Ile brzuszków dziennie robić fot. Adobe Stock

Ile brzuszków dziennie robić, by mieć idealnie płaski brzuch?

Osoba początkująca może zacząć od 3 serii po 30 powtórzeń. Zaawansowana może zwiększyć ilość serii lub powtórzeń. Pierwsze efekty będą widoczne po 2 tygodniach, wyraźne po 4-5 tygodniach regularnych ćwiczeń. Aby mieć płaski brzuch, do brzuszków należy dołączyć trening cardio oraz dietę na płaski brzuch.
Agata Bernaciak / 16.06.2020 08:52
Ile brzuszków dziennie robić fot. Adobe Stock

Spis treści:

  1. Ile brzuszków dziennie wykonywać?
  2. Efekty wykonywania brzuszków
  3. Brzuszki na mięśnie proste brzucha
  4. Brzuszki na skośne mięśnie brzucha
  5. Brzuszki na dolne mięśnie brzucha
  6. Co oprócz brzuszków na płaski brzuch?

Ile brzuszków dziennie wykonywać?

Wszystko zależy od stopnia zaawansowania i twojej kondycji fizycznej. Od ilu brzuszków dziennie zatem zacząć?

Na początek rób codziennie rano lub wieczorem 3 serie po 30 powtórzeń brzuszków prostych, skośnych (po 30 na jedną stronę.) i brzuszków dolne partie brzucha.

Co tydzień zwiększaj o 10 razy liczbę powtórzeń przy każdym ćwiczeniu, aż do momentu dojścia do 100 brzuszków dziennie. 

Pamiętaj, że jeśli niedawno rodziłaś, najpierw powinnaś skonsultować się z fizjoterapeutą. Po porodzie mięśnie brzucha są bardzo osłabione i często w pierwszej kolejności potrzebują rehabilitacji, a nie morderczej serii brzuszków.

Efekty wykonywania brzuszków

Brzuszki to ćwiczenia, które wzmacniają i modelują mięśnie brzucha. Mięśnie tej partii ciała są ważne nie tylko ze względu na dobry wygląd. Odpowiadają również za stabilizację ciała, a także wspomagają kręgosłup w utrzymaniu prawidłowej postawy. 

Efekty brzuszków będą widoczne już po 2 tygodniach regularnych, codziennych treningów. Wyraźnie rezultaty zaobserwujesz po około 4-5 tygodniach ćwiczeń. Brzuch ujędrni się, stanie się twardszy, mięśnie będą lekko zarysowane, a wzmocnienie brzucha dodatkowo poprawi postawę ciała i odciąży kręgosłup. 

Brzuszki na mięśnie proste brzucha

Ten rodzaj skłonów jest najbardziej popularny. W trakcie jego wykonywania pamiętaj jednak, by nie ciągnąć rękami głowy do przodu.

Pracuj mięśniami brzucha, mocno je zaciskając. Jeśli masz siłę, przytrzymaj je w spięciu przez kilka sekund. Na matę nie odkładaj głowy - dotykaj jej wyłącznie łopatkami.

Jeśli to dla ciebie zbyt proste, oderwij nogi od ziemi i pozostaw je w powietrzu zgięte w kolanach pod kątem 90 stopni.

brzuszki na mięśnie proste brzuchafot. iStock by Getty Images

Brzuszki na skośne mięśnie brzucha

Kolejne popularne ćwiczenie, bardzo podobne do brzuszków opisanych wyżej. Jedyną różnicą w tym ćwiczeniu jest fakt, że poruszasz się tułowiem nie do przodu, a skręcasz go naprzemiennie na prawą i lewą stronę.

Jeśli chcesz, do tego ruchu możesz dołączyć wymachy rękoma. Jeśli wykonujesz brzuszki na prawą stronę, dociągnij pozycję wymachem prawej ręki i na odwrót.

Brzuszki na dolne mięśnie brzucha

Aby zacząć pracować nad kondycją dolnych mięśni brzucha poprzez brzuszki, połóż się na ziemi, wyprostuj nogi w kolanach i opuść je na kilka centymetrów nad podłogą. To pozycja wyjściowa.

Teraz zacznij naprzemiennie przyciągać je do siebie, zginając nogi w kolanach - raz prawa, raz lewa noga (w międzyczasie powracaj do pozycji wyjściowej).

brzuszki na dolne mięśnie brzuchafot. iStock by Getty Images

Co oprócz brzuszków na płaski brzuch?

Zastanawiasz się, jak schudnąć z brzucha? Ćwiczenie samych brzuszków nie przyniesie zadowalających efektów. Brzuszki wzmacniają i modelują mięśnie brzucha, ale nie spowodują pozbycia się tkanki tłuszczowej z tej okolicy.

Niezbędna dieta na płaski brzuch i trening cardio. Tylko trening cardio pomoże ci pozbyć się tkanki tłuszczowej  i uwidocznić piękny zarys mięśni wypracowany przez regularne wykonywanie brzuszków.

Pamiętaj - to, ile brzuszków dziennie robisz, nie wpłynie również na zmniejszenie wagi. Niezbędny jest kompleksowy plan dietetyczny i treningowy na płaski brzuch.

Treść artykułu pierwotnie opublikowana 19.04.2018.

Więcej o brzuszkach:
Ile kalorii można spalić wykonując brzuszki?
Jak ćwiczyć z kołyską do brzuszków?
Jak prawidłowo robić brzuszki?