Poznaj zasady diety dobrych kalorii!

Jesz węglowodany i... chudniesz! Oto dieta dobrych kalorii, dzięki której będziesz mieć smukłą sylwetkę!

Dieta dobrych kalorii - soczewica kalorie
fot. Fotolia

Przedstawiamy absolutny hit dietetyczny, czyli praktyczną i łatwą dietę, którą stosują miliony mieszkańców USA i Europy Zachodniej. Przykładowo możesz jeść na niej soczewicę, której kalorie po ugotowaniu sięgają 116 (IG 22), ale musisz zrezygnować z kaszy manny, której wartość kaloryczna wynosi 345 kcal, a IG 55. Poznaj jej zasady!

Zasady diety dobrych kalorii

Dieta dobrych kalorii nie jest kolejną dietą cud. Nie wymaga liczenia kalorii, wyrzeczeń i ograniczeń ilości jedzenia. Nie będziesz głodna i zła. Przeciwnie, poczujesz się fantastycznie! Zasady tej diety opracowano uwzględniając proces spalania tłuszczu w organizmie. Co zrobić, by go przyspieszyć?

Wystarczy jeść głównie produkty dostarczające dobrych kalorii. Twórca tej diety dr Philip Lipetz udowodnił, że wpływają one na funkcjonowanie ośrodka sterującego apetytem. Im więcej dobrych kalorii, tym jesteśmy mniej głodni. Zaletą tej diety jest to, że nie czujesz głodu, przestajesz więc myśleć o jedzeniu. Na dodatek dzięki dobrym kaloriom z dnia na dzień poprawia się twoja kondycja i przybywa ci energii.

Dobre kalorie - co to znaczy?

To kalorie pochodzące z pożywienia, które ma niski indeks glikemiczny (nie powoduje szybkiego odkładania się tłuszczu). Jemy więc dużo produktów zawierających węglowodany złożone. Są sycące i sprzyjają spalaniu tłuszczów. Zjadasz takie same porcje jak dawniej, a chudniesz. Tracisz od 0,5 do 1 kg tygodniowo. A niektórzy nawet dwa razy więcej.

Bądź przygotowana na trudne chwile

Podczas pierwszych 2-3 tygodni u niektórych osób mogą pojawić się niewielkie dolegliwości. Powinnaś być na to przygotowana, bo twój organizm ma prawo trochę się zbuntować. Możesz mieć lekkie zawroty lub okresowe bóle głowy, być może będziesz też senna bardziej niż zwykle. Możliwe też, że apetyt odrobinę ci się zwiększy. Bądź jednak wytrwała i nie rezygnuj z wprowadzonych zmian.

ZASADY DIETY DOBRYCH KALORII
  • Nie odstawiaj wszystkich złych kalorii, staraj się, by proporcja między dobrymi i złymi wynosiła 4:1. Pamiętaj jednak, by jedne i drugie jeść o tej samej porze – najlepiej na obiad.
  • Na śniadanie jedz tylko dobre kalorie.
  • Obiad może być bardziej obfity, ale kolacja skromna i wczesna (najpóźniej o godz. 20).
  • Jeśli czeka cię wyjątkowa kolacja, możesz zjeść więcej, ale wybieraj tylko dobre kalorie. Jeśli np. jesz spaghetti, to bez śmietany i parmezanu.
  • Nigdy nie rezygnuj z posiłku. Miej zawsze pod ręką kefir albo jabłko.

Publikacja:
Wydawca serwisu, Redaktor
Oceń 2,92 / 38 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Redakcja poleca
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Kalkulator BMI
Waga Wzrost
Oblicz