Co daje chodzenie z kijkami?

Poznaj korzyści, jakie płyną z nordic walkingu i zacznij maszerować! Dzięki temu treningowi schudniesz w mgnieniu oka.

Co daje chodzenie z kijkami - 9 korzyści
fot. Fotolia

Czym właściwie jest nordic walking?

Nordic walking to marsz z kijkami, który trochę przypomina narciarstwo biegowe. Wymyśliła go grupa fińskich lekarzy i sportowców w latach 20. ubiegłego wieku. Nordic walking to świetny sposób na zwiększenie aktywności fizycznej, również dla osób z chorymi stawami i problemami z kręgosłupem. Można się go nauczyć dosłownie w kilka minut i uprawiać przez cały rok. Jedynym potrzebnym sprzętem są specjalne kijki.

Co daje chodzenie z kijkami?

  1. Wzmacnia mięśnie całego ciała. W trakcie zwykłego chodzenia pracują tylko nogi i pośladki. Podczas marszu z kijkami aktywnych jest 650 (czyli 90%) mięśni całego ciała (m.in. ramion, barków, pleców, brzucha).
  2. Oszczędza stawy kolanowe. Podczas biegania i intensywnego chodzenia bez kijków są one narażone na duże obciążenia. Ale gdy maszerujemy z kijkami, nacisk na stawy jest o 5–10 kg mniejszy, niż gdy idziemy bez nich.
  3. Rozluźnia mięśnie barków i szyi napięte z powodu stresu lub długotrwałego siedzenia za biurkiem.
  4. Poprawia postawę. Nordic walking często poleca się osobom z wadami kręgosłupa, bo sport ten wzmacnia mięśnie pleców i łagodzi bóle;.
  5. Dzięki niemu szybko zrzucisz zbędne kilogramy. Podczas marszu z kijkami spalamy o 25% kalorii więcej niż podczas zwykłego spaceru (nawet 400 kcal w ciągu godziny).
  6. Poprawia wydolność organizmu i kondycję. Badania wykazały, że podczas nordic walking dostarczamy organizmowi o 20–58 procent tlenu więcej niż w czasie tradycyjnego szybkiego marszu.
  7. Wzmacnia serce, redukuje zbyt wysokie ciśnienie, obniża poziom "złego" cholesterolu we krwi.
  8. Reguluje stężenie cukru we krwi. Dzięki temu zapobiega cukrzycy.
  9. Poprawia koordynację. Osoby starsze czują się pewniej, chodząc z kijkami, zwłaszcza po śliskim i nierównym podłożu.

Dowiedz się więcej o nordic walkingu:

na podstawie tekstu zamieszczonego w magazynie Vita

Publikacja:
Agata Bernaciak Redaktor, Wydawca serwisu Polki.pl
Oceń artykuł 134 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Redakcja poleca
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Opinie
beata2014.03.24 11:27
kocham jeździc na rowerze. to bardzo zdrowe- pupa ładna, nogi zgrabne, lepiej się oddych, wszytsko great!
zgubicsiebie.blogspot.com2013.09.22 20:08
Bardzo przydatne informacje. Na rowerze można jeździć praktycznie przez cały rok i jeździć można w różne miejsca także nie nudzi się aż tak szybko.
A2013.09.05 21:03
Pamiętajcie jednak, że jeśli jeździcie na rowerze stacjonarnym przy dużym obciążeniu, po kilku tygodniach bardzo pogrubią Wam się łydki...
Gość2012.07.09 22:12
Dzięki za informację :) Dobrze widzieećJeżeli ktoś gdzieś jeszcze widział zestawy mahjonga, to bardzo proszę pisać o tym, zawsze może się komuś taka informacja przyda :)
Raport specjalny