Jadłospis na 7 dni diety wg Ewy Chodakowskiej

Rozpoczęłaś ćwiczenia z trenerką? Zobacz, co powinnaś jeść w tym czasie, by skutecznie schudnąć!

Jadłospis Ewy Chodakowskiej - plan odchudzania na 7 dni
fot. Fotolia/ONS/kolaż Polki.pl

Jadłospis do diety Ewy Chodakowskiej

Dzień 1.

ŚNIADANIE: Owsianka z bananem i suszoną żurawiną
  • Składniki: 250 ml mleka 1,5%, 2 łyżki płatków owsianych, 2 łyżki płatków żytnich, pół średniego banana, łyżka suszonej żurawiny
  • Do picia: 3/4 szklanki świeżo wyciskanego soku owocowo-warzywnego
  • Jak to zrobić: Zagotuj mleko z płatkami. Do gotowej owsianki wrzuć pokrojonego w plastry banana i żurawinę.
II ŚNIADANIE: Twarożek z ogórkiem i koperkiem
  • Składniki: 150 g twarożku, 1/3 zielonego ogórka, łyżka posiekanego koperku, łyżeczka pestek słonecznika, sól i pieprz, kromka chleba graham
  • Do picia: szklanka wody mineralnej
  • Jak to zrobić: Twarożek wymieszaj z posiekanymi ogórkiem i koperkiem, pestkami słonecznika. Dopraw solą i pieprzem. Podawaj z chlebem graham.
OBIAD: Ratatouille
  • Składniki: pół średniego bakłażana, pół średniej cukinii, średnia papryka czerwona, pół średniej cebuli, ząbek czosnku, łyżka oliwy z oliwek, 2 małe pomidory, liść laurowy, szczypta suszonego tymianku, sól i pieprz, grzanka z chleba pełnoziarnistego
  • Do picia: szklanka wody mineralnej
  • Jak to zrobić: Bakłażana pokrój w grube plastry, oprósz solą, pozostaw na 30 min. Plastry opłucz, osusz i pokrój w kostkę. Cukinię i paprykę pokrój w kostkę, cebulę i czosnek posiekaj. Na oliwie z oliwek podsmaż cukinię, paprykę i bakłażana. Pomidory sparz, obierz i posiekaj. W rondlu rozgrzej łyżkę oliwy, zeszklij na niej cebulę. Dodaj czosnek, liść laurowy, tymianek i pomidory. Duś chwilę, dopraw solą i pieprzem. Dodaj warzywa, duś 10 min. Podawaj z grzanką z chleba pełnoziarnistego.
PODWIECZOREK: Deser jogurtowo-jabłkowy
  • Składniki: 5 łyżek gęstego jogurtu naturalnego, pół łyżeczki miodu, szczypta cynamonu, średniej wielkości jabłko, 2 orzechy włoskie
  • Do picia: szklanka wody mineralnej
  • Jak to zrobić: Jogurt zmiksuj z miodem i cynamonem, schłódź. Jabłko umyj, obierz i pokrój w kostkę. Orzechy włoskie posiekaj. W wysokiej szklance ułóż na przemian jogurt i owoce z orzechami.
KOLACJA: Sałatka warzywna z grillowanym łososiem
  • Składniki: 100 g surowego łososia, pół paczki mieszanki sałat, 2 średnie pomidory, pół średniej pokrojonej drobno cebuli, 2 łyżki oliwy z oliwek, pół wyciśniętego ząbka czosnku, szczypta soli morskiej, pieprz ziołowy i zioła prowansalskie do smaku
  • Do picia: szklanka zielonej herbaty
  • Jak to zrobić: Łososia smaż na patelni grillowej 15 min. Warzywa pokrój, dopraw i skrop oliwą z oliwek.

