Hit! Jeden dzień z książki Ewy Chodakowskiej!

Zobacz, jak wygląda jeden dzień z magicznego planu odchudzającego Ewy Chodakowskiej. Oto fragment książki specjalnie dla Was!

fot. Fotolia/ONS/kolaż Polki.pl

Dieta Ewy Chodakowskiej - jadłospis na 1 dzień

Śniadanie: 3 łyżki muesli (bez cukru) z garstką rodzynek, orzechów włoskich i szklanką jogurtu naturalnego, 2 owoce kiwi
Przekąska
Obiad: porcja makaronu pełnoziarnistego, pieczona pierś kurczaka pokrojona w kostkę, sałatka: garść zielonej ciętej fasolki, 5–6 pomidorków koktajlowych, natka pietruszki, porwane listki sałaty – wszystko wymieszane i skropione oliwą
Przekąska
Kolacja: sałatka Cezar: 10 dużych liści sałaty lodowej lub rzymskiej (100 g), 5 pomidorów koktajlowych (50 g), 75 g piersi z kurczaka, 30 g grzanek z kromki chleba graham, 5 g parmezanu pół łyżeczki czarnego i białego sezamu (po 5 g), 1 białko jaja kurzego (20 g), sok z połowy pomarańczy (100 ml), sól i pieprz do smaku ocet balsamiczny, czerwona papryka do smaku

Sposób wykonania sałatki Cezar: Sałatę umyj, porwij na małe kawałki. Do oddzielnej miseczki wciśnij sok z połowy pomarańczy, dodaj łyżeczkę oliwy, odrobinę soli i zmielonego pieprzu. Pierś z kurczaka pokrój na bardzo cienkie plasterki, zamarynuj je w occie balsamicznym i czerwonej papryce. Następnie posmaruj mięso białkiem, posyp ziarnami sezamu, usmaż bez tłuszczu na patelni grillowej i pokrój na centymetrowe kawałki. Kromkę chleba pokrój w małe grzanki, zrumień na patelni. Pomidorki koktajlowe pokrój na ćwiartki. Połącz sałatę z sosem z soku pomarańczowego i oliwy, dodaj kurczaka i pomidorki. Wszystko wymieszaj, sałatkę posyp grzankami i tartym parmezanem.

Dlaczego warto włączyć takie danie do diety?

Sałata jest bardzo dobrym źródłem rozpuszczalnego błonnika. Spożywanie produktów bogatych w błonnik pokarmowy sprzyja obniżaniu „złego” cholesterolu LDL. Błonnik to także niezbędny składnik każdej diety odchudzającej. Mięso z piersi kurczaka jest bardzo dobrym źródłem białka potrzebnym nie tylko do budowy i odbudowy mięśni, ale także do produkcji enzymów trawiennych i ciał odpornościowych czy do regulacji nawodnienia organizmu.

W grzankach z chleba graham znajduje się błonnik nierozpuszczalny, który w przewodzie pokarmowym ma zdolność neutralizowania metali ciężkich dostających się do organizmu z zanieczyszczonego środowiska. Pomidory to cenne źródło likopenu, który jest szczególnie potrzebny panom, ponieważ niweluje szkodliwe działanie stresu oksydacyjnego na plemniki.

Warto wiedzieć

Warzywa zielone, takie jak brokuły, brukselka, szparagi czy szpinak, to główne źródło kwasu foliowego, czyli witaminy B9, której spożycie zmniejsza ryzyko zachorowania na raka trzustki. Kwas foliowy jest niezbędny do odpowiedniego podziału komórek, powielania DNA i produkcji czerwonych krwinek, dlatego jest tak ważny przed poczęciem i w czasie ciąży. Oprócz wymienionych warzyw, kwas foliowy występuje również w brązowym ryżu, grochu, soczewicy, ciecierzycy, drożdżach piwowarskich i jęczmieniu.

Trening na 1 dzień

W książce Ewy Chodakowskiej czytelnik ma dostęp do hasłowej rozpiski poszczególnych ćwiczeń, jakie powinien wykonywać każdego dnia diety. Na jej końcu odnajduje zdjęcia obrazujące kolejne etapy treningu. Jeśli chcesz ćwiczyć jak Ewa Chodakowska, równie dobrze możesz przeprowadzić po prostu trening Skalpel lub Killer. A do tego pamiętaj, że...

... po treningu bardzo ważny jest pięciominutowy cooldown: spaceruj przez 3 minuty, unormuj oddech (wdech nosem, wydech ustami); połóż się na plecach, przyciągnij kolana do klatki piersiowej i obejmij je ramionami; przejdź do pozycji siedzącej, jedną nogę wyciągnij do przodu, drugą nogę ugnij do tyłu, pochyl tułów maksymalnie do przodu nad wyciągniętą nogę, utrzymaj tę pozę 15 sekund i zmień pozycję nóg, oddychaj powoli

... opcjonalnie: o innej porze dnia niż wykonany trening wybierz się na 20-minutowy spacer lub na rower.

Zobacz wywiad z Ewą Chodakowską - trenerka zdradza, co zagwarantuje ci sukces w odchudzaniu!

 
napisane na podstawie materiałów prasowych ewachodakowskapisze.pl
SKOMENTUJ (25)
Wywiad i premiera książki Ewy Chodakowskiej!
KOMENTARZE (25)
aleksandra/8 miesięcy temu
jakbym jadła takie porcje, to wpędziła bym się w anoreksję, albo padła z głodu!!! Dieta musi zawierać dużo warzyw, chudego białka, zdrowego tłuszczu ( 4 łyżki oleju lnianego/oliwy/oleju z awokado/oleju rzepakowego dziennie to standard dla 55 kg kobiety!) i odrobinę węglowodanów złożonych z kasz. Wtedy jest ok., ale jak ktoś mi każe jeść na śniadanie jogurcik z płatkami i odrobiną orzechów, co w ogóle nie syci!!!!!! To mam ochotę go zamordować. Na szczęście jestem szczupła jedząc NORMALNE porcje 4-5 x dziennie a nie głodowe. Najśmieszniejsze, że jeszcze przekonuje nas, że nie będziemy głodne i będziemy mieć mnóstwo energii... BOOM SHIT!!!
kasia/rok temu
normal extra sukces w 14 dni
fitneska/rok temu
Kupiłam sobie w końcu książkę Chodakowskiej "Przepis na sukces Ewy Chodakowskiej" w Matrasie jest za 31zl z płyta CD ,jest promocja akurat, udało mi się kupić taniej :)
POKAŻ KOMENTARZE (25)