POLECAMY

Zdrowe odżywianie – co to naprawdę znaczy? TOP 10 zasad zdrowego odżywiania. Rozważania dietetyka

Zdrowe odżywianie jest bardzo ważne. Musisz stosować zdrową dietę. Jedz wyłącznie zdrową żywność. Co się naprawdę kryje za tymi hasłami? Wyjaśnię ci to z perspektywy dietetyka z 10 letnim doświadczeniem.
Barbara Dąbrowska / 3 miesiące temu
Zdrowe odżywianie – co to naprawdę znaczy? TOP 10 zasad zdrowego odżywiania. Rozważania dietetyka fot. Adobe Stock

Jestem w stanie się założyć, że w ciągu zaledwie 10 minut spędzonych na przeglądaniu internetu znajdziesz co najmniej 5 zaskakująco różnych sposobów na zdrowe odżywianie. Nie łącz białek z węglowodanami, jedz produkty bogate w tłuszcz, ale zaraz, to przecież białko jest najważniejsze. Bierz pod uwagę fazy księżyca, odchudzaj się tylko w weekendy, nie jedz śniadań, jedz śniadania itd.  Kakofonia opinii wygłaszanych przez specjalistów.

Zdrowe odżywianie – definicja dietetyka

Mam świadomość tego, że nawet doświadczeni dietetycy nie mówią jednym głosem. Do chaosu informacyjnego swoje 3 grosze dorzucają jeszcze samozwańczy dietetycy.

Nie będę pisać o kaloriach, składnikach odżywczych, suplementach diety, godzinach posiłków. Nie to jest sednem tego artykułu. Zdrowe odżywianie to tak naprawdę stan, w którym twój organizm potrafi funkcjonować na pełnych obrotach, masz energię, siłę by pracować, bawić się z dziećmi i chodzić na randki. Zdrowe odżywianie to spokój psychiczny, skupienie, energia witalna. W zdrowym odżywianiu najważniejszy jest efekt, jaki żywność wywołuje w twoim ciele!

TOP 10 zasad zdrowego odżywiania

Wiesz jak do tego dochodzę pracując z pacjentem? Metodą prób i błędów. Nie ma jednej, odpowiedniej diety i jednej odpowiedzi na pytanie jak jeść zdrowo? Od czegoś trzeba jednak zacząć, prawda? Właśnie dlatego przygotowałam dla was listę 10 najważniejszych nawyków żywieniowych.

  1. Jedz regularnie.
  2. Jedz warzywa - świeże- sezonowe, mrożone, kiszone.
  3. Dbaj o nawodnienie, pij płyny bezkaloryczne.
  4. Zrezygnuj z soków na rzecz owoców.
  5. Odstaw napoje słodzone.
  6. Ogranicz wędliny, czerwone mięso przetworzone.
  7. Nie dosalaj!
  8. 2-3 razy w tygodniu jedz obiad wege!
  9. Urozmaicaj posiłki, próbuj nowości.
  10. W okresie wrzesień-kwiecień suplementuj witaminę D.

Przeczytaj także:
Zdrowy jadłospis na cały dzień
Jak komponować pełnowartościowe menu dla całej rodziny?
Jak dieta i aktywność fizyczna wpływają na zdrowie psychiczne?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)