Dzień 2

ŚNIADANIE: Omlet z owocami
  • Składniki: białka z 3 jajek, żółtka z 2 jajek, łyżeczka pełnoziarnistej mąki pszennej, łyżeczka cukru pudru, łyżeczka oliwy z oliwek, średnie kiwi, 1,5 średniej mandarynki
  • Do picia: 3/4 szklanki świeżo wyciskanego soku owocowo-warzywnego
  • Jak to zrobić: Ubij białka na sztywno. Żółtka utrzyj z mąką i cukrem pudrem. Na oliwie z oliwek usmaż omlet. Podawaj z pokrojonymi w plastry kiwi i mandarynką.
II ŚNIADANIE: Kanapka z pastą z ciecierzycy
  • Składniki: 40 g ciecierzycy, ząbek czosnku, 1/4 pęczka kolendry, łyżka oliwy z oliwek, łyżeczka soku z cytryny, łyżeczka ostrej papryki, sól, pieprz, kumin do smaku, kromka pieczywa pełnoziarnistego
  • Do picia: szklanka wody mineralnej
  • Jak to zrobić: Ugotuj ciecierzycę. Wszystkie składniki pasty z przyprawami zmiksuj w blenderze. Podawaj z pieczywem pełnoziarnistym.
OBIAD: Pierś z indyka na sałatce ze szpinaku
  • Składniki: filet z piersi indyka, ząbek czosnku, łyżeczka oliwy z oliwek, 100 g świeżego szpinaku, 3 pomidorki koktajlowe, 1/3 średniej czerwonej cebuli, 1/4 pęczka koperku, pół łyżeczki soku z cytryny, 1/4 łyżeczki musztardy, łyżeczka pestek słonecznika, 2 łyżki kaszy kuskus
  • Do picia: szklanka wody mineralnej
  • Jak to zrobić: Indyka natrzyj czosnkiem i oliwą, usmaż z dwóch stron. Na umytym szpinaku ułóż indyka, pomidorki i pokrojoną w piórka cebulę, polej sosem powstałym ze zmiksowania koperku, soku z cytryny i musztardy, posyp pestkami i podawaj z kaszą.
PODWIECZOREK: Koktajl malinowy z otrębami
  • Składniki: 3/4 szklanki jogurtu naturalnego, 3/4 szklanki malin (mogą być mrożone), 2 łyżki otrąb pszennych
  • Do picia: szklanka wody mineralnej
  • Jak to zrobić: Jogurt, maliny i otręby zmiksuj na gęsty koktajl. Jeśli owoce będą mrożone, miksuj 2 min. dłużej.
KOLACJA: Curry warzywne
  • Składniki: 200 g kalafiora, średnia marchewka, 80 g fasolki szparagowej, 1/3 średniej cebuli, ząbek czosnku, 1/3 szklanki bulionu warzywnego, 1/3 szklanki gęstego jogurtu naturalnego, łyżka oliwy z oliwek, łyżeczka curry, szczypta imbiru, łyżeczka posiekanej natki pietruszki, 3 łyżki ryżu brązowego
  • Do picia: szklanka wody mineralnej
  • Jak to zrobić: Kalafiora umyj, podziel na różyczki, gotuj ok. 5 min. w lekko osolonej wodzie razem z pokrojoną w plasterki marchewką i fasolką szparagową. Na rozgrzanej oliwie zeszklij posiekaną cebulkę, czosnek, dodaj warzywa, curry, imbir, sól i pieprz. Wlej bulion warzywny i duś kilka minut. Całość wymieszaj z jogurtem naturalnym i posyp natką pietruszki. Podawaj z ugotowanym ryżem.

