Cel główny: zapoznanie z pisownią wyrazów z „ó” wymiennym
Cele operacyjne:
- ćwiczy umiejętność wypowiadania się
- usprawnia umiejętność poprawnego czytania
- ćwiczy pamięć wzrokową
- ćwiczy pamięć słuchową
- ćwiczy grafomotorykę
- usprawnia pracę obu półkul mózgowych
Metody: wzrokowa – słuchowa - słowna - motoryczna
Polecamy: VII scenariusz zajęć korekcyjno- kompensacyjnych
Formy: zbiorowa – indywidualna – grupowa - jednolita
Środki dydaktyczne: ksero z tekstem bazowym, ksero z pracą domową, tablica, kreda, tablice dydaktyczne, kontrakt grupowy
Przebieg zajęć:
Część I (do 10 minut)
• Rytualna rundka: Jakim czuję się dziś kolorem i dlaczego.
• Powtórzenie ćwiczeń z poprzednich zajęć, przy zachowaniu podobnej formy i treści (potwierdzenie zasad zapisanych w kontrakcie, wiadomości dotyczących dysleksji).
Część II (do 10 minut)
• Odtwarzanie rytmu ilustrowanego układem przestrzennym (dzieci wystukują o blat stołu graficzny układ kropek zapisanych na tablicy, następnie zadają sobie w parach rytm do zapamiętania i odtworzenia).
Część III (do 10 minut)
• Omówienie zasad pisowni wyrazów z „ó” wymiennym (ksera, tablice dydaktyczne wiszące na ścianie).
• Czytanie tekstu bazowego na głos, podkreślenie w tekście wyrazów z „ó”, wyjaśnienie zasad ich pisowni (ksero z tekstem bazowym).
Część IV (do 5 minut)
• Ćwiczenia relaksacyjne – ruchowe wg metody Dennisona (np. leniwe ósemki).
Część V (do 10 minut)
• Wypisywanie na tablicy wyrazów z „ó” zapamiętanych przez uczniów, wyjaśnienie zasady ich pisowni.
• Omówienie prac domowych do wykonania samodzielnego.
• Pożegnanie oraz ewaluacja bieżąca – rundka: Jakim czuję się kolorem i dlaczego.
Zobacz także: IX scenariusz zajęć korekcyjno- kompensacyjnych