Jadłospis na 7 dni diety wg Ewy Chodakowskiej

Rozpoczęłaś ćwiczenia z trenerką? Zobacz, co powinnaś jeść w tym czasie, by skutecznie schudnąć!

Jadłospis Ewy Chodakowskiej - plan odchudzania na 7 dni
fot. Fotolia/ONS/kolaż Polki.pl

Jadłospis do diety Ewy Chodakowskiej

Dzień 1.

ŚNIADANIE: Owsianka z bananem i suszoną żurawiną
  • Składniki: 250 ml mleka 1,5%, 2 łyżki płatków owsianych, 2 łyżki płatków żytnich, pół średniego banana, łyżka suszonej żurawiny
  • Do picia: 3/4 szklanki świeżo wyciskanego soku owocowo-warzywnego
  • Jak to zrobić: Zagotuj mleko z płatkami. Do gotowej owsianki wrzuć pokrojonego w plastry banana i żurawinę.
II ŚNIADANIE: Twarożek z ogórkiem i koperkiem
  • Składniki: 150 g twarożku, 1/3 zielonego ogórka, łyżka posiekanego koperku, łyżeczka pestek słonecznika, sól i pieprz, kromka chleba graham
  • Do picia: szklanka wody mineralnej
  • Jak to zrobić: Twarożek wymieszaj z posiekanymi ogórkiem i koperkiem, pestkami słonecznika. Dopraw solą i pieprzem. Podawaj z chlebem graham.
OBIAD: Ratatouille
  • Składniki: pół średniego bakłażana, pół średniej cukinii, średnia papryka czerwona, pół średniej cebuli, ząbek czosnku, łyżka oliwy z oliwek, 2 małe pomidory, liść laurowy, szczypta suszonego tymianku, sól i pieprz, grzanka z chleba pełnoziarnistego
  • Do picia: szklanka wody mineralnej
  • Jak to zrobić: Bakłażana pokrój w grube plastry, oprósz solą, pozostaw na 30 min. Plastry opłucz, osusz i pokrój w kostkę. Cukinię i paprykę pokrój w kostkę, cebulę i czosnek posiekaj. Na oliwie z oliwek podsmaż cukinię, paprykę i bakłażana. Pomidory sparz, obierz i posiekaj. W rondlu rozgrzej łyżkę oliwy, zeszklij na niej cebulę. Dodaj czosnek, liść laurowy, tymianek i pomidory. Duś chwilę, dopraw solą i pieprzem. Dodaj warzywa, duś 10 min. Podawaj z grzanką z chleba pełnoziarnistego.
PODWIECZOREK: Deser jogurtowo-jabłkowy
  • Składniki: 5 łyżek gęstego jogurtu naturalnego, pół łyżeczki miodu, szczypta cynamonu, średniej wielkości jabłko, 2 orzechy włoskie
  • Do picia: szklanka wody mineralnej
  • Jak to zrobić: Jogurt zmiksuj z miodem i cynamonem, schłódź. Jabłko umyj, obierz i pokrój w kostkę. Orzechy włoskie posiekaj. W wysokiej szklance ułóż na przemian jogurt i owoce z orzechami.
KOLACJA: Sałatka warzywna z grillowanym łososiem
  • Składniki: 100 g surowego łososia, pół paczki mieszanki sałat, 2 średnie pomidory, pół średniej pokrojonej drobno cebuli, 2 łyżki oliwy z oliwek, pół wyciśniętego ząbka czosnku, szczypta soli morskiej, pieprz ziołowy i zioła prowansalskie do smaku
  • Do picia: szklanka zielonej herbaty
  • Jak to zrobić: Łososia smaż na patelni grillowej 15 min. Warzywa pokrój, dopraw i skrop oliwą z oliwek.