Dowiedz się więcej:

Publikacja:
Agata Bernaciak Redaktor, Wydawca serwisu Polki.pl
Oceń artykuł 16 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Redakcja poleca
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Opinie
Ktoścoś2015.04.23 13:30
Ma ktoś rozpisaną tą dietę bo jest jakiś błąd i się nie wyświetla
96basia2015.04.19 18:30
jak się chce to się wszystko da :) jestem uczennicą. jeszcze nawet nie studentką. Wszystkie pieniądze, które są "moje" dostaję od rodziców. Przy tygodniowym budżecie (ok. 30zł) tygodniowo ciężko jest jeść tak jak powyżej... a jednak...! Słuchając P. Ewy przeglądając jej różne menu powoli przekonuję się, że wszystko jest możliwe :) Podobnie jak koleżanka z dołu te diety to raczej wskazówki, nie robię stricte tego samego bo mnie na to nie stać (siłą rzeczy 30zł to niewiele). Często nie mam czasu przez tryb życia jaki prowadzę. Ale przechodząc do sedna... same ćwiczenia, dieta... wg mnie to nie tylko samo chudnięcie (podobnie jak i uważa P. Ewa). To jest coś więcej, zmiana trybu życia. Przewalając życie do góry nogami da się jeść zdrowo, smacznie i TANIO. Jeśli zdrowie i dobre samopoczucie(bo nie tylko sylwetka!) ma mnie kosztować kilkanaście zł. więcej w tygodniu no to proszę państwa... o czym dyskutujemy! Pozdrawiam :)
znafca2015.04.13 16:32
Ale ona jest brzydka. Jakby moja miała po schudnięciu tak wyglądać, to wolałbym mieć grubą babę niż kobietę-konia
Do Joli od Agaty2015.04.13 10:02
dziecko to nie wymówka żeby nie ćwiczyć ja mam czworo dzieci budzę się z mężem jak wstaje do pracy o 5tej rano a dzieci śpią minimum do 7 więc mam czas na godzinę ćwiczeń prysznic i dbanie o ciało i zostaje czasu na przygotowanie dwojga dzieci do szkoły pewnie i tak nie będę szczupła nie potrafię zjeść śniadania ale mam mocniejsze ciało i co najważniejsze nie boli mnie kręgosłup a prędzej nie mogłam udzwignąć nóg
promilka 112015.04.09 22:33
moi drodzy, szczerze....moje spostrzeżenie: Po pierwsze primo- warzywa w Lidlu coraz tańsze;) poza m cukinia i bakłażan i papryka obowiązkowo goszczą w moim menu, taki zakup z 12 zł starcza na ok. 3 posiłki Po drugie primo od 3 tyg. pije na sniadanie koktajle podobne do tych....nie drogie szybsze: woda ciepła+ płatki owsiane + mleko + pół banana lub innego owocu blenderkiem i jest pycha w shakerze;) Po trzecie primo - to od nas zależy czego chcemy, możemy modyfikować...zamieniać ja robie zawsze COŚ z czego akurat mam w lodóce Po czwarte primo- zgadzam się w naszej kulturze zdrowszy jest olej rzepakowy z pierwszego tóoczenia do smażenia, duszenia, polewania;) powodzenia i Piersi w górę!!!!!!
kasia2015.03.30 10:48
ok, to bądźcie grube, marudy :P trzy miesiące do lata!
Jasia2015.03.27 14:19
moje IBM za wysokie, należy stosować dietę tak to super, tylko,że ja średnio dziennie zjadam mniej niż 1500 kalorii, ruchu mi też nie brakuje, a waga wciąż taka sama -przy wzroście 168 -78 kg. Może panie dietetyczki wezmą po uwagę również wiek, bo mając 60 lat to trudno mieć wagę modelki
oluś2015.03.12 03:10
taaaak, gotuj ciecierzyce zeby zjesć jedna kanapke,,,,
Ogarnijcie sie2015.03.10 17:41
