Dieta 50/50, czyli co drugi dzień + audio-komentarz dietetyka

Koniec z odchudzaniem na 100%! Na dietę wystarczy poświęcić tylko połowę czasu, aby szybko zobaczyć efekty. Oto dieta 50 na 50!

Wybierz dni kiedy chcesz się odchudzać, a w pozostałe dni (a dokładnie: co drugi dzień) jedz to, na co masz ochotę. Przedstawiamy najbardziej gorącą dietę amerykanek: 50/50!

Dieta 50 na 50 - opis planu odchudzającego

Wyobraź sobie, że twoja restrykcyjna dieta zaczyna się w poniedziałek i kończy… we wtorek. Porażka? Gdzie tam! To dopiero początek. Bo w środę znowu się odchudzasz, a w czwartek jesz to, co zwykle. I tak dalej, i tak dalej. Waga sukcesywnie spada, ty czujesz się coraz lepiej, no i – co ważne – nie przeżywasz stresu związanego z przestrzeganiem diety (jeśli ci się nie uda, zawsze możesz zacząć od następnego dnia, bez poczucia klęski).

Ta nowa dieta obiecuje też spowolnienie biologicznego procesu starzenia się komórek w twoim organizmie, zwiększenie energii i walkę ze stresem oksydacyjnym. W Stanach zyskała już sporo zwolenników, pozytywnie wypowiadają się na jej temat lekarze. O co w niej dokładnie chodzi?

Dieta na 50 na 50 - Głodna co drugi dzień

Na pomysł tej diety wpadł amerykański chirurg plastyk James B. Johnson, który w ciągu dwóch miesięcy stracił prawie 16 kg – rygorystycznie pilnując kalorii co drugi dzień (a więc co drugi dzień miał luz). W te „chude” dni jadł 20–35% tego, co zwykle. Taki sposób żywienia jest dużo łatwiejszy niż typowe diety. – To dlatego, że nie masz poczucia niekończącego się niedosytu. Możesz zaplanować precyzyjnie dni „chude”, a tymi „tłustymi” cieszyć się bez poczucia winy i frustracji.

Dieta 50 na 50 - Efekty pod lupą

Przy okazji badań nad takim sposobem odżywiania się James B. Johnson odkrył też, że regularne stany lekkiego przegłodzenia prowokują organizm do włączenia genu SIRT1, dzięki któremu komórki szybciej uwalniają tłuszcz i przyspieszają jego spalanie. Jednocześnie wyłączony zostaje gen otyłości (PPAR gamma). A więc twoje odchudzanie staje się jeszcze łatwiejsze!

Badania przeprowadzone na uniwersytecie California at Berkeley pokazały, że komórki tłuszczowe po 4 tygodniach zmniejszyły się o 35%, więc naprawdę warto zainteresować się tą dietą, mimo że – zdaniem dr Susan Jebb, specjalistki od otyłości w Wielkiej Brytanii – istnieje ryzyko, że ludzie ją stosujący przestaną uczyć się ogólnych zasad zdrowego żywienia, takich jak np. jedzenie mniej tłustych potraw (bo będą mogli bezkarnie spożywać je co drugi dzień).

Zobacz, jak wprowadzić dietę 50/50 w życie!

napisane na podstawie tekstu zamieszczonego w magazynie Uroda
Jak i gdzie bezpiecznie kupować suplementy?
SKOMENTUJ (22)
KOMENTARZE (22)
gość/2 lata temu
Ja stosuje ta "dietę" od 5 tygodni, pon,śr,piatek nie jem nic a pozostałe dni jak do tej pory, czasem się przejadam. Na razie schudłem 7 kg. Ciśnienie mi sie zmniejszyło ze 140/95 do 120/80. Poza tym nie zauważyłem innych zmian.
Gość/3 lata temu
"takich jak np. jedzenie mniej tłustych potraw (bo będą mogli bezkarnie spożywać je co drugi dzień)" :) Ja najbardziej schudłem, gdy właśnie zacząłem jeść dużo tłuszczu, a przestałem jeść pieczywo, cukier, ogólnie węglowodany. Więc, to bzdura z tym tłuszczem. Ostatnio się w końcu robi głośniej o tym. Nie przez tłuszcz sie tyje, ale przez węglowodany, które zwiekszają poziom insuliny, co rozpoczyna proces odkładania tłuszczy w ciele. Jem od 2 lat codziennie średnio pół kostki masła, codziennie minimum awokado itd., i nie przytyłem, a schudłem. Za to nie jem pieczywa, praktycznie w ogóle węglowodanów, typu makarony itd., Zero cukru, nawet słodzików.
Gość/3 lata temu
I chciałabym dodać , że w dni chude powinno się zjadać dziennie ok 800 kcal ( waże 67kg i mam 165 cm wzrostu) , a nie jak podane w poprzednim artykule ok 400 kcal ( ja wyliczyłam swoją dzienną ,,dawkę" jedzenia w dni chude na stronie wynalazcy diety !
POKAŻ KOMENTARZE (22)