Co daje chodzenie z kijkami?

Poznaj korzyści, jakie płyną z nordic walkingu i zacznij maszerować! Dzięki temu treningowi schudniesz w mgnieniu oka.

fot. Fotolia

Czym właściwie jest nordic walking?

Nordic walking to marsz z kijkami, który trochę przypomina narciarstwo biegowe. Wymyśliła go grupa fińskich lekarzy i sportowców w latach 20. ubiegłego wieku. Nordic walking to świetny sposób na zwiększenie aktywności fizycznej, również dla osób z chorymi stawami i problemami z kręgosłupem. Można się go nauczyć dosłownie w kilka minut i uprawiać przez cały rok. Jedynym potrzebnym sprzętem są specjalne kijki.

Co daje chodzenie z kijkami?

  1. Wzmacnia mięśnie całego ciała. W trakcie zwykłego chodzenia pracują tylko nogi i pośladki. Podczas marszu z kijkami aktywnych jest 650 (czyli 90%) mięśni całego ciała (m.in. ramion, barków, pleców, brzucha).
  2. Oszczędza stawy kolanowe. Podczas biegania i intensywnego chodzenia bez kijków są one narażone na duże obciążenia. Ale gdy maszerujemy z kijkami, nacisk na stawy jest o 5–10 kg mniejszy, niż gdy idziemy bez nich.
  3. Rozluźnia mięśnie barków i szyi napięte z powodu stresu lub długotrwałego siedzenia za biurkiem.
  4. Poprawia postawę. Nordic walking często poleca się osobom z wadami kręgosłupa, bo sport ten wzmacnia mięśnie pleców i łagodzi bóle;.
  5. Dzięki niemu szybko zrzucisz zbędne kilogramy. Podczas marszu z kijkami spalamy o 25% kalorii więcej niż podczas zwykłego spaceru (nawet 400 kcal w ciągu godziny).
  6. Poprawia wydolność organizmu i kondycję. Badania wykazały, że podczas nordic walking dostarczamy organizmowi o 20–58 procent tlenu więcej niż w czasie tradycyjnego szybkiego marszu.
  7. Wzmacnia serce, redukuje zbyt wysokie ciśnienie, obniża poziom "złego" cholesterolu we krwi.
  8. Reguluje stężenie cukru we krwi. Dzięki temu zapobiega cukrzycy.
  9. Poprawia koordynację. Osoby starsze czują się pewniej, chodząc z kijkami, zwłaszcza po śliskim i nierównym podłożu.

Dowiedz się więcej o nordic walkingu:

na podstawie tekstu zamieszczonego w magazynie Vita

Hit! 3,5-minutowe wyzwanie Sally: przysiady
SKOMENTUJ (6)
KOMENTARZE (6)
ti/5 miesięcy temu
tak
Geri/5 miesięcy temu
Ja wolę biegać i to sprawia mi dużą przyjemność. Za parę dni przede mną bieg z okazji Dnia Kobiet „Kobiety Rządzą” :)
dajm2/7 lat temu
Mam stwierdzony RZS , bule stawów i mięśni a po godzinnym spacerze z kijkami czuje się jak nowo narodzony.Ci co to wymyślili powinni dostać nobla!
POKAŻ KOMENTARZE (6)