Ludzie, na litosc boska, tylko marudzicie i pie*rzycie, ze droga dieta. Nie wiem, ile przeznaczacie pieniedzy na zywnosc, ale wiem, ze wiele Polakow wybierze kotleta schabowego na tłuszczu, ktory, z tego co mi wiadomo, jest drozszy niz piers z kurczaka... tak samo z chlebem. Opałaca sie kupic np chleb żytni, ktory jest na kilka dni, a nie codziennie kupowac nowy pszenny. Ja nigdy nie podchodze w 100% rygorystycznie do diet, sa raczej dla mnie inspiracja co moge jesc i w jakich mniej wiecej ilosciach. Zawsze, gdy chcę schudnąc zaczynam biegać, cwiczyć, w dodatku kiedys kupilam elektrycznego grilla (polecam wszystkim odłozyc na to pieniadze, bo jedzenie jest pyszne i zdrowe) i zwykle staram sie jesc regualrnej + grillowane mieso (głownie kurczak, indyk, rowniez ryby) i warzywa/owoce. I odstawiam pepsi itp. U mnie to zawsze działa, a i czuje się lepiej + nigdy nie chodzę głodna. Ze słodyczami nie mam problemu, bo ich po prostu nie lubię i nigdy nie lubiłam (gorzej z fastfoodami ;p) Jak sie chce, to mozna, naprawde. Zamiast marudzic, ruszcie tylki.
Dieta to nie wszystko2015.03.07 13:07
Przytyjecie ipnawet 100 kilo jak nie bedziecie sie ruszaly tylko marudzily hehe
Buba2015.02.16 12:50
Przytyłybyście po tym bo schrzaniłyście sobie metabolizm głupimi dietami.
ola 2015.02.14 03:20
ja po takiej diecie wazylabym 10kg wiecej po miesiacu
pracująca2015.02.12 19:50
przy 4 osobowej rodzinie niestety nie stać nas na taką fanaberię (obydwoje pracujemy)
fionka2015.01.20 10:46
ta dieta może stosowana jak ktoś zarabia 5 tysięcy zł
sylwia2015.01.17 09:31
ja bym po tym przytyła.
ela2015.01.11 02:06
mnie p.Ewa ze swoją sylwetką nie podoba się - pozostała tylko głowa i wielkie dłonie
Anka2015.01.10 13:02
Dobra dieta, też mam z nią dobre wyniki. Dodatkowo używam aplikacji na komórkę (do pobrania tutaj: bit.ly/MealReminderApp), dzięki której jem regularnie 5 posiłków dziennie. Życzę Wam wszystkim również dobrych efektów w dążeniu do wymarzonej figury :)
Jola2014.12.30 08:58
dieta jest ważna ale trzeba tez ćwiczyć w domu. Poprostu. Zna ktoś moze ćwiczenia dla mam z dzieckiem?
Aga2014.12.29 15:01
I za dużo produktów mlecznych.
Aga2014.12.29 14:59
Oliwa z oliwek używana do smażenia jest BARDZO niezdrowa!!! KAŻDY kto chociaż odrobinę interesuje się naprawdę zdrowym odżywianiem się to wie. Pani Ewo - dlaczego poleca Pani coś tak niezdrowego? Jeśli już - to oliwa z wytłoczyn, jest o wiele mniej toksyczna... Oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia jest owszem, bardzo zdrowa - ale tylko na zimno.
ania2014.11.16 12:43
wszystko fajnie ale takie diety sa dla ludzi którzy fajnie zarabiają,policzyc te wszystkie składniki i fajna sumka wychodzi
Fanka Ewki ;*2014.11.15 18:48
Świetna, schudłam na niej 12kg!
karola2014.10.29 14:36
Super bardzo mi się podoba:) widac,że głównym założeniem jest nie łączenie węgli z białeczkiem:) Jadłospis 100% dla mnie! Już go rozpoczęłam :)
gosia2014.10.13 15:17
aż żal ile z Was tu jęczy..a to za dużo roboty a to a tamto..najlepiej wpierniczać czekoladki z biedry najtańsze, polecam :)
Madzia2014.09.29 19:31
Chcesz być fit ? Zerknij na to :) nplink.net/WAmXqH86
osia2014.09.29 10:46
To nie jest dieta, to jest zmiana nawyków żywieniowych...
monia2014.08.11 11:09
