Jak stworzyć atrakcyjny profil na portalu LinkedIn? 5 praktycznych porad

Dobry profil na LinkedIn nie tylko umożliwia budowanie wizerunku zawodowego. Zwiększa również szanse na skuteczne poszukiwanie pracy. Dowiedz się, jak powinien wyglądać profil, który będzie atrakcyjny dla rekruterów.
Marta Kosakowska / 6 miesięcy temu
Jak stworzyć atrakcyjny profil na portalu LinkedIn? 5 praktycznych porad fot. Adobe Stock

LinkedIn to międzynarodowa platforma skupiająca specjalistów z wielu branż. Posiadanie konta portalu pozwala na budowanie profesjonalnego wizerunku zawodowego. Atrakcyjny profil zwiększa szanse na zalezienie wymarzonej pracy i osiągnięcie sukcesu zawodowego. Co powinien zawierać idealny profil na LinkedIn? Na co zwracają uwagę rekruterzy? Poznaj odpowiedzi na te pytania z praktycznego poradnika.

Profesjonalny profil na LinkedIn - porady

Założenie konta na portalu LinkedIn w wersji podstawowej jest darmowe. Profil można założyć w szybki sposób, wchodząc na portal i wypełniając formularz. System przeprowadza użytkownika krok po kroku, prosząc o kolejne informacje niezbędne do budowania konta. Potrzebne dane to:

  • imię i nazwisko,
  • wykształcenie,
  • doświadczenie zawodowe,
  • znajomość języków obcych,
  • posiadane certyfikaty i odbyte szkolenia,
  • nagrody i inne osiągnięcia.

Do profilu dodaje się również swój krótki opis.

Dowiedz się, na co zwrócić uwagę przy tworzeniu profilu na LinkedIn:

1. Zdjęcie profilowe - jak powinno wyglądać? Przede wszystkim - profesjonalnie. Fotografia powinna przedstawiać zawodowy wizerunek użytkownika. Zdjęcia z wakacji czy wykonane przypadkiem nie wchodzą w grę. Warto poświęcić trochę czasu na wykonanie zdjęcia, które będzie wyraźne, schludne i zachęcające.

2. Dokładny opis wykształcenia i doświadczenia. Ważne, by zawierał szczegółowe dane na temat lat gromadzenia poszczególnych kwalifikacji (z dokładnością do miesięcy). Trzeba również dokładnie wypisać nazwy stanowisk oraz wypisać wykonywane obowiązki. To jedne z najważniejszych informacji dla rekruterów, którzy będą mogli określić kompetencje kandydata.

Portal LinkedIn - czy warto mieć tam profil?

3. Chwytliwy opis. W tym miejscu powinniśmy zawrzeć najważniejsze informacje o swoim doświadczeniu zawodowym oraz posiadanych umiejętnościach. Najlepiej ujęte konkretnie i punktach. Powinny tu paść słowa klucze, które pozwolą rekruterowi trafić poszukiwaną osobę, dzięki wpisaniu określonych haseł do wyszukiwarki.

4. Kontakty i referencje. LinkedIn jest portalem społecznościowym. Służy do budowania kontaktów zawodowych i biznesowych. Ważne, by na swoim profilu gromadzić osoby, z którymi łączy nas przeszłość zawodowa. A także te, które pracują w tej samej lub podobnej branży. Po założeniu konta, portal podpowie nazwiska osób, które np. kończyły tę samą uczelnię lub pracowały w tej samej firmie. Warto wysłać im zaproszenie do kontaktów. Ponadto, portal LinkedIn umożliwia zdobywanie i wystawianie referencji. Są one niezwykle istotne dla rekruterów, poszukujących sprawdzonych pracowników.

5. Regularne aktualizowanie profilu. Samo założenie i uzupełnienie profilu na LinkedIn nie jest jeszcze kluczem do sukcesu. Ważne, by konto było regularnie uzupełniane o najnowsze informacje na temat przebiegu kariery zawodowej: awanse lub zmiany pracy. Jak również nowe szkolenia, umiejętności, poszerzanie znajomości języków obcych itd.

Dowiedz się:
Jak znaleźć pracę przy użyciu social media?
5 sposobów na szybkie znalezienie pracy

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)