specjalne kijki.

Co daje chodzenie z kijkami?

  1. Wzmacnia mięśnie całego ciała. W trakcie zwykłego chodzenia pracują tylko nogi i pośladki. Podczas marszu z kijkami aktywnych jest 650 (czyli 90%) mięśni całego ciała (m.in. ramion, barków, pleców, brzucha).
  2. Oszczędza stawy kolanowe. Podczas biegania i intensywnego chodzenia bez kijków są one narażone na duże obciążenia. Ale gdy maszerujemy z kijkami, nacisk na stawy jest o 5–10 kg mniejszy, niż gdy idziemy bez nich.
  3. Rozluźnia mięśnie barków i szyi napięte z powodu stresu lub długotrwałego siedzenia za biurkiem.
  4. Poprawia postawę. Nordic walking często poleca się osobom z wadami kręgosłupa, bo sport ten wzmacnia mięśnie pleców i łagodzi bóle;.
  5. Dzięki niemu szybko zrzucisz zbędne kilogramy. Podczas marszu z kijkami spalamy o 25% kalorii więcej niż podczas zwykłego spaceru (nawet 400 kcal w ciągu godziny).
  6. Poprawia wydolność organizmu i kondycję. Badania wykazały, że podczas nordic walking dostarczamy organizmowi o 20–58 procent tlenu więcej niż w czasie tradycyjnego szybkiego marszu.
  7. Wzmacnia serce, redukuje zbyt wysokie ciśnienie, obniża poziom "złego" cholesterolu we krwi.
  8. Reguluje stężenie cukru we krwi. Dzięki temu zapobiega cukrzycy.
  9. Poprawia koordynację. Osoby starsze czują się pewniej, chodząc z kijkami, zwłaszcza po śliskim i nierównym podłożu.

Dowiedz się więcej o nordic walkingu:

na podstawie tekstu zamieszczonego w magazynie Vita

Publikacja:
Agata Bernaciak Redaktor, Wydawca serwisu
Oceń artykuł 134 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Redakcja poleca
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Opinie
Lolo2015.02.10 12:16
czy jeżeli uprawia sie tylko te ćwiczenia, to nie bedzie tak, ze uda sie powiększą?
Olka2015.02.10 09:59
Na uda polecam trening antycellulitowy Ewy Chodakowksiej dla Detocell Academy! Daje niezły wycisk!
olleś2015.01.25 14:05
a gdzie ćwiczenia antagonistyczne? jeśli robisz ćwiczenia na tylna partie ciała, musisz koniecznie zrobić też i na przód... zatem ćwicząc klasyczne "brzuszki" koniecznie zrób "grzbiety"... tę zasadę stosujemy też jeśli ćwiczmy na pośladki... plecy itd...
gong2014.01.05 18:26
no mieć taką pupę jak na zdjęciu marzenie wielu kobiet. Na pewno ćwiczenia nie zaszkodzą, ale niestety ja się borykałam jeszcze z cellulitem dlatego postawiłam na serię zabiegów wyszczuplających w Good Time Day spa, było warto. Pozbyłam się pomarańczowej skórki, no i ubyło mi klika centymetrów w udach.
MK2013.10.03 12:47
Ćwiczenia nie są trudne do wykonania i to jest ich zaleta :-) dopiero niedawno zaczęłam ćwiczyć i na efekty trzeba będzie poczekać, ale te ćwiczenia podobają mi się i mam zamiar nadal robić je regularnie :-) dzięki za nie :-)
Gość2013.05.15 15:20
Ale poćwiczyć warto
Gość2013.05.11 22:37
akurat te pośladku na zdjęcia są mocno wyretuszowane w photoshopie
Raport specjalny