Owoce morza - krewetki.

Jak przygotować egzotyczne co nieco na sylwestra?

Jeżeli dbasz o linię i sama organizujesz Sylwestra, wypróbuj jedno z naszych pysznych, dietetycznych menu sylwestrowych, opartych na owocach, warzywach, chudym mięsie, owocach morza i innych produktach diety strukturalnej.
Owoce morza - krewetki.

Trudno jest przetrwać Sylwestra bez uszczerbku na wadze, gdyż imprezy sylwestrowe połączone są zazwyczaj z ucztami obfitującymi w kaloryczne smakołyki. 

Wszystkie przepisy pochodzą z Odchudzającej Książki Kucharskiej dr Marka Bardadyna (2008/ Rebis). 

Propozycja 2 – Z egzotyczną nutą ( na 8 osób)

Spring Rolls warzywne (ok. 260 kcal/porcję)

Ugotuj 200 g ryżu dzikiego&parboiled według przepisu na opakowaniu. Pokrój 2 pory w paski, zetrzyj 2 marchewki na tarce o grubych oczkach. Na oliwie podgrzej przeciśnięte przez praskę 2 ząbki czosnku, dodaj warzywa i smaż przez chwilę. Dodaj ugotowany ryż, 2 łyżki sosu sojowego, sproszkowany imbir i sól, wymieszaj.

Przygotuj 16 płatków papieru ryżowego zanurzając w wodzie i wykładając na suchą ściereczkę. Masę ryżowo-warzywną kładź łyżką na środek płatka ryżowego, uformuj równy wałeczek, zagnij brzegi do środka, następnie zroluj papier, uważając aby dokładnie skleić brzegi. Gotowe spring rollsy usmaż na złoty kolor na oliwie z oliwek. Odsącz z tłuszczu na ręczniku papierowym. Możesz podawać z sosem słodko-kwaśnym.

Zob. także: Co i jak jeść, żeby nie przytyć podczas świąt Bożego Narodzenia?

Sałatka z awokado i papai (ok. 240 kcal/porcję)

Obierz ze skórki 4 średnie awokado, przekrój je wzdłuż i wyjmij pestkę. Miąższ pokrój w kostkę wraz z obranymi 4 papajami. Umyj główkę sałaty, wysusz i porwij na małe kawałki. Salatę i owoce wymieszaj w misce. Przygotuj sos z 400 ml jogurtu naturalnego i 4 ząbków czosnku, dopraw ziołami do sałatek, posól i polej sałatkę.

Krewetki z grilla (ok. 320 kcal/porcję)

Ugotuj 4 torebki ryżu brązowego według przepisu na opakowaniu. Obierz kilogram dużych, surowych krewetek, zostawiając ogonki. Usuń ciemną żyłkę na grzebiecie, zaczynając od nasady głowy. Zrób nacięcie wzdłuż grzbietu każdej krewetki na ¾ jego długości.

W misce wymieszaj: 4 łyżki soku z cytryny, 4 łyżki oleju sezamowego, 4 zmiażdżone ząbki czosnku oraz 4 łyżki startego imbiru. Dodaj krewetki i delikatnie zanurz w marynacie, przykryj i odstaw do lodówki na 3 godziny. Rozgrzej grill (np. w piekarniku). Krewetki nabij na szpikulce grillowe i piecz, od czasu do czasu obracając i podlewając marynatą.

Sałatka owocowa (ok. 140 kcal/porcję)

Do sałatki potrzebujesz: 4 kiwi, 2 brzoskwinie, 2 duże banany, 2 jabłka, 300 g rozmrożonych dowolnych owoców jagodowych (np. truskawek lub jagód). Owoce egzotyczne pokrój w kostkę, dodaj owoce jagodowe, wymieszaj. Sałatkę rozłóż do pucharków i polej miodem lub melasą trzcinową (pół łyżki na porcję).

Ponadto podaj świeże owoce, pełnoziarniste pieczywo i napoje.

Życzymy udanej zabawy sylwestrowej i szczęśliwego Nowego Roku!