Praca w Warszawie - jak i gdzie szukać zatrudnienia w stolicy?

Kończysz studia? A może chcesz zmienić pracę lub planujesz przeprowadzkę do stolicy? Dowiedz się, jak skutecznie szukać pracy w Warszawie.
Marta Kosakowska / 5 miesięcy temu
Praca w Warszawie - jak i gdzie szukać zatrudnienia w stolicy? fot. Adobe Stock

Dobra praca w Warszawie to marzenie wielu osób. Stolica oferuje wiele możliwości zatrudnienia w niemal każdym zawodzie. Ofert pracy nie brakuje. Nie oznacza to jednak, że znalezienie wymarzonej pracy jest łatwe. Dowiedz się, jak skutecznie szukać pracy w stolicy. Oto kilka sprawdzonych sposobów.

Urząd Pracy

Poszukiwanie pracy w Warszawie można rozpocząć od rejestracji w Urzędzie Pracy. Da to możliwość poznania aktualnych ofert pracy w stolicy. Urząd pełni funkcję pośrednika między osobami, które szukają zatrudnienia a firmami, które poszukują pracowników. Rejestracja w Urzędzie Pracy wymaga podania swoich danych osobowych. Trzeba także przedstawić dokumenty poświadczające wykształcenie oraz dotychczasowe doświadczenie zawodowe. Z ofertą Urzędu można zapoznać się przez internet. Na stronie internetowej na bieżąco są zamieszczane ogłoszenia o pracę.

Jak szukać pracy w Warszawie przez Urząd Pracy?

Do urzędu można również udać się osobiście. Oto adres oraz dane kontaktowe placówek:

  • Urząd Pracy m. st. Warszawy

ul.Ciołka 10A, 01-402 Warszawa
fax: 22 837-33-40
e-mail: sekretariat.ciolka@up.warszawa.pl


Obsługuje osoby zamieszkujące dzielnice: Mokotów, Śródmieście, Ochota, Wola, Żoliborz, Bemowo, Bielany, Ursus, Ursynów, Wilanów, Włochy oraz osoby niepełnosprawne ze wszystkich dzielnic.

  • Urząd Pracy m. st. Warszawy

ul.Grochowska 171B, 04-111 Warszawa,
telefon-centrala: 22 512 43 00
fax: 22 813-20-32
e-mail: sekretariat.grochowska@up.warszawa.pl


Obsługuje mieszkańców dzielnic: Praga Płd., Praga Płn.,Targówek, Białołęka, Rembertów, Wawer oraz Wesoła.

Obsługa interesantów odbywa się w godzinach 8:00-15:00. Numerki wydawane są do godziny 14:30. W Urzędzie Pracy, oprócz ofert zatrudnienia, można również uzyskać pomoc w postaci zasiłku dla bezrobotnych, stażu, szkoleń oraz dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej.

Co można załatwić w urzędzie pracy?

Portale z ogłoszeniami

Najpopularniejszym narzędziem poszukiwania pracy w Warszawie są portale z ogłoszeniami o pracy. Jest ich mnóstwo, a oferty, które się na nich pojawiają często różnią się między sobą.

Jak szukać pracy w Warszawie przez OLX?

Warto zaglądać na serwisy co kilka dni, aby mieć pewność, że żadna ciekawa oferta pracy nam nie umknie. Nowoczesne portale nie tylko publikują ogłoszenia, ale również dają możliwość wysłania aplikacji za ich pośrednictwem.

Najlepsze portale z ogłoszeniami o pracę to:

Portale społecznościowe

Jedną z nowoczesnych metod poszukiwania pracy przez internet są portale społecznościowe skupiające zawodowców. Dwa najpopularniejsze z nich to polski serwis Goldenline.pl oraz międzynarodowa platforma LinkedIn. Na obu portalach można stworzyć wirtualne CV, zdobywać oraz wystawiać referencje, aplikować na oferty pracy oraz nawiązywać kontakty z branży. Obecnie rekruterzy bardzo chętnie szukają pracowników właśnie za pośrednictwem tego typu stron. Warto pamiętać, by dokładnie zaznaczyć, że interesuje nas praca w Warszawie. Pomocny w poszukiwaniu może okazać się również Facebook. Na portalu istnieje wiele grup, które są poświęcane poszukiwaniu pracy w Warszawie. Warto do nich dołączyć.

Jak szukać pracy przez LinkedIn? TOP 5 skutecznych wskazówek

Rodzina i znajomi

Jedną z najskuteczniejszych metod poszukiwania pracy jest osobista rekomendacja. Szukając nowego miejsca pracy, warto popytać znajomych i rodzinę. Może w firmie kogoś bliskiego akurat szukają pracowników? Trzeba rozprzestrzenić informację wśród możliwie dużej liczby znajomych. Nawet jeśli w nie spotkamy się z pozytywnym odzewem od razu, to wieść się rozniesie. Niewykluczone, że tzw. pocztą pantoflową trafi do odpowiedniej osoby.

Samodzielne wysyłanie CV

W dzisiejszych czasach pracodawcy cenią sobie postawę aktywną. Zamiast  biernie czekać, aż pojawi się wymarzona oferta pracy, można samodzielnie wysłać CV. Ważne, by wiedzieć, czego się oczekuje. Na stronach internetowych wielu firm znajdują się zakładki „Kariera”, w których można szukać informacji o wakatach. Nowoczesne przedsiębiorstwa często zachęcają również, by wysłać do nich dokumenty aplikacyjne, nawet jeśli aktualnie nikogo nie poszukują. Może się okazać, że w krótkim czasie w danej firmie pojawi się wolne miejsce, a pracownicy działu kadr chętnie wówczas sięgną po przesłane CV.

Przeczytaj:
Pensja minimalna 2019 - ile wyniesie brutto, a ile „na rękę”?
Czy urlop wychowawczy jest płatny?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)