Sałatka z tuńczykiem fit fot. Adobe Stock

Sałatka z tuńczykiem w stylu fit - lekka i zdrowa

Dietetyczna sałatka z tuńczykiem to dobry pomysł na śniadanie, kolację, a nawet obiad, który możesz zabrać do pracy. Lekki dressing z ziołami prowansalskimi podkreśla smak ryby.
/ 29.12.2020 13:30
Sałatka z tuńczykiem fit fot. Adobe Stock

Chcesz zgubić kilka nadprogramowych kilogramów? Zmień dietę na lżejszą, ale równie smaczną. Sałatka z tuńczykiem to idealna propozycja posiłku, który możesz zjeść na śniadanie, obiad i kolację. Zobacz przepis na to przepyszne danie.

Sałatka z tuńczykiem fit

Składniki:

  • sałata lodowa,
  • puszka tuńczyka w sosie własnym,
  • 2 jajka ugotowane na twardo,
  • 2 pomidory,
  • ogórek zielony średniej wielkości,
  • czerwona cebula,
  • 5 łyżek oliwy z oliwek,
  • 1 łyżka musztardy,
  • sól, pieprz, zioła prowansalskie.

Sposób przygotowania:

  1. Sałatę umyj i osusz. Liście porwij na mniejsze kawałki.
  2. Pomidory i jajka pokrój w ósemki, ogórek zielony w plastry, cebulę w piórka.
  3. Tuńczyka odsącz z zalewy i podziel na cząstki.
  4. Wszystkie składniki wymieszaj.
  5. Z oliwy, musztardy i przypraw zrób dressing i polej nim sałatkę.

Dlaczego warto jeść sałatkę z tuńczykiem?

Dzięki warzywom, sałatka pozwoli ci uzupełnić braki w witaminach. Sam tuńczyk natomiast ma zbawienny wpływ na zdrowie i samopoczucie, między innymi dzięki kwasom tłuszczowym Omega-3 (zmniejszają poziom cholesterolu, zapobiegają arytmii serca, wylewom i zakrzepom), bardzo dużej zawartości białka, fosforu, magnezu, witaminy B6, B12 i niacyny.

Włącz sałatkę z tuńczykiem do codziennego jadłospisu. Jest prosta i szybka w wykonaniu, a co najważniejsze - zdrowa i smaczna.

Pierwotna treść artykułu została opublikowana 4.04.2010.

Zobacz inne przepisy na dietetyczne sałatki:
Klasyczna sałatka grecka
Sałatka z kaszy gryczanej z suszonymi pomidorami
Sałatka z dynią, fetą i żurawiną