POLECAMY

Nie wiesz, ile brzuszków dziennie wykonywać? Podpowiadamy, jak uzyskać idealnie płaski brzuch!

3 serie po 20, a może 1 licząca 100 powtórzeń? Przekonaj się, jak zaplanować trening na brzuch, by stał się płaski i pięknie wyrzeźbiony!
Agata Bernaciak / 5 miesięcy temu
Nie wiesz, ile brzuszków dziennie wykonywać? Podpowiadamy, jak uzyskać idealnie płaski brzuch! fot. Adobe Stock

Marzy ci się posiadanie takiego brzucha, jak na zdjęciu? Pamiętaj, możesz to osiągnąć, jeśli tylko konsekwentnie będziesz dążyć do celu. Zapomnij o ograniczeniach związanych z trybem życia, brakiem czasu i natłokiem obowiązków! Trening potrwa nie więcej niż kwadrans. Przekonaj się, ile brzuszków dziennie powinnaś wykonywać i w jakie dodatkowe aktywności warto zainwestować swój czas, by rezultat był właśnie taki! 

Ile brzuszków dziennie powinnaś wykonywać?

Tak naprawdę wszystko zależy od stopnia zaawansowania i twojej kondycji fizycznej. Pamiętaj, że jeśli niedawno rodziłaś, najpierw powinnaś skonsultować się z fizjoterapeutą! Po porodzie mięśnie brzucha są bardzo osłabione i często w pierwszej kolejności potrzebują rehabilitacji, a nie morderczej serii brzuszków!

Jeśli jednak poród już dawno za tobą (lub jeszcze przed tobą), możesz działać. Od ilu brzuszków dziennie zatem zacząć? Na początek rób codziennie rano lub wieczorem 3 serie po 30 powtórzeń brzuszków prostych, skośnych (po 30 na jedną stronę!) i tych, które najsilniej oddziaływują na mięśnie dolne brzucha. Co tydzień zwiększaj o 10 razy liczbę powtórzeń przy każdym ćwiczeniu, aż do momentu dojścia do setki. Zobacz, jak to wygląda w praktyce!

Brzuszki na mięśnie proste brzucha

Ten rodzaj skłonów jest najbardziej popularny. W trakcie jego wykonywania pamiętaj jednak, by nie ciągnąć rękami głowy do przodu! Pracuj mięśniami brzucha, mocno je zaciskając. Jeśli masz siłę, przytrzymaj je w spięciu przez kilka sekund. Na matę nie odkładaj głowy - dotykaj jej wyłącznie łopatkami. Jeśli to dla ciebie zbyt proste, oderwij nogi od ziemi i pozostaw je w powietrzu zgięte w kolanach pod kątem 90 stopni.

Brzuszki na skośne mięśnie brzucha

Kolejne popularne ćwiczenie, bardzo podobne do brzuszków opisanych wyżej. Jedyną różnicą w tym ćwiczeniu jest fakt, że poruszasz się tułowiem nie do przodu, a skręcasz go naprzemiennie na prawą i lewą stronę. Jeśli chcesz, do tego ruchu możesz dołączyć wymachy rękoma. Jeśli wykonujesz brzuszki na prawą stronę, dociągnij pozycję wymachem prawej ręki i na odwrót.

Brzuszki na dolne mięśnie brzucha

To ten rodzaj brzuszków, który jest najczęściej przeklinany przez kobiety. Wszystko przez to, że dolne mięśnie brzucha mamy niemal zawsze bardzo kiepsko rozwinięte (to tu najczęściej pojawia się oponka, prawda?). Aby zacząć pracować nad kondycją dolnych mięśni brzucha poprzez brzuszki, połóż się na ziemi, wyprostuj nogi w kolanach i opuść je na kilka centymetrów nad podłogą. To pozycja wyjściowa. Teraz zacznij naprzemiennie przyciągać je do siebie, zginając nogi w kolanach - raz prawa, raz lewa noga (w międzyczasie powracaj do pozycji wyjściowej). Nie jest to łatwe ćwiczenie, ale efekty daje niesamowite, więc naprawdę warto się pomęczyć. Z każdym dniem będzie coraz prościej!

Co poza brzuszkami?

Odpowiedź jest prosta - dieta i trening kardio. Bez tego same brzuszki na nic się zdadzą! Jeśli chcesz, by twój brzuch stał się płaski, jedz nie więcej niż 1600 kcal dziennie i nie objadaj się przed snem! Zamiast codziennych wieczornych seansów filmowych w domowym zaciszu, idź pobiegać. Tylko trening kardio pomoże ci pozbyć się tkanki tłuszczowej z okolicy brzucha i uwidocznić piękny zarys mięśni wypracowany przez regularne wykonywanie brzuszków! Pamiętaj - to, ile brzuszków dziennie wykonujesz, nie wpłynie na zmniejszenie wagi. Jej utratę gwarantuje jedynie trening kardio i odpowiednio dobrana dieta.

Polecamy!
6 najczęściej popełnianych błędów w treningu mięśni brzucha
Znacie plank? Deska błyskawicznie wzmacnia mięśnie brzucha i daje znakomite efekty wizualne
Tego jeszcze nie było! Te ćwiczenia na brzuch pomogą wam schudnąć w 7 dni

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (13)
/3 tygodnie temu
Jedz nie więcej niż 1600, ale biegaj i ćwicz? NIE, STANOWCZE NIE. Przerzucenie się gwałtownie na taką kaloryczność skutkuje niczym innym jak efektem jojo. 1600 kalorii to standardowa całkowita przemiana materii, ale nie odpowiednia dieta przy wzmożonym wysiłku fizycznym. Nie da się zniwelować tkanki tłuszczowej z samego brzucha, dieta oddziałuje na cały organizm. Reasumując nie głodźmy go bo zamiast płaskiego brzucha po zakończeniu diety dojdzie kolejna oponka
/5 miesięcy temu
A czy któraś z Was zamawia catering dietetyczny?
/5 miesięcy temu
Osiągaj szczupłe lub muskularne ciało szybciej niż kiedykolwiek! Prosty trening, tania dieta, indywidualnie dobrana suplementacja! Wejdź na igortreneronline.pl
POKAŻ KOMENTARZE (10)