Grupa krwi B – jak się odżywiać?

Masz grupę krwi B? Jako jedyna możesz korzystać z nabiału pełną gębą! Jednak przypominasz grupę krwi 0 pod względem reakcji na gluten pszenicy, który zamiast być spalany jako paliwo, odkłada Ci się w postaci tłuszczu. Co zatem możesz jeść, a czego lepiej unikać?
/ 03.12.2010 08:34

Nabiał

Podobnie jak z glutenem pszenicy jest z kukurydzą, gryką, soczewicą, sezamem i orzeszkami ziemnymi, które oprócz hamowania Twojego metabolizmu będą wywoływać niebezpieczny spadek cukru we krwi po jedzeniu, zatrzymywanie płynów w organizmie i uczucie zmęczenia.

Mam grupę krwi B - co powinienem jeść?

Właściwie wystarczy, że wykluczysz niewskazane dla siebie produkty, a waga pójdzie Ci szybko w dół, bo masz dobry genetycznie metabolizm i rzadziej, jeśli w ogóle, cierpisz na niedoczynność tarczycy. Twoimi dietetycznymi przyjaciółmi są zielone warzywa, chude mięso — byle nie kurczak!, jaja, niskotłuszczowe produkty mleczne, wątróbka.

Jeśli masz słabość do kurczaka, zmień szybko obiekt pożądania, bo z tym ptakiem nie poszybujesz wysoko! Kurczak zawiera szkodliwe dla Ciebie lektyny. Jeśli upierasz się przy drobiu, wybierz okazalszego indyka czy bażanta.

Jeszcze lepszą komitywę i porozumienie znajdziesz z dorszem i łososiem.

Zobacz też: 6 najgłupszych diet

Czego unikać?

Unikaj skorupiaków! Jedz wysoce wskazane dla Ciebie jaja i produkty mleczne, ale wybieraj lepiej te zawierające kultury bakterii i kwaśne — kefir lub jogurt, ponieważ są lepiej tolerowane. Oczywiście z umiarem, bo to laktoza, a Ty chcesz mieć piękne uda i pośladki!

Orzeszki ziemne, sezam, pestki słonecznika i dyni możesz sobie darować, ponieważ zaburzają Twoją gospodarkę insulinową. Sięgaj jednak po migdały, orzechy brazylijskie, włoskie i bardzo smaczne, słodkawe orzeszki pekan. Wcześniej wspominana pszenica, ale i produkty zawierające żyto czy jęczmień, np. pieczywo, nie będą służyły Twojemu zdrowiu i utracie zbędnych kilogramów.

Skorzystasz bardziej, zamieniając je na ryż, owies i orkisz. Tak samo jak powinnaś unikać kurczaka, unikaj pomidorów! I ciesz się, bo w ramach odszkodowania możesz w pełni korzystać z ziemniaków, kapusty, grzybów i z większości owoców. Ostre przyprawy, z wyjątkiem czarnego i białego pieprzu, są wręcz stworzone dla Ciebie, więc płoń bez obaw!

Jeśli źle się odżywiasz…

Ze względu na dobrą tolerancję produktów mlecznych dobrze przyswajasz wapń, ale ten ma bezpośredni wpływ na poziom magnezu, którego może Ci czasami brakować. Objawem takiego deficytu jest obniżona odporność, spadek energii, zmęczenie, depresja. Jeśli coś takiego Cię jakimś cudem dopadnie, przyjmuj magnez w tabletkach! W syndromie chronicznego zmęczenia i stresie pomoże Ci równowaga fizyczno-umysłowa.

Zobacz też: Jak pokonać słabość do słodyczy?

Fragment pochodzi z książki „Piękna papryczka uwodzi kształtem. Zamień kilogramy na zabójczą pewność siebie” Edyty Draus (Wydawnictwo Helion, 2010). Publikacja za wiedzą wydawcy.