Co daje chodzenie z kijkami?

Poznaj korzyści, jakie płyną z nordic walkingu i zacznij maszerować! Dzięki temu treningowi schudniesz w mgnieniu oka.

Co daje chodzenie z kijkami - 9 korzyści
fot. Fotolia

Czym właściwie jest nordic walking?

Nordic walking to marsz z kijkami, który trochę przypomina narciarstwo biegowe. Wymyśliła go grupa fińskich lekarzy i sportowców w latach 20. ubiegłego wieku. Nordic walking to świetny sposób na zwiększenie aktywności fizycznej, również dla osób z chorymi stawami i problemami z kręgosłupem. Można się go nauczyć dosłownie w kilka minut i uprawiać przez cały rok. Jedynym potrzebnym sprzętem są specjalne kijki.

Co daje chodzenie z kijkami?

  1. Wzmacnia mięśnie całego ciała. W trakcie zwykłego chodzenia pracują tylko nogi i pośladki. Podczas marszu z kijkami aktywnych jest 650 (czyli 90%) mięśni całego ciała (m.in. ramion, barków, pleców, brzucha).
  2. Oszczędza stawy kolanowe. Podczas biegania i intensywnego chodzenia bez kijków są one narażone na duże obciążenia. Ale gdy maszerujemy z kijkami, nacisk na stawy jest o 5–10 kg mniejszy, niż gdy idziemy bez nich.
  3. Rozluźnia mięśnie barków i szyi napięte z powodu stresu lub długotrwałego siedzenia za biurkiem.
  4. Poprawia postawę. Nordic walking często poleca się osobom z wadami kręgosłupa, bo sport ten wzmacnia mięśnie pleców i łagodzi bóle;.
  5. Dzięki niemu szybko zrzucisz zbędne kilogramy. Podczas marszu z kijkami spalamy o 25% kalorii więcej niż podczas zwykłego spaceru (nawet 400 kcal w ciągu godziny).
  6. Poprawia wydolność organizmu i kondycję. Badania wykazały, że podczas nordic walking dostarczamy organizmowi o 20–58 procent tlenu więcej niż w czasie tradycyjnego szybkiego marszu.
  7. Wzmacnia serce, redukuje zbyt wysokie ciśnienie, obniża poziom "złego" cholesterolu we krwi.
  8. Reguluje stężenie cukru we krwi. Dzięki temu zapobiega cukrzycy.
  9. Poprawia koordynację. Osoby starsze czują się pewniej, chodząc z kijkami, zwłaszcza po śliskim i nierównym podłożu.

Dowiedz się więcej o nordic walkingu:

na podstawie tekstu zamieszczonego w magazynie Vita

Publikacja:
Agata Bernaciak Redaktor, Wydawca serwisu
Oceń artykuł 134 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Opinie
elka20132013.11.19 14:26
Mam 64 lata i dość dobre zdrowie oraz ok.8 km nadwagi. Zaczełam chodzic z kijami codziennie godzine - ok 4,5 km. Dowiedziałam sie od instruktora NW, że powinno sie chodzic co drugi dzień, żeby dac odpoczac organizmowi.Co Wy na to?
Gość2013.04.02 12:29
szkoda tylko ze osoba na zdjeciu ma klasyczne....kije trekkingowe a nie do NW ! :-)
Gość2013.04.02 11:45
szkoda tylko ze osoba na zdjeciu ma klasyczne....kije trekkingowe a nie do NW ! :-)
Gość2012.07.21 17:11
czy jak idzie sie na kijkach to sie odchudza proZe3 odpowiedzcie dam dyplomy dla kazdego kto pierwszy odgadnie i dam jeszcze 100000000000 zł
lewa2011.03.18 16:19
Chodzę z kijkami codziennie na 10 km z koleżanką która ma 76 lat i jest po zawale serca. Czujemy się dobrze.
lewa2011.03.18 16:13
Chodzę z kijkami codziennie na 10 km z koleżanką która ma 76 lat i jest po zawale serca. Czujemy się dobrze.
dajm22009.05.09 21:22
Mam stwierdzony RZS , bule stawów i mięśni a po godzinnym spacerze z kijkami czuje się jak nowo narodzony.Ci co to wymyślili powinni dostać nobla!
Liliana2008.06.16 00:12
Fajnie!!!Mam kijki, ale może po tej instrukcji uda mi się lepiej spacerować!!!
verdemontana.pl2008.06.05 13:57
Jak najbardziej popieramy inicjatywę szerzenia i propagowania tego sportu, czy tej aktywności fizycznej. Zgadzamy się także z poprawkami Instruktora - warto o nich pamiętać. I miłych spacerów!!! Od siebie możemy polecić błędne skałki, Szczeliniec i całą okolicę Kudowy-Zdrój
Instruktor2008.04.07 07:09
lepiej sprawdzają się kije trekkingowe - błąd 1 kje trekingowe nie nadają sie do nordic walking nie mają odpowiedniej rączki i pasków. Są teleskopowe kije do nw wadą ich jest większy ciężar. Długość kijków dla początkujących powinna wynosić 70 procent wysokości naszego ciała błąd 2 im lepiej chodzimy tym dłuższe kijki stosujemy czyli 0.66 dla początkujących a 0.7 dla zaawansowanych.
Raport specjalny