Trzeba jeść wszystko w zbilansowanej diecie. Jeść regularnie i w rozsądnych ilościach.Ewa wie co pisze,
Żal2014.06.21 13:26
Pykacz ty chyba chora jesteś. Aż szkoda słów. Najlepiej na samej wodzie jechać, nie ? :) Może jak ty nie ruszasz się z łóżka to dla ciebie banany są tuczące.
Pykacz2014.06.13 21:11
HEH. Nawet nie warto z tego korzystać. Z diety powinno się wykluczyć banany, oliwę oraz ograniczyć suszone owoce (są one bardziej kaloryczne niż normalnie) .
Iwka2014.06.12 11:11
Dieta dla mnie, ile kcal zawiera 1 dzień
Monika2014.06.08 13:53
Dokładnie "niebonie" trzeba wiedzieć co się je. Ludzie używają za dużo cukru-i to jest podstawowy błąd. Np puszka coli zawiera 7 łyżeczek cukru! Mając ułożoną diete do swoich potrzeb możemy schudnąć, nie trzeba zażywać tabletek i innych chorych suplemetów, w których są toksyny, wystarczy dobre odżywianie :)
Monika2014.06.08 13:52
Dokładnie "niebonie" trzeba wiedzieć co się je. Ludzie używają za dużo cukru-i to jest podstawowy błąd. Np puszka coli zawiera 7 łyżeczek cukru! Mając ułożoną diete do swoich potrzeb możemy schudnąć, nie trzeba zażywać tabletek i innych chorych suplemetów, w których są toksyny, wystarczy dobre odżywianie :)
niebonie2014.06.06 12:24
Pani dr hab Ewa Chodakowska wie wszystko najlepiej ;) Zamiast słuchać, celebrytów, których wypromowały jakieś agencje, chcąc schudnąć lepiej wybrać się do specjalistów(dietetyków, trenerów personalnych - którzy mają na to papiery). Polecam poszukać w necie bo opcji jest wiele. U mnie z uwagi na miejsce zamieszkania wybrałam się do centrum odchudzania i odzywiania w łodzi. I co? Nie trzeba się zarzynać jakimiś skalpelami, ale zacząć myśleć co się je! To tyle w temacie. Niech każdy sam przemyśli.
GOSC2014.06.03 11:53
wszystko sie zgadza tylko te diety mnie doprowadzaja do szalu idealnie jak w kazdej jednej ...jedz piec posilkow dziennie o tej samej godzinie,tylko skad brac czas na to wszystko i fundusze .Zacznij jesc zdrowo mniej wiecej wszystko mozna jesc tylko z umiarem ,dozucic kilka cwiczen lub jakies jazdy na rowerze albo to co sie lubi ,jednym slowem troche ruchu i bedzie cudownie a i jeszcze jedno przestancie z ta nietolerancja laktozy ,MASAKRA .
Marilyn6662014.06.01 17:56
Gorzej jak ktoś ma nietolerancje laktozy jak ja, a w większości diet są jogurty naturalne, twarożki, ogólnie białko.
Bastoni di fashion2014.03.25 15:42
Co do mleka,twarogu i yogurtu to sie nie zgadzam.To nie jest zdrowa dieta za duzo tez owocòw(jeden owoc na dzien jest ok).Bakłażan,pomidory i papryka nie dla wszystkich ,zalezy jaka grupa krwi.Chociaz do 30tki mozna wszystko jesc a po zaczynaja sie problemy zdrowotne....
Nistka2014.03.24 10:46
fajna dieta ale ciekawe kto ma tyle czasu po pierwsze aby zrobić zakupy a po drugie przygotować to wszystko. Trochę mało praktyczne jak każdy dzień ma się kręcić wokół tego co będzie się jadło...
chuda2014.03.24 08:33
No i co tu odkrywczego w tej "diecie" - nic!
SiwaBudda2014.03.22 17:00
Najwięcej spala się chyba kalorii przygotowując te żarcie... Musiałabym się najpierw zwolnić z roboty :>
nelka2014.03.18 07:32
Bardzo fajny jadłospis i urozmaicony. Mam pytanko ile 1 dzień takiej diety dostarcza kalorii?
Raport specjalny
Kalkulator BMI
Waga Wzrost
Oblicz