Jedzenie słodyczy w ograniczonych ilościach nie musi być powodem przybierania na wadze

Odżywianie – fakty i mity

Codziennie słyszymy i czytamy mnóstwo twierdzeń na temat odżywiania. Już czas rozwiać wszelkie wątpliwości, które z nich są prawdziwe, a które nie. dowiedz się całej prawdy o odżywianiu!
/ 26.09.2016 16:27
Jedzenie słodyczy w ograniczonych ilościach nie musi być powodem przybierania na wadze

Drastyczna dieta to najlepszy sposób na utratę wagi.
Mit! Już po kilku dniach stosowania drastycznej diety pojawia się silne uczucie głodu, co często motywuje do zrezygnowania z tej diety.

Śniadanie jest najważniejsze.
Fakt! Śniadanie dostarcza energii niezbędnej do właściwego funkcjonowania naszego organizmu w pierwszej części dnia.

Zobacz także: Zwróć uwagę na drugie śniadanie

Liczy się nie tylko jakość, ale i ilość spożywanych produktów.
Fakt! Obok jakości potraw, trzeba też mieć na uwadze stosunek do jedzenia i poszczególnych potraw. Często ważniejsza jest nie sama jakość produktu, ale ilość, sposób przygotowania oraz zachowania bezpośrednio po jedzeniu. Na przykład osoba cierpiąca na anoreksję może zjeść trzy posiłki dziennie, ale będą to tak małe ilości jedzenia, że przyczynią się do wychudzenia i wyniszczenia organizmu.

Jedzenie słodyczy i innych słodkich przekąsek prowadzi do tycia.
Mit! Jedzenie słodyczy w ograniczonych ilościach nie musi być powodem przybierania na wadze.

Środki moczopędne i przeczyszczające prowadzą do szybkiej utraty wagi.
Mit! Obie grupy środków redukują poziom płynów w organizmie, co może prowadzić do czasowego spadku wagi nawet o kilka kilogramów, ale ten ubytek jest szybko rekompensowany po uzupełnieniu płynów.

Zaburzenia odżywiania dotykają wyłącznie dziewczynki i kobiety.
Mit! Stale zwiększa się liczba mężczyzn chorujących np. na anoreksje czy inne zaburzenia odżywiania.

Zaburzenia jedzenia są dziedziczne.
Mit! Nie zostało to potwierdzone naukowo. Wskazuje się jedynie na pewien typ emocjonalności oraz wrażliwości, który możemy odziedziczyć po rodzicach, a który może zwiększać prawdopodobieństwo podatności na tego typu zaburzenia.

Zobacz także: Ilość i jakość spożywanych posiłków