Te warzywa i owoce warto jeść jesienią! Są zdrowe, niskokaloryczne i smaczne!

Jesień nie oznacza nudy w diecie! Dostępność świeżych owoców i warzyw jest mniejsza, ale każda pora roku ma swoje warzywno-owocowe hity! Nie zniechęcaj się i szukaj rozwiązań! Podpowiadamy, na które warzywa i owoce warto zwrócić szczególną uwagę!
Barbara Dąbrowska / 2 miesiące temu
Te warzywa i owoce warto jeść jesienią! Są zdrowe, niskokaloryczne i smaczne! fot. Adobe Stock

Jarmuż

Król warzyw? Tak! Jarmuż jest bardzo dobrym źródłem witaminy K, która w parze z witaminą D wzmacnia odporność i chroni przed jesiennymi infekcjami. Efekt ten wzmacnia duża ilość witaminy C! Zielone liście jarmużu skrywają także mangan, który chroni komórki przed wolnymi rodnikami tlenowymi.

Granat

Granat, ze względu na zawartość błonnika pokarmowego, pomaga w utrzymaniu prawidłowego stężenia cholesterolu we krwi i wspiera zdrowie naczyń krwionośnych. Granaty są bogate w przeciwutleniacze, zawierają polifenole, które chronią DNA przed uszkodzeniami. Spróbuj soku z granatów, jego lekko cierpki smak to ciekawa odmiana od innych, słodkich soków owocowych.

Dynia

Dynia to warzywo, które jest uniwersalne kulinarnie. Możesz ją przygotować zarówno na słodko, jak i wytrwanie, dlatego korzystaj z niej póki trwa sezon. Dynia ma niski ładunek glikemiczny, dlatego nie powoduje gwałtownych skoków stężenia cukru we krwi. Mała porcja dyni pokrywa 150% zapotrzebowania na witaminę A, która słynie z właściwości wspierających kondycję skóry! Nie wiesz, jak postępować z dynią, zacznij od prostej w obsłudze dyni Hokkaido.

Brukselka

Daj szansę brukselce! Jeśli wspominasz ją jako koszmar z dzieciństwa wypróbuj inne sposoby przygotowania. Brukselka świetnie smakuje pieczona, zyskuje wtedy lekko słodki smak. Dodaj do niej odrobinę miodu i chili -ta bomba smakowa cię powali! 6 główek tego warzywa w całości pokrywa zapotrzebowanie na witaminę C, która wpływa na zmniejszenie uczucia zmęczenia! Pełna energii jesienią? Tak!

Brukselka

Koper włoski

Koniecznie spróbuj kopru włoskiego (inaczej fenkuł)! Jego lekko cytrusowy, anyżkowy wyrazisty aromat zmieni każdą surówkę i zupę w niezwykłe doznanie kulinarne! Poza walorami smakowymi fenkuł ma także wysoką wartość odżywczą. Jego zaletą jest duża zawartość potasu, składnika mineralnego odpowiedzialnego za utrzymanie prawidłowego ciśnienia krwi. Potas wspomaga także kurczliwość mięśni i wzrost masy mięśniowej.

Przeczytaj więcej o zdrowej żywności:
Power dieta na jesień – sprawdzone sposoby na wzmocnienie organizmu
Te 5 składników sprawi, że po sałatce już nigdy nie będziesz głodna!
Piramida żywienia – co powinnaś o niej wiedzieć? Jak komponować jadłospis korzystając z piramidy żywienia?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/2 miesiące temu
Nie znoszę brukselki.