Figura kolumna - zbiór najlepszych ćwiczeń fot. Fotolia

Figura kolumna - zbiór najlepszych ćwiczeń

Sprawdź, które partie mięśni powinnaś trenować, jeśli jesteś sylwetką kolumną! Oto przepis na trening!
Agata Bernaciak / 15.06.2018 14:22
Figura kolumna - zbiór najlepszych ćwiczeń fot. Fotolia

Innymi słowy masz chłopięcą figurę: mały biust, wąskie biodra, brak wcięcia w talii. Do tego szczupłe nogi i płaskie pośladki.

Jak ćwiczyć?

Jesteś szczupła, więc nie potrzebujesz długich treningów kardio, by spalić tkankę tłuszczową. Polecamy ci za to niezbyt intensywne zajęcia taneczne, które nadadzą twoim ruchom gracji (balet, taniec towarzyski). W treningu wzmacniającym skup się na rozwijaniu mięśni klatki piersiowej. Nie powiększą znacząco biustu, ale pomogą go uwypuklić. Z kolei pośladki zaokrąglą się dzięki różnego rodzaju przysiadom i unoszeniu nogi w klęku podpartym.

Na jędrny biust

Połóż się na plecach, ugnij nogi w kolanach i oprzyj stopy na podłodze. Chwyć ciężarki (po 2 kg każdy) w dłonie i rozłóż ręce na boki. Ugnij ręce w łokciach, trzymając dłonie tak, aby grzbietami były skierowane na zewnątrz. To jest pozycja wyjściowa. Wyprostuj ręce, zbliżając ciężarki do siebie. Wróć do pozycji wyjściowej.

Powtórz jeszcze 11 razy. Następnie zrób jeszcze 2 serie, odpoczywając między nimi po kilkanaście sekund.

Na pośladki

Stań w dużym rozkroku, chwyć ciężarki w dłonie. Unieś proste ręce nad głową ta, aby dłonie były skierowane grzbietami do tyłu. Ugnij kolana
i opuść pośladki, jakbyś siadała na krześle (im niżej, tym lepiej). Jednocześnie ugnij ręce w łokciach. Wytrzymaj chwilę i wyprostuj ręce i nogi, mocno spinając pośladki.

Powtórz jeszcze 11 razy. Następnie zrób jeszcze 2 serie, odpoczywając między nimi po kilkanaście sekund.


napisane na podstawie tekstu autorstwa Katarzyny Gwiazdy-Iwańskiej, opublikowanego w miesięczniku Vita