POLECAMY

Trenujesz? Poznaj 5 najbardziej kontuzyjnych ćwiczeń

Wykonując je musisz szczególnie uważać na prawidłową technikę!

Trenujesz? Poznaj 5 najbardziej kontuzyjnych ćwiczeń fot. Fotolia

Prawda jest taka, że nawet najprostsze ćwiczenia mogą prowadzić do poważnej kontuzji. Dzieje się tak między innymi dlatego, że wielu osobom wydaje się, że to co najłatwiejsze, może zostać zrobione "po łebkach". Niestety w ćwiczeniach prym wiedzie technika. Jest od zawsze patrzyłaś na nią z przymrużeniem oka, czas to zmienić! Brak rozgrzewki, rozciągania i wiedzy = kontuzja.

1. Martwy ciąg

Najważniejsze w trakcie wykonywania tego ćwiczenia jest pilnowanie, by kolana znajdowały się tuż nad piętą i by twoje plecy były wyprostowane. Nieprzestrzeganie tych zasad może skończyć się bólem stawów i bólem pleców.

2. Brzuszki

Wykonując brzuszki pilnuj, by nie odrywać od podłoża odcinka lędźwiowego kręgosłupa i by nie ciągnąć głową reszty ciała. Pomiędzy klatką piersiową a dekoltem powinien być zachowany kąt prosty. W przeciwnym razie nabawisz się kontuzji odcinka szyjnego kręgosłupa.

3. Wyciskanie sztangi

W tym wypadku pamiętaj, by w trakcie podnoszenia sztangi twoje plecy cały czas były wyprostowane, tułów nie pochylał się do przodu, a po podniesieniu ciężaru nie prostuj rąk w łokciach do maksimum!

4. Przysiad

W tym ćwiczeniu priorytetem jest wypychanie pupy do tyłu przy jednoczesnym zachowaniu pozycji kolan tuż nad piętą. Kolana w żadnym wypadku nie mogą iść do przodu!

5. Podciąganie się i opuszczanie na poręczy/poręczach

W tym przypadku najważniejsze jest nieprzecenianie swoich możliwości. Jeśli nie jesteś w stanie wykonać założonej liczby powtórzeń, po prostu tego nie rób. I pamiętaj, by zacząć wykonywać to ćwiczenie przy pomocy gumy odciążającej lub na specjalnej maszynie, która odbierze ci kilkanaście kilogramów.

Dowiedz się więcej:

Jak ćwiczyć w domu, by schudnąć? Poznaj prawdę! Jak ćwiczyć, gdy nagle przestałaś chudnąć? 5 sposobów, by trening stał się twoim hobby!

 

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
/rok temu
hahaha sama prawda, a mówią, ze sport to zdrowie, ja na zajęciach fitness tak sobie wszystko ponaciągałam, że później musiałam kupować stabilizatory. Dobrze, że chociaż znalazłam dobrą ofertę w sklepie Perfekton, bo inaczej to przez ten sport poszłabym z torbami :D teraz staram się ćwiczyć mniej intensywnie i dopasowywać ćwiczenia do moich umiejętności
/rok temu
no jak sie tak zalatwilam przy robieniu brzuszkow ze potem dwa miesiace cwiczyc nie moglam. no i tu i ówdzie mi się odłożyło i dopiero jak zaczelam brac tabsy iqgreen i powoli cwiczyc naprawde same podstawowe cwiczenia to waga zaczela spadac.