Uśmiechnięta dziewczyna fot. Fotolia.pl

Zakwaszenie organizmu - objawy

Jakie są objawy zakwaszenia organizmu? Co robić, by do niego nie dopuścić?
/ 11.01.2017 11:18
Uśmiechnięta dziewczyna fot. Fotolia.pl

Zakwaszenie organizmu to zaburzenie równowagi kwasowo-zasadowej. Najprawdopodobniej jest to wynik niewłaściwego sposobu odżywiania. Coraz częściej włączamy do diety produkty przetworzone, które mogą zaburzać prawidłowe funkcjonowanie organizmu.

Poznaj 3 niezawodne sposoby na odkwaszenie organizmu!

Stosowanie zrównoważonej diety to klucz do wymarzonej sylwetki. Wiele osób, decydując się na zmianę swoich nawyków żywieniowych, modyfikuje swoją dietę poprzez zwiększenie spożycia białka i zdrowych tłuszczy, jednak nieumiejętne zmiany w jadłospisie mogą m.in. pogorszyć nasze samopoczucie. Dlaczego?

Zdrowy organizm to taki, w którym pH krwi jest na poziomie zasadowym, czyli w granicach 7. Wartości poniżej pH 5 oznaczają stan zakwaszenia organizmu.

Te węglowodany powinnaś jeść na diecie. Dlaczego? Pomogą zrzucić zbędne kilogramy

Produkty, które zakwaszają organizm to m.in.:

  • kasza gryczana,
  • mięso,
  • ryby,
  • cukier biały,
  • żółte sery,
  • płatki owsiane,
  • słodzone napoje gazowane,
  • kawa,
  • czarna herbata,
  • makarony z białej mąki,
  • chleb pszenny
  • produkty pszenne.

Inne objawy, które świadczą o zakwaszeniu organizmu to m.in.:

  • złe samopoczucie,
  • przygnębienie,
  • brak sił witalnych,
  • intensywny zapach moczu,
  • bóle w okolicach układu moczowego,
  • dolegliwości ze strony układu pokarmowego (kolki jelitowe, zaparcia, nadkwasota, biegunki),
  • zmiany skórne (wysypki, wypryski, pogorszenie się cery, nadmierne wydzielanie się sebum),
  • spadek popędu płciowego,
  • bóle stawów oraz mięśni,
  • nadmierne gromadzenie się kwasu mlekowego w przypadku osób aktywnych fizycznie,
  • infekcje wirusowe,
  • obniżona odporność organizmu.

Najłatwiej sposobem na sprawdzenie, czy mamy zakwaszony organizm jest wykonanie badania pH moczu.

Nie wyrzucaj! Te produkty możesz jeść po upływie daty ważności

Jak się odżywiać, aby nie doprowadzić do zakwaszenia organizmu?

Należy łączyć produkty o wysokim pH z produktami o niskim pH.

Produkty, które wykazują działanie zasadotwórcze:

  • owoce (większość owoców posiada pH zasadotwórcze, starajmy się ich spożywać w ilościach umiarkowanych, duże spożycie owoców przyczynia się do odkładania tkanki tłuszczowej),
  • warzywa (sałaty, brokuły, pomidory, ogórki, rzodkiewka, marchew, buraki),
  • ryż paraboliczny, brązowy,
  • pieczywo pełnoziarniste,
  • olej lniany,
  • nabiał,
  • cukier brzozowy (Ksylitol).

Przykładowy posiłek powinien wyglądać następująco - jeżeli spożywamy 100 g mięsa i 100 g ryżu parabolicznego, dodajemy do posiłku również 200 g warzyw i owoców, nie zapominając również o zdrowych tłuszczach zawartych w oleju lnianym oraz oliwie z oliwek.

Podpowiadamy jak jeść zdrowo! 15 najmniej zanieczyszczonych warzyw i owoców