Cel główny: powtórzenie zasad pisowni wyrazów z „ó” oraz „u”
Cele operacyjne:
• ćwiczy umiejętność wypowiadania się;
• ćwiczy technikę czytania;
• usprawnia grafomotorykę;
• ćwiczy koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową;
• usprawnia pamięć, logiczne myślenie;
• usprawnia pracę obu półkul mózgowych, przekracza środkową linię ciała;
• ćwiczy pisownię wyrazów z „ó” oraz „u”.
Metody: słowna - praktycznego działania
Polecamy: I scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
Formy: zbiorowa - indywidualna - jednolita
Środki dydaktyczne: plakaty ortograficzne, ksero z zadaniami tekstowymi, komputer, PUSY ortograficzne
Zobacz także: II scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
Przebieg zajęć:
Część I
- Powitanie: rytualna Iskierka przyjaźni.
- Wypowiedzi ustne: Jakie są Twoje zalety?
- Powtórzenie wiadomości z poprzednich zajęć: przypomnienie poznanych zasad pisowni wyrazów z „ó” oraz „u”, omówienie prac domowych.
Część II
- Ćwiczenia tekstowe - seria Ortograffiti: uzupełnianie brakujących liter w wyrazach; łączenie rymujących się wyrazów i ich zapisywanie w liniaturze; dobieranie w pary wyrazy, które powstały z takich samych liter; pisanie wyrazów po śladzie; rozwiązywanie ortograficznych krzyżówek.
Część III
- Ćwiczenia ruchowe wg metody Dennisona - zestaw wspomagający przekraczanie środkowej linii ciała, wspomagający sprawne uczenie się (ruchy naprzemienne, leniwe ósemki, słoń, wahadło, rysowanie oburącz w powietrzu, motyl na suficie, pozycja Cooka, sowa, punkty na myślenie, kapturek myśliciela itd.). Ćwiczenia przedstawia grupie wybrane dziecko, wspomagane przez prowadzącego. W trakcie wykonywania poszczególnych ćwiczeń dzieci recytują pasujące doń wierszyki.
Część IV
- Trening ortograficzny przy komputerze,
- PUSY ortograficzne,
- Omówienie prac domowych,
- Pożegnanie: rytualna Iskierka przyjaźni.