odchudzanie bez wyrzeczeń fot. Fotolia

Odchudzanie bez wyrzeczeń - 10 zasad

Prezentujemy kilka rad, dzięki którym uda ci się schudnąć bez absolutnie żadnych wyrzeczeń. I to już w 4 tygodnie!
Agata Bernaciak / 22.06.2018 12:16
odchudzanie bez wyrzeczeń fot. Fotolia

Co zyskasz dzięki zmianom?

Szczuplejsza sylwetka

Jeśli do tej pory twoja aktywność fizyczna była niemal zerowa, to każda minuta ruchu będzie się liczyć! Gdy dodasz do tego niewielkie zmiany w diecie, za miesiąc twoje spodnie staną się luźniejsze!

Zdrowsze serce

Ruch obniża ciśnienie, poziom cholesterolu i cukru we krwi. Półtorej godziny ćwiczeń tygodniowo może w ciągu 2 miesięcy obniżyć poziom złego cholesterolu LDL o 10% i zredukować ciśnienie skurczowe o 5-10 mmHg. A to zmniejsza ryzyko zawału i udaru mózgu.

Sprawniejsze stawy i lżejsze nogi

Obniżenie masy ciała oznacza mniejsze obciążenie stawów kolanowych i biodrowych. Ruch pomaga też zmniejszać obrzęki i poprawia pracę naczyń krwionośnych, zapobiegając powstawaniu żylaków.

Młodszy wygląd

Naprawdę! Ruch pobudza krążenie, dzięki czemu składniki odżywcze lepiej docierają do wszystkich narządów – w tym skóry. Dodatkowo w czasie aktywności fizycznej wydzielają się endorfiny, które łagodzą stres. Rozluźniają się wszystkie mięśnie (również na twarzy), a to zapobiega powstawaniu zmarszczek mimicznych.

Lista zmian do wprowadzenia!

  1. Maszeruj Idź tak, jakbyś się gdzieś spieszyła, nie przystawaj. Wystarczą ci wygodne buty.
  2. Uprawiaj nordic walking Poproś sprzedawcę w sklepie sportowym, by pomógł ci dobrać kijki. Opanuj również technikę uprawiania nordic walking (idąc, wysuwaj daleko rękę z kijem - lewa ręka, prawa noga i odwrotnie - i odpychaj się mocno).
  3. Pokochaj rower Jeśli nie masz własnego pojazdu, skorzystaj z rowerów miejskich. Ustaw biegi tak, by czuć opór przy naciskaniu na pedały.
  4. Zacznij pływać Wejściówka na basen jest ważna 30–60 minut. Postaraj się w tym czasie pływać minimum 10 minut bez przerwy – resztę czasu możesz spędzić chodząc w głębokiej wodzie. Na koniec polecamy wizytę w saunie.
  5. Tańcz Jesteś sama w domu? Włącz muzykę i szalej, aż się zmęczysz!
  6. Uprawiaj jogging Zacznij od krótkich dystansów w czasie spacerów (np. minuta biegu, 3 minuty marszu). Po jakimś czasie będziesz mogła biec bez przerwy 10 minut.
  7. Unikaj cukru, słodyczy, białego pieczywa i makaronu Przyspieszają starzenie się skóry.
  8. 2–3 razy w tygodniu jedz ryby morskie i soję Pierwsze zawierają kwasy omega-3 odpowiedzialne za nawilżenie cery, a soja działa przeciwzmarszczkowo.
  9. Jedz codziennie warzywa zielonolistne (sałata, szpinak) Są bogatym źródłem witamin A i E które poprawiają jędrność skóry i zapobiegają wypadaniu włosów.
  10. Wybieraj owoce bogate w witaminę C Jabłka, porzeczki, cytrusy, aronię. Neutralizuje ona wolne rodniki odpowiedzialne za starzenie się organizmu.

Napisane na podstawie tekstu Katarzyny Gwiazdy-Iwańskiej, opublikowanego w miesięczniku "Vita"