Dzień 2

ŚNIADANIE: Omlet z owocami
  • Składniki: białka z 3 jajek, żółtka z 2 jajek, łyżeczka pełnoziarnistej mąki pszennej, łyżeczka cukru pudru, łyżeczka oliwy z oliwek, średnie kiwi, 1,5 średniej mandarynki
  • Do picia: 3/4 szklanki świeżo wyciskanego soku owocowo-warzywnego
  • Jak to zrobić: Ubij białka na sztywno. Żółtka utrzyj z mąką i cukrem pudrem. Na oliwie z oliwek usmaż omlet. Podawaj z pokrojonymi w plastry kiwi i mandarynką.
II ŚNIADANIE: Kanapka z pastą z ciecierzycy
  • Składniki: 40 g ciecierzycy, ząbek czosnku, 1/4 pęczka kolendry, łyżka oliwy z oliwek, łyżeczka soku z cytryny, łyżeczka ostrej papryki, sól, pieprz, kumin do smaku, kromka pieczywa pełnoziarnistego
  • Do picia: szklanka wody mineralnej
  • Jak to zrobić: Ugotuj ciecierzycę. Wszystkie składniki pasty z przyprawami zmiksuj w blenderze. Podawaj z pieczywem pełnoziarnistym.
OBIAD: Pierś z indyka na sałatce ze szpinaku
  • Składniki: filet z piersi indyka, ząbek czosnku, łyżeczka oliwy z oliwek, 100 g świeżego szpinaku, 3 pomidorki koktajlowe, 1/3 średniej czerwonej cebuli, 1/4 pęczka koperku, pół łyżeczki soku z cytryny, 1/4 łyżeczki musztardy, łyżeczka pestek słonecznika, 2 łyżki kaszy kuskus
  • Do picia: szklanka wody mineralnej
  • Jak to zrobić: Indyka natrzyj czosnkiem i oliwą, usmaż z dwóch stron. Na umytym szpinaku ułóż indyka, pomidorki i pokrojoną w piórka cebulę, polej sosem powstałym ze zmiksowania koperku, soku z cytryny i musztardy, posyp pestkami i podawaj z kaszą.
PODWIECZOREK: Koktajl malinowy z otrębami
  • Składniki: 3/4 szklanki jogurtu naturalnego, 3/4 szklanki malin (mogą być mrożone), 2 łyżki otrąb pszennych
  • Do picia: szklanka wody mineralnej
  • Jak to zrobić: Jogurt, maliny i otręby zmiksuj na gęsty koktajl. Jeśli owoce będą mrożone, miksuj 2 min. dłużej.
KOLACJA: Curry warzywne
  • Składniki: 200 g kalafiora, średnia marchewka, 80 g fasolki szparagowej, 1/3 średniej cebuli, ząbek czosnku, 1/3 szklanki bulionu warzywnego, 1/3 szklanki gęstego jogurtu naturalnego, łyżka oliwy z oliwek, łyżeczka curry, szczypta imbiru, łyżeczka posiekanej natki pietruszki, 3 łyżki ryżu brązowego
  • Do picia: szklanka wody mineralnej
  • Jak to zrobić: Kalafiora umyj, podziel na różyczki, gotuj ok. 5 min. w lekko osolonej wodzie razem z pokrojoną w plasterki marchewką i fasolką szparagową. Na rozgrzanej oliwie zeszklij posiekaną cebulkę, czosnek, dodaj warzywa, curry, imbir, sól i pieprz. Wlej bulion warzywny i duś kilka minut. Całość wymieszaj z jogurtem naturalnym i posyp natką pietruszki. Podawaj z ugotowanym ryżem.

Zobacz, jak jedząc inne dania możesz stracić kilogramy:

