Jak trwale ograniczyć słodycze?

Dla niektórych jedzenie słodyczy to już nałóg - niestety, nie ma odpowiednika Esperalu, który można byłoby zaaplikować amatorowi słodyczy. Jak odzwyczaić się od jedzenia słodyczy i czy w ogóle można tego dokonać?

Jak zrezygnować ze słodyczy?

Dlaczego warto ograniczyć słodycze?

Zazwyczaj motywuje nas do tego lustrzane odbicie - z biegiem lat coraz trudniej zachować szczupłą figurę - przy tak samo aktywnym trybie życia spalamy mniej kalorii. Niejedna kobieta zaczyna dostrzegać niewidoczne wcześniej "boczki", a jedzone w nadmiarze ciasta od razu dają o sobie znać. Niejeden mężczyzna narzeka na wydatny brzuch, za którego wygląd odpowiada także podjadanie słodkiego.

Słodycze warto ograniczyć także dla zdrowia - nie od dziś wiadomo, że cukier nazywany jest "białą śmiercią". Jedzenie słodyczy przyczynia się do wystąpienia próchnicy, kondycja szkliwa łasucha jest często w opłakanym stanie.

Zobacz także: Dlaczego lubimy słodycze?

Co osiągniesz przez wyeliminowanie słodkiego?

Eliminując z diety słodzone napoje możemy pozbyć się 2 - 3 kilogramów w ciągu roku. Ważne, by nie szukać niezdrowych zamienników ulubionych napojów,a  postawić na wodę i niesłodzone soki warzywne. Zawarte w słodkich napojach substancje słodzące mogą obniżać wydajność nerek, powodować biegunkę, przyczyniać się do powstania cukrzycy.

Kiedy ograniczysz słodycze do normalnych ilości - a więc zamiast całej czekolady skusisz się na kilka kostek, a pół blachy ciasta zastąpisz skromnym kawałkiem z pewnością zauważysz również, jak poprawia się stan twojej cery. Wysokoglikemiczne produkty nasilają bowiem zmiany trądzikowe, a także zmniejszają elastyczność skóry, która szybciej się starzeje.

Pochłanianie zbyt dużej ilości cukru odbija się niekorzystnie także na wyglądzie włosów. Przesuszone i osłabione łatwiej wypadają.

Jak trwale zrezygnować z jedzenia słodyczy?

  1. Ciastka, batoniki, czekoladki zastąp owocami - zawierają mniej cukru, a przy tym są wolne od polepszaczy typu syrop glukozowo-fruktozowy. Jednocześnie zaspokoją twój apetyt na słodkie
  2. Pozwalaj sobie od czasu do czasu na małe "grzeszki" - kilka kostek czekolady od czasu do czasu na pewno nie wpędzi nikogo w otyłość. Grunt to umiar!
  3. Powiedz innym, że rezygnujesz ze słodyczy. Jeśli osoby z twojego otoczenia będą wiedziały, że z tym walczysz, nie będą cię częstować. Kto wie, może nawet ktoś się przyłączy?
  4. Zacznij od małych wyrzeczeń - 10 dni bez batoników to cel łatwiejszy do osiągnięcia niż 100 dni. Kiedy wytrwasz tydzień w swoim postanowieniu, na pewno pokusisz się o więcej!

Polecamy: Czym zastąpić słodycze?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (12)
/30.07.2015 13:03
W innym artykule czytałam że nawet owoce trzeba ograniczyć bo fruktoza ale kurde nie przesadzała bym z tą fruktozą bo owoce dają więcej dobrego niż złego. Jak pozbędziemy się w 100% cukru z diety to jakom radość będziemy mieć z życia? "życie pełne goryczy". Odkąd zapisałam się na zajęcia z zumby i yogi w Saturn Fitness na Bielanach i czasami chodzę na wolne ciężary to spalanie calorii wzrosło mi do tego stopnia że bez obaw jem te straszne owoce i coraz częściej mogę sobie pozwolić na przetworzony cukier.
/11.07.2015 19:08
Mysle ze warto też spróbować takich batoników, które jeszcze dodadza nam energii. Naprawde sa pyszne, no i mozna coś ciekawego wygrać w konkursie http://go-on.sante.pl/
/28.11.2013 13:11
To, przynajmniej moim zdaniem, nie chodzi też o to, żeby wszystko ograniczać. Tak mało mamy przyjemności w życiu, że ja nie wyobrażam sobie, żebym miała sobie odmówić choćby mojego ukochanego Wedlowskiego Ptasiego Mleczka, wszystko jest dla ludzi, ale z umiarem, trzeba się tym delektować. Ale swoją drogą, kiedy mówię o umiarze, to jak ostatnio "dorwałam" białą czekoladę z kawałkami ziaren kawy (też od Wedla), to zupełnie nie mogłam się od niej oderwać:)
POKAŻ KOMENTARZE (9)