Publikacja:
Agata Bernaciak Redaktor, Wydawca serwisu
Oceń artykuł 9 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Opinie
gosia2014.10.13 15:17
aż żal ile z Was tu jęczy..a to za dużo roboty a to a tamto..najlepiej wpierniczać czekoladki z biedry najtańsze, polecam :)
Madzia2014.09.29 19:31
Chcesz być fit ? Zerknij na to :) nplink.net/WAmXqH86
osia2014.09.29 10:46
To nie jest dieta, to jest zmiana nawyków żywieniowych...
Enezis2014.09.09 00:26
fajnie tu :) zapraszam tez do siebie e-dietyswiata.blogspot.com/
monia2014.08.11 11:09
Trzeba jeść wszystko w zbilansowanej diecie. Jeść regularnie i w rozsądnych ilościach.Ewa wie co pisze,
Żal2014.06.21 13:26
Pykacz ty chyba chora jesteś. Aż szkoda słów. Najlepiej na samej wodzie jechać, nie ? :) Może jak ty nie ruszasz się z łóżka to dla ciebie banany są tuczące.
Pykacz2014.06.13 21:11
HEH. Nawet nie warto z tego korzystać. Z diety powinno się wykluczyć banany, oliwę oraz ograniczyć suszone owoce (są one bardziej kaloryczne niż normalnie) .
Iwka2014.06.12 11:11
Dieta dla mnie, ile kcal zawiera 1 dzień
Monika2014.06.08 13:53
Dokładnie "niebonie" trzeba wiedzieć co się je. Ludzie używają za dużo cukru-i to jest podstawowy błąd. Np puszka coli zawiera 7 łyżeczek cukru! Mając ułożoną diete do swoich potrzeb możemy schudnąć, nie trzeba zażywać tabletek i innych chorych suplemetów, w których są toksyny, wystarczy dobre odżywianie :)
Monika2014.06.08 13:52
Dokładnie "niebonie" trzeba wiedzieć co się je. Ludzie używają za dużo cukru-i to jest podstawowy błąd. Np puszka coli zawiera 7 łyżeczek cukru! Mając ułożoną diete do swoich potrzeb możemy schudnąć, nie trzeba zażywać tabletek i innych chorych suplemetów, w których są toksyny, wystarczy dobre odżywianie :)
niebonie2014.06.06 12:24
Pani dr hab Ewa Chodakowska wie wszystko najlepiej ;) Zamiast słuchać, celebrytów, których wypromowały jakieś agencje, chcąc schudnąć lepiej wybrać się do specjalistów(dietetyków, trenerów personalnych - którzy mają na to papiery). Polecam poszukać w necie bo opcji jest wiele. U mnie z uwagi na miejsce zamieszkania wybrałam się do centrum odchudzania i odzywiania w łodzi. I co? Nie trzeba się zarzynać jakimiś skalpelami, ale zacząć myśleć co się je! To tyle w temacie. Niech każdy sam przemyśli.
GOSC2014.06.03 11:53
wszystko sie zgadza tylko te diety mnie doprowadzaja do szalu idealnie jak w kazdej jednej ...jedz piec posilkow dziennie o tej samej godzinie,tylko skad brac czas na to wszystko i fundusze .Zacznij jesc zdrowo mniej wiecej wszystko mozna jesc tylko z umiarem ,dozucic kilka cwiczen lub jakies jazdy na rowerze albo to co sie lubi ,jednym slowem troche ruchu i bedzie cudownie a i jeszcze jedno przestancie z ta nietolerancja laktozy ,MASAKRA .
Marilyn6662014.06.01 17:56
Gorzej jak ktoś ma nietolerancje laktozy jak ja, a w większości diet są jogurty naturalne, twarożki, ogólnie białko.
Bastoni di fashion2014.03.25 15:42
Co do mleka,twarogu i yogurtu to sie nie zgadzam.To nie jest zdrowa dieta za duzo tez owocòw(jeden owoc na dzien jest ok).Bakłażan,pomidory i papryka nie dla wszystkich ,zalezy jaka grupa krwi.Chociaz do 30tki mozna wszystko jesc a po zaczynaja sie problemy zdrowotne....
Nistka2014.03.24 10:46
fajna dieta ale ciekawe kto ma tyle czasu po pierwsze aby zrobić zakupy a po drugie przygotować to wszystko. Trochę mało praktyczne jak każdy dzień ma się kręcić wokół tego co będzie się jadło...
chuda2014.03.24 08:33
No i co tu odkrywczego w tej "diecie" - nic!
SiwaBudda2014.03.22 17:00
Najwięcej spala się chyba kalorii przygotowując te żarcie... Musiałabym się najpierw zwolnić z roboty :>
nelka2014.03.18 07:32
Bardzo fajny jadłospis i urozmaicony. Mam pytanko ile 1 dzień takiej diety dostarcza kalorii?
Raport specjalny
Kalkulator BMI
Waga Wzrost
